آیا بازگشتی برای بیت کوین وجود خواهد داشت؟

در چند روز گذشته بیت کوین یک برگشت کوچک از کف قیمتی اخیر خود در حوالی 18000 دلار تجربه کرده و به 22000 رسید؛ اما مجدداً این محدوده را از دست داده و با افت قیمت همراه شد. سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا امکان برگشت قیمت بیت کوین وجود دارد؟ آیا ممکن است قیمت بیت کوین پایین تر از این محدوده نیز برود؟ آیا زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است؟ در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم.

آیا افت قیمت بیت کوین ادامه دار است؟

بسیاری از معامله گران بر این عقیده‌اند که بازار ارزهای دیجیتال، هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است و انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو دارند. فاکتورهای متعددی از جمله افزایش تورم، بحران‌های ژئوپلیتیک و تغییرات در سیاست‌های پولی ایالات‌ متحده در کوتاه‌مدت بر ادامه دار شدن نوسانات بیت کوین و بازار سهام تأثیر به سزایی می‌گذارند. با توجه به اینکه زمزمه‌هایی از یک رکود بالقوه به گوش می‌رسد، بازار کریپتو در ماه‌های اخیر همگام با بازار سهام حرکت کرده و باعث شده تا بیش از پیش با عوامل اقتصاد جهانی درگیر شود.

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا اخیراً با هدف مبارزه با تورم، نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داده که بیشترین میزان افزایش در سه دهه اخیر محسوب می‌شود. علاوه بر این به نظر می‌رسد که تورم همچنان صعودی بوده و جنگ اوکراین نیز باعث تشدید نوسان بازارها می‌شود. بیت کوین تقریباً 70 درصد ارزش خود از سقف تاریخی‌اش یعنی عدد 69000 دلار را از دست داده و در محدوده 18000 تا 22000 دلار در نوسان است. اتریوم نیز وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند و با افت‌های قیمتی مواجه شده است. هرچند بیت کوین و اتریوم نوساناتی را تجربه کرده‌اند، با این حال برخی از صاحب‌نظران معتقدند که قیمت بیتکوین تا 100 هزار دلار در آینده صعود خواهد کرد.

با این حال این نوسانات، یک بار دیگر حقیقتی را برای بیت کوین گوشزد می‌کنند؛ اینکه قیمت بیت کوین به شدت نوسان داشته و خرید بیت کوین یک سرمایه‌گذاری پر ریسک محسوب می‌شود. در واقع از آخرین باری که بیت کوین به سقف تاریخی خود رسید، طی چند ماه نیمی از ارزش خود را از دست داده و تا محدوده 30000 دلاری سقوط کرد و پس از آن تا محدوده 35000 دلاری بالا رفت.

ممکن است برای شما سؤال شود که سرمایه‌گذاران این حوزه، باید چه کاری انجام دهند؟ پاسخ این است که با توجه به سابقه پر نوسان بازار ارزهای دیجیتال، صعود و سقوط قیمت به یک اندازه محتمل بوده و به نظر می‌رسد که در آینده بازار رمزارزها نیز شاهد این نوسانات خواهیم بود. سرمایه‌گذاران بلند مدت باید این موضوع را پذیرفته و با مطالعه منابع معتبر مثل وبلاگ والکس، آگاهی خود را در این حوزه ارتقا بدهند و پس از آن به خرید بیت کوین و فروش آن بپردازند.

قبل از خرید بیت کوین به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را دارید، باید بدانید که این نوسانات ادامه دار هستند. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند تا سهم ارزهای دیجیتال در پرتفوی سرمایه‌گذاری شما کمتر از 5 درصد باشد. این بازار می‌تواند نوسانات شدیدی داشته باشد. اگر سرمایه‌گذار بلند مدت بوده و به آینده بیت کوین اعتقاد دارید، لازم نیست که مدام نوسانات قیمت بیت کوین را چک کنید.

اجازه ندهید که یک افت یا رشد شدید در قیمت بیت کوین، استراتژی معاملاتی شما را تحت تأثیر قرار دهد. مثلاً صرفاً به خاطر اینکه قیمت بیت کوین شروع به افزایش کرده، تصمیم به خرید نگیرید. نکته مهم دیگر این است که با پولی که به آن احتیاج داشته و توانایی از دست دادن آن را ندارید، در این بازار سرمایه‌گذاری نکنید. سرمایه‌گذاران بلندمدت باید بدون توجه به نوسانات این بازار، به نگهداری ارزهای خود بپردازند.

اهمیتی ندارد که قیمت بیت کوین صعودی است یا نزولی، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به آن نگاه نکنید. یک تارگت قیمتی برای خود مشخص کنید و تا رسیدن به آن عدد صبر کنید. اگر احساسات بر شما غلبه کند، در زمان اشتباه دارایی‌های خود را می‌فروشید.

آیا بازگشتی برای بیت کوین وجود خواهد داشت؟

در درازمدت بسیاری از تحلیلگران معتقد به صعود قیمت بیت کوین هستند. اما نوسانات روزانه یک رمزارز خاص اهمیت چندانی ندارد. بلکه مهم این است که چه تعدادی از افراد، به دنیای رمزارزها ورود کرده و این تکنولوژی را به رسمیت می‌شناسند. این اتفاق باعث ارزشمندتر شدن این دارایی‌ها و افزایش بهای آن‌ها خواهد شد. اما به یاد داشته باشید که باید با علم و دانش و تخصص به این بازار وارد شد و به هیچ وجه تمام پس‌انداز زندگی‌تان را وارد آن نکنید.

در کنار سایر گمانه زنی‌های بعضاً منفی که درباره بیت کوین وجود دارد، نشانه‌های مثبتی نیز دیده می‌شود. به نقل از وب‌سایت والکس، اخیراً قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بیشتر شده است. این مورد نشانگر آن است که دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ نسبت به این رمزارز محبوب اقبال بیشتری پیدا کرده‌اند. این قانون‌گذاری‌ها بر قیمت بیت کوین نیز تأثیر مثبتی خواهند داشت. چرا که نشان می‌دهد دولت‌ها به دنبال ممنوع کردن کامل آن نبوده و صرفاً می‌خواهند تا از سو استفاده‌هایی که در این حوزه می‌شود جلوگیری کنند.

نتیجه‌گیری

قیمت بیت کوین همواره نوسانات شدیدی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد که در آینده نیز همین روند تکرار خواهد شد. برای اطلاع از قیمت بیت کوین می‌توانید از وب‌سایت والکس استفاده کنید، همچنین با مطالعه روند تغییرات قیمتی و تحلیل‌های مختلف این کوین با اهمیت در این وب‌سایت از سرمایه خود محافظت کنید. برای خرید و قیمت بیت کوین اینجا کلیک کنید. یادتان باشد که احتمال صعود و یا سقوط قیمت بیت کوین در این محدوده قیمتی وجود داشته و شما باید با کسب دانش و اطلاع بیشتر در این حوزه رمزارزها از بروز ضررهای سنگین جلوگیری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =