پرداخت ۱۲۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته با پرداخت ۱۲۵میلیارد تومان برای ۵۲۰نفر شغل ایحاد شد که تعهد امسال استان ۲۴۸نفر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، توجه به اشتغال مددجویان را از دیگر اولویت‌های این اداره دانست و گفت: در سال گذشته با پرداخت ۱۲۵میلیارد تومان برای ۵۲۰نفر شغل ایجاد شد که تعهد امسال استان ۲۴۸نفر است.

او افزود: در سال گذشته اعتبار بهزیستی استان ۳۴میلیارد تومان بوده که امسال ۶میلیارد تومان افزایش یافته و پیش بینی می‌شود به بیش از ۴۰میلیارد تومان برسد.

دهباشی پور اظهارکرد: تا سال گذشته در تامین ردیف اعتباری رتبه ۲۹کشوری را داشتیم که امیدواریم امسال وضعیت بهتری در تأمین اعتبار داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مرکز جامع توان‌بخشی استان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام بهزیستی استان قزوین است که بالغ بر ۳۰میلیار تومان بودجه از سفر رییس‌جمهور به استان به آن اعتبار تخصیص می‌یابد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های بهزیستی قزوین، امر پیشگیری است، ادامه داد: در حوزه پیشگیری خدمات قابل توجهی از طرح غربال‌گری شنوایی، مشاوره ژنتیکی، غربال‌گری بینایی و گفتاردرمانی در راستای کاهش معلولیت‌ها انجام می‌شود.

دهباشی‌پور بیان کرد: در سال گذشته ۱۳هزار و ۳۰۰نوزاد غربال‌گری شدند و در سه‌ماهه اول امسال سه‌هزار کودک مورد غربال شنوایی قرار گرفتند اما برخی موانع وجود دارد که در این زمینه لازم است از ظرفیت خانه‌های بهداشت استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در سه‌ماهه اول سال، یک‌هزار و ۳۸۵نفر مورد غربال بینایی قرار گرفتند، اظهار کرد: در حوزه غربال بینایی، آگاه‌سازی خانواده‌ها و تشویق آنان امری مهم در پیشگیری از برخی بیماری‌ها مانند تنبلی چشم، بیماری آرپی، آب سیاه و دیابت است.

او همچنین گفت: کمتر از ۱۰درصد از غربالگری‌ها نشان‌دهنده بروز اختلال در کودکان است و در مناطقی مثل تاکستان که ازدواج‌های فامیلی زیاد است، اختلالات مربوط به معلولیت بیش از سایر کانون‌های شناسایی به چشم می‌آید.

این مسئول افزود: در سال گذشته، یک‌هزار و ۱۵۷مشاوره به ۲۳هزار و ۱۲۶نفر ارائه شده و در سه‌ماه سال جاری نیز ۶هزار و ۱۶۰نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بالغ بر ۳۶هزار تماس مشاوره ثبت شده و بالغ بر سه‌هزار و ۵۰۰مشاوره پیش از ازدواج توسط بهزیستی ارائه شده است.

دهباشی‌پورادامه داد: بیشترین تماس‌ها را مربوط به مشاجرات خانوادگی دانست و بیان کرد: اعتیاد و خیانت بیشترین عامل مراجعات به مراکز مشاوره بهزیستی در استان قزوین است.

او بیان کرد: متاسفانه استقبال شهروندان از مشاوره‌ها بسیار کم بوده که این موضوع باعث بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر همسرآزاری، کودک‌آزاری و سایر مشکلات شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه جامعه نیاز به آشتی و شکستن تابو در مراجعه به مشاوره دارد، افزود: مراکز مشاوره‌ای بهزیستی استان قزوین، بسیار پویا و تخصصی است و رازداری حرفه‌ای به عنوان یکی از خط مشی‌های این مراکز قرار دارد.

این مسئول گفت: تعرفه‌های مراکز دولتی مشاوره بهزیستی استان، زیر ۵۰درصد از تعرفه مصوب است و چنانچه مددجو تمکن مالی لازم را نداشته باشد، تعرفه آن کمتر و بعضا رایگان می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه پس از شیوع کرونا درصد ابتلا به اختلالات اعصاب و روان افزایش یافت و ضروری است که در کاهش و درمان این اختلالات برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گیرد.

این مسئول در خصوص اقدامات توانبخشی بهزیستی، گفت: بهزیستی در تلاش است یک مرکز به ۳۵مرکز توان‌بخشی استان اضافه کند که در این راستا مرکز نگهداری بیماران روان که یکی از نیازهای استان قزوین است، در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =