رویکرد پلیس در جامعه مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرم است

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: رویکرد پلیس قزوین مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرایم است و هدف از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی؛ احقاق حقوق شهروندی و حفظ حریم خصوصی افراد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سرهنگ داود عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین درباره عملکرد سه ماهه پلیس امنیت استان قزوین، اظهار کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، پاک‌سازی مناطق آلوده و جرم‌خیز و نا امن کردن محیط برای مجرمان پلیس اطلاعات استان در اجرای چندین طرح ۳۶نفر ارازل اوباش سابقه‌دار را دستگیر کردند.

او افزود: در اجرای این طرح‌ها ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت به صورت غیر مترقبه از ۸هزار و ۲۴۵واحد صنفی بازدید و ۲۲۵واحد صنفی متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین ومقررات پلمپ و برای ۶هزار و ۳۱۴واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمپ صادر کردند.

سرهنگ عبدالمالکی تخلفات اصلی این واحدهای صنفی را نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی، گران‌فروشی و عدم رعایت ضوابط انتظامی برشمرد و گفت: در صورتی که سایر واحدهای صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه کشف ۴۴قبضه سلاح شکاری و جنگی از دیگر توفیقات پلیس اطلاعات استان است، خاطر نشان کرد: ۳۱۸دستگاه خودرو متحلف توقیف و به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول ادامه داد: به دنبال نارضایتی شهروندان از حضور اتباع بیگانه ۲هزار و ۴۲نفر از اتباع غیرمجاز را دستگیر که تمامی اتباع دستگیر شده تبعه کشور همسایه بوده و بدون مدارک قانونی و به صورت غیرمجاز وارد کشور شده و تردد داشتند.

سرهنگ عبدالمالکی رویکرد پلیس قزوین را مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرایم دانست و یادآور شد: هدف از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، احقاق حقوق شهروندی و حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های فردی مردم بوده که برای ناجا بسیار حایز اهمیت است و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های مشکوک، با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ تماس حاصل و اطلاع دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =