واحد مرکزی خبر نوشت:

نخست وزیر لبنان روز شنبه در سخنانی ارتش لبنان را اولین و آخرین پناهگاه برای حمایت از این کشور دانست. نجیب میقاتی در بیانیه ای سالروز تاسیس ارتش لبنان را که مصادف با روز اول ماه اوت است تبریک گفت. در این بیانیه آمده است ارتش اولین و آخرین پناهگاه امن برای حمایت از کشور ، دفاع از تمامیت ارضی آن و شرف و کرامت لبنانی ها است.
میقاتی افزود ، تجربه ثابت کرده است که ارتش لبنان به تمام معنا ارتشی ملی است و تاکنون توانسته است فراتر از همه اختلافات داخلی ، اعتقادات مذهبی، طائفه ای و تفاوت های اجتماعی عمل کند و بسیاری از مشکلات را به خوبی پشت سرگذارد و این عملکرد ارتش به اذن خداوند ادامه خواهد یافت.
وی اظهار داشت تا زمانی که عدالت در منطقه خاورمیانه محقق نشود و حقوق غصب شده کشورهای عربی و در راس آن فلسطینیان بازگردانده نشود، خطر اسرائیل همچنان باقی خواهد ماند بنابراین ما ( مقامات دولتی و دستگاه های امنیتی و در راس آن ارتش ) باید همواره در آمادگی کامل باشیم تا از میهن عزیزمان در برابر توطئه ها حمایت کنیم.
 نخست وزیر لبنان دیدار اخیرش از منطقه جنوب را تاکیدی بر حمایت از ارتش برای محافظت از این کشور در برابر اشغالگری و فزون خواهی اسرائیلی ها ، حمایت از ارتش برای بازگرداندن باقی مانده سرزمین های اشغالی لبنان و همچنین تقویت همکاری ها با نیروهای بین المللی (یونیفیل) به منظور اجرای کامل قطعنامه هزار و هفتصد و یک شورای امنیت سازمان ملل دانست. میقاتی به رفع نیازهای ارتش بر اساس برنامه مد نظر متعهد شد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از بیروت ، میقاتی خاطرنشان کرد دولت از ارتش و دیگر دستگاه های امنیتی در مقابل هر گونه دخالت حمایت خواهد کرد تا این دستگاه ها همچنان در قالب نهادهایی ملی و مورد اعتماد تمام لبنانی ها باقی بمانند.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =