ایسنا نوشت:

امام جمعه موقت تهران گفت: فرصت‌های تبلیغی شیعی را هیچ مذهبی ندارد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نشستی با مبلغین ماه رمضان‌ که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: به برکت هدایت‌های امام بهترین استفاده از این فرصت‌ها صورت می‌گیرد و اگر مرکز اسناد، پروژه‌ای را تعریف کند و نقش اعزام‌های تبلیغی روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کند، اسناد زیادی در این زمینه وجود دارد.

اهم سخنان آیت‌الله سید احمد خاتمی را در ادامه بخوانید:

  • حوزه‌ی علمیه ممر است نه مقر، متاسفانه احساس می‌شود که حوزه‌ها از ممر به مقر تبدیل شده‌اند. طلاب نباید تا آخر عمر در حوزه‌ باقی بمانند؛ حوزه ممر است، قرار هم نیست که همه عظمی و مرجع تقلید شوند.
  • ایام نزدیک انتخابات است و کاندیداها با مشتی پر پول به سراغ تاثیرگذاران شما می‌آیند، مراقب باشید به دامنشان نیفتید، نزدیک کاندیداها نشوید حتی کاندیدای خوب، نبایستی منبر سکوی پرش کسی بشود، کلیات را تبیین کنید اما نباید بگذاریم از لباسمان سوء استفاده شود.
  • همه دم از بداخلاقی می‌زنند در حالی که خودشان بداخلاقی می‌کنند؛ ما بایستی مباحث اخلاق اسلامی را مطرح کنیم و باید برنامه‌های سیر و سلوکی که ارائه داده‌اند را به طلبه‌ها نشان دهیم.
  • قانون اساسی ما در عرصه مجریان کلان خیلی تاکید کرده است. رهبری اصرار بر حفظ این شاکله دارند و ریل‌های به برکت شهدا قرار گرفته است و قطار جمهوری اسلامی در حال حرکت است. ما باید قطار را تمیز کنیم اما نباید به گونه‌ای حرف زد که ریل را خراب کرد. شما می‌دانید که بنده در زمینه حجاب سال گذشته 6 خطبه خواندم، اما جوری صحبت نکنیم که از زمان طاغوت بدتر شده است در زمان طاغوت در جشن هنر در شیراز در سال 56 در ماه مبارک رمضان کارهایی کردند که سفیر انگلستان گفت اگر این اتفاق در انگلیس افتاده بود دولت سرنگون شده بود، نتیجه این حرفه‌ها تزلزل ریل‌های قطار است.
  • انتقاد، وظیفه روحانیت است چون به معنی نهی از منکر است، نباید گفت یا صد درصد یا هیچ؛ ما می‌خواهیم صد درصد اسلام را اجرا کنیم اگر نشد 90 درصد اگر نشد 80 درصد. آن‌هایی که می‌گویند یا صددرصد یا هیچ، در این باره چه جوابی دارند؟ مرحوم فلسفی در یک سخنرانی علیه آخوندهای مخالف انقلاب گفت، اگر انقلاب آسیب ببیند شما عزیز نمی‌شوید بلکه با تانک از روی شما عبور می‌کنند اگر خدای ناکرده نظام آسیب ببیند نمی‌گذارند تا قرن‌ها الف الله اکبر را با شکوه به زبان بیاورید.
  • حمایت از نظام، حمایت از ولایت است. بنده در شورای اداری رشت گفتم دولت احمدی‌نژاد با حمایت متدینین روی کار آمد اما این افتخار برای روحانیت است که با کسی عقد اخوت نبسته است و در خط مقدم انتقاد، روحانیت قرار دارد. ما باید نقطه ثبات نظام یعنی رهبری را حمایت کنیم؛ جهت شرعی ما مدافع ولایت است و در این جهت کوتاه نمی‌آییم. مسوولان نیز اگر سرسوزنی از راه ولایت زاویه پیدا کنند مورد انتقاد قرار می‌گیرند تا به راه درست بیایند.

 /29219 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =