وعده نتانیاهو درباره عربستان در صورت تصاحب نخست‌وزیری

ایسنا نوشت: رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر مجددا نخست وزیر شود توافق صلح با عربستان و کشورهای عربی دیگر امضا می‌کند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس اپوزیسیون این رژیم گفت: اگر مجددا نخست وزیر شوم قصد دارم توافق صلح با عربستان و کشورهای عربی دیگر امضا کنم. من از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به خاطر نقشش در تحقق توافق‌های تاریخی صلح "ابراهیم" قدردانی می‌کنم.

این اولین باری است که یک مسئول اسرائیلی با این شفافیت و وضوح از نقش محمد بن سلمان در امضای توافق‌های عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی صحبت می‌کند.

اظهارات نتانیاهو قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و عربستان صورت می‌گیرد. وی قرار است با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی دیدار کند.

منابع پیشتر اعلام کردند قرار است بایدن با نتانیاهو نیز دیدار کند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که هواپیمای موساد برای مقدمه چینی برای سفر بایدن وارد ریاض شده است. رسانه‌های اسرائیلی نوامبر ۲۰۲۰ از سفر نتانیاهو به همراه یوسی کوهن، رئیس موساد به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان در شهر نیوم با حضور مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در آن زمان خبر دادند.

امارات، بحرین، مراکش و سودان توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا امضا کرده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =