بازسازی سینماهای قدیمی و حفظ حقوق کودکان

ایسنا نوشت: سید مصطفی حسینی در افتتاح پردیس سینمایی مهر گنبد گفت: «خوشحالیم که توانستیم در طی مدت کمتر از یک سال، سینما هجرت گنبد را که مردم از آن خاطرات بسیاری دارند، تبدیل به یک پردیس سینمایی با شش سالن کنیم و در این میان سهم کودک و نوجوان را نیز محفوظ بداریم.»

مدیرعامل موسسه بهمن سبز با اشاره به افتتاح یک سینما با ۶ سالن در گنبد کاووس گفت: «سهم کودک ونوجوان را در سالن‌سازی حفظ کرده‌ایم.»

سید مصطفی حسینی درباره افتتاح پردیس سینمایی مهرگنبد گفت: «شهر گنبد از جمله شهرهایی است که با توجه به تراکم جمعیت و همچنین نسل جوانی که در آن حضور دارند نیازمند یک پردیس سینمایی بود. گنبد، شهر هنرپروری است و مردمان این خطه به فرهنگ و هنر علاقه خاص و ویژه‌ای دارند و این شهر به داشتن چنین امکانی نیاز داشت. خوشحالیم که توانستیم در طی مدت کمتر از یک سال، سینما هجرت گنبد را که مردم از آن خاطرات بسیاری دارند، تبدیل به یک پردیس سینمایی با شش سالن کنیم و در این میان سهم کودک و نوجوان را نیز محفوظ بداریم.»

او ادامه داد: «این پردیس سینمایی از یک سینمای کاملا قدیمی و تک سالن، به مجهترین و مدرن ترین سینمای شمال شرق کشور، آن هم با ۶ سالن مجزا با ۵۲۷ صندلی با امکانات بروز اعم از پروژکتور لیزر جهت نمایش و سیستم صوت بروز، صندلی‌های VIP و ایجاد فضایی مثل( کافی شاپ، کتابسرا، بوفه، گالری و…) با نام جدید پردیس سینمایی مهر گنبد تبدیل شده است و به بهره برداری رسیده که به زودی طی مراسمی افتتاحیه رسمی آن را جشن خواهیم گرفت.»

حسینی همچنین درباره تاثیر ساخت و بازسازی سالن‌ها و تبدیل آن‌ها به پردیس‌های سینمایی اظهار کرد: «عملا در فاز نخست طرح توسعه و پس از افتتاح سالن‌های جدید در شهرهای مختلف ما بازخوردهای خوبی دریافت کردیم. در واقع با افزایش سالن‌های سینما در شهرها و استان‌هایی که فاقد سینما بودند و یا تک پرده بودند، آمار فروش مخاطب رصد شد و شاهد استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده بودیم که این به فروش بهتر و جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند، چرا که با افزایش سالن سینما ذائقه طیف‌های مختلف و گروه‌های سنی مختلف در بر گرفته می‌شود و مخاطبان می‌توانند با هر نوع سلیقه‌ای به تماشای اثار روی پرده بنشینند.»

مدیرعامل موسسه بهمن سبز در پایان گفت: «ما در فاز اول طرح توسعه در فرایندی که ۶۵ سالن سینما افتتاح و بازگشایی شد، شاهد بازگشت رونق به کسب و کار سینماهای بازسازی شده بودیم. قطعا در پایان فاز دوم و با افزایش ۹۲ سالن‌ تغییرات محسوسی در حوزه جذب مخاطب خواهیم داشت. ما در این طرح به سراغ شهرهای فاقد سینما رفتیم که خود این امر ظرفیت جدیدی را برای جذب مخاطب سینما ایجاد خواهد کرد. قطعا یک سینما با یک پرده نمایش، مخاطب و فروش کمتری دارد، اما وقتی تبدیل به یک پردیس سینمایی چند سالنه می‌شود آثار بیشتری به نمایش درمی‌آید که خود این امر فروش را نیز متحول خواهد کرد. از سوی دیگر ما در پردیس‌های سینمایی سالن‌هایی مخصوص مخاطب کودک و نوجوان در نظر گرفتیم که متناسب با حال و هوا و روحیات آن‌ها طراحی شده است و این امکان فراهم شده تا مخاطبان این نسل نیز بتوانند در سالن‌ها به تماشای آثار گروه سنی خود بنشینند.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1649685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =