دیدار با مأمور کا.گ.ب، رسوایی جدید جانسون

بوریس جانسون برای اولین بار اعتراف کرد که در آوریل ۲۰۱۸ زمانی که وزیر امور خارجه بود با الکساندر لبدوف مأمور سابق کا.گ.ب در یک کاخ ایتالیایی بدون حضور مقامات دیدار کرده است.

به گزارش خبرآنلاین در واقع جانسون در آوریل ۲۰۱۸ برای یک مهمانی آخر هفته به قلعه‌ای بازسازی شده در پروجیا متعلق به اوگنی لبدوف پسر الکساندر سفر کرده بود. جانسون روز چهارشنبه وقتی در مجلس عوام در برابر سؤال‌های مگ هیلیر تحت‌فشار قرار گرفت در باب اینکه آیا این جلسه را به مقامات وزارت خارجه گزارش داده یا خیر گفت: فکر می‌کنم به آن‌ها اشاره کرده‌ام. بله.

ماجرای این دیدار از جایی فاش شد که محتوای یک دفتر متعلق به جانسون که در آن شرح این سفر را نوشته بود لو رفت. وی در این دفتر نوشته که در ۲۸ آوریل همراه با همسر و دوستش یک شب را در مهمانی در کنار اوگنی لبدوف گذرانده است.

اندکی پس از این میهمانی عکس‌هایی با ظاهر بسیار آشفته از جانسون در فرودگاهی در ایتالیا منتشر شد ولی جانسون در برابر خبرنگارانی که از وی سؤال‌هایی در باب سفرش به ایتالیا می‌پرسیدند هیچ اشاره‌ای به ماجرای میهمانی نمی‌کرد.

پس از آن مجله آبزرور در سال ۲۰۱۹ فاش کرد که جانسون در آوریل ۲۰۱۸ زمانی که وزیر خارجه بود با الکساندر لبدوف مأمور سابق کا.گ.ب ملاقات کرده است. اما جانسون هیچ‌گاه به این مسئله اعتراف نکرد تا اینکه روز چهارشنبه گذشته یک روز قبل از استعفا از سمت نخست‌وزیری وی بالاخره به این مسئله اعتراف کرد که در آوریل ۲۰۱۸ بلافاصله بعد از شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل راهی پروجیا شده تا در مهمانی در قلعه متعلق به لبدوف حاضر شود.

دیدار با مأمور کا.گ.ب، رسوایی جدید جانسون
الکساندر لبدوف مأمور سابق کا.گ.ب

حزب کارگر خواستار تحقیقات کامل برای بررسی میزان خطرات امنیتی ناشی از افشای اطلاعات توسط جانسون در این میهمانی شد . همچنین قرار است بررسی شود که آیا جانسون اسنادی از نشست ناتو در اختیار لبدوف قرار داده است یا خیر.

ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه الکساندر لبدوف به دنبال برقرار تماس تلفنی خصوصی بین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جانسون در طول این مهمانی بوده است.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس روز پنج‌شنبه در حالی که ۵۰ نفر از معاونان و وزرای کابینه‌اش استعفا داده بودند، مجبور به استعفا شد. وی در همان روز پنج‌شنبه از رهبری حزب محافظه‌کار هم کناره‌گیری کرد.

جانسون در انتخابات سال ۲۰۱۹ به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا انتخاب شد. وی که در هنگام اعلام خبر استعفایش گفت:«بی‌نهایت به دستاوردهای این دولت افتخار می‌کنم » اخیراً با دو رسوایی‌هایی روبرو شده است: پارتی گیت و نقض قوانین قرنطینه در دوره کرونا و دیگری افشاگری مبنی بر اینکه علی‌رغم آگاهی از اتهام آزار جنسی توسط کریس پینچر یکی از نمایندگان حزب محافظه‌کار، اقدام به ارتقای مقام او کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =