فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که بیشتر با هنر دوبله به تماشاچیان عرضه می‌شوند غیر از جرم و خشونت چه نتایجی می‌توانند داشته باشند؟

دکتر مجید ابهری در یادداشت تازه خود در خبرآنلاین، به تاثیر برنامه های تلویزیون بر افکار عمومی و به ویژه رفتارهای نوجوانان و جوانان اشاره کرده و نوشته است: "آیا می‌توان علیرغم این همه فیلم‌ها و سریال‌های خشن که به بهانه جذب تماشاچی نمایش داده می‌شوند امیدی به پیشگیری از جرم و جنایت داشت؟ آیا می‌توان برای برقراری و افزایش امنیت اجتماعی به برنامه‌های موجود تلویزیون دلخوش بود؟"

به عقیده این رفتارشناس اجتماعی "سریال‌های فارسی بطور اکثریت قابل قبول و مثبت هستند هرچند که پایان بعضی از آنها مانند سریال نابرده رنج بسیار سطحی جمع بندی میشود اما باز همین سریال‌ها بهتر از کبری یازده و امثال آن است."

 ابهری اینطور ادامه داده است که "تلویزیون چه قدم‌هایی برای تبلیغ حجاب و افزایش فرهنگ عفاف برداشته است؟ فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که بیشتر با هنر دوبله به تماشاچیان عرضه می‌شوند غیر از جرم و خشونت چه نتایجی می‌توانند داشته باشند؟"

متن کامل را اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    كاملا صحيح است. در دوران دبستان يادم هست با تاثير از يك فيلم گانگستري، گروه آهنين درست كرده بوديم و با مداد و خودكار به جنگ با طرف متابل مي‌رفتيم. اثار تصويري بشدت تاثير گذار است.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    نمی دونم اینچیزا چرا تو ایران زیاده چرا ایرانیها فقط این فیلمها روشون اثر میزاره ؟؟؟؟؟
  • بدون نام NL ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اگه یه فیلم قراره انقدر تاثیر داشته باشه پس اعدام در ملا عام که هم واقعیه و هم پخش زنده، چقدر تاثیر داره.