۲۴ نفر
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
دریاچه ارومیه در حال حذف از نقشه

درحالی که، دریاچه ارومیه به سرعت درحال حذف شدن از روی نقشه ایران و تبدیل به شوره زاری گرد و غبارخیز برای مردم شمالغرب کشور است، تا این لحظه هیچ جلسه یا برنامه فوق‌العاده برای جلوگیری از این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، با کاهش بی سابقه تراز آب دریاچه ارومیه و تبخیر حجم اندک آب باقی مانده این دریاچه، نگین آبی آذربایجان در روزهای ناخوشی قرار گرفته است و تا این لحظه هیچ برنامه فوق العاده یا جلسه فوری برای حل این بحران که بطور مستقیم زندگی در چندین استان و ده ها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، انجام نگرفته است.

تنها ۵ درصد دریاچه ارومیه باقی مانده است

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی روز گذشته در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مدیران صنعت آب و برق استان‌های شمال غرب کشور در تکاب گفت: بیش از ۲ دهه گذشته، هرسال به طور متوسط ۴۰ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه کاسته شده و اکنون ۹۵ درصد از آب این دریاچه خشک شده است.

شایان ذکر است، از اوایل خردادماه امسال، هیچ آماری مبنی بر وضعیت تراز، حجم آب و وسعت دریاچه ارومیه از سوی سازمان آب منطقه ای و وزارت نیرو منتشر نشده با این حال گمانه‌زنی‌ها از شدت گرفتن و تسریع کاهش آب دریاچه حکایت دارد.

همچنین شامگاه دیروز، صفحه رسمی دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی در تلگرام اعلام کرد: محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به دستورات ویژه ریاست جمهوری در سفر اخیر به آذربایجان‌غربی برای نجات دریاچه ارومیه، تسریع در تکمیل و اتمام طرح انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه را خواستار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =