چند درصد مردم چین و آلمان تا ایران هر روز دعا می‌خوانند و گرایش معنوی دارند؟

روزنامه جوان نوشت:در سال‌های اخیرمظاهر شگفت‌انگیزی از ترویج معنویت و اخلاق در کشور برخلاف رسم معهود تمام جهان که بر مبنای سکولاریسم و اومانیسم به ترویج و تبلیغ غفلت و دوری از خدا می‌پردازند، به وجود آمده است.

بر این اساس طبق برخی آمارها تعداد مساجد کشور در طول ۴۰سال گذشته، حدود سه برابر شده است و از ۲۵هزار باب مسجد در سال۱۳۵۷ به ۷۳هزار باب در سال۱۳۹۷رسیده است. حدود هزار نماز جمعه هر هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تنها درسال ۱۳۹۶ بیش از ۱۹۰ هزارنفر به اردوهای جهادی عازم شده‌اند.

در مقایسه با دیگر کشورهای جهان برجستگی گرایش معنوی در ایرانیان نیز مشخص می‌شود. براساس نتایج پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی پیو، درصد افرادی که هر روز دعا می‌خوانند در کشورها و دولت‌های مختلف به شرح ذیل است:
چین: یک درصد ؛ انگلستان: ۶‌درصد؛ آلمان: ۹‌درصد؛ روسیه: ۱۸‌درصد؛ رژیم‌صهیونیستی: ۲۷‌درصد؛ امریکا: ۵۵‌درصد ؛ ایران: ۸۷‌درصد
ایران جزو کشورهای برتر جهانی از نظر میزان گرایش افراد به مداومت در دعا خواندن روزانه است که از شاخص‌های مهم معنوی است.
بر اساس دیگر آمارهای قابل‌اتکا میزان جمعیت معتکفان کشور طی ۲۲ سال حدوداً ۴۷ برابر شده و از ۱۶ هزارو۵۰۰ نفر در سال ۱۳۷۴ به ۷۷۰ هزارو۹۱۷ نفر در سال ۱۳۹۶ رسیده است.
همچنین طی هشت سال میزان استقبال از پیاده‌روی اربعین حدوداً ۶۰ برابر شد و از ۵۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ به ۳ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸ رسید.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =