پس از انکه سطح مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس به فوق لیسانس افزایش یافت، موضوع مدرک تحصیلی نمایندگان این دوره نیز محل بحث شد.

به گزارش خبرآنلاین، مجلسی​ها با این تصور که نمایندگان لیسانسه این دوره با احتساب این دوره نمایندگی​شان می​توانند برای انتخابات مجلس نهم نامزد شوند، به این مصوبه رای دادند اما بعد وزارت کشور اعلام کرد که چون این دوره نمایندگی تا زمان ثبت نام به پایان نرسیده، نمی​توان ان را معادل یک پایه تحصیلی به شمار آورد.

به این ترتیب نمایندگان استفساریه​ای خطاب به شورای نگهبان نوشتند و در آن تاکید کردند که این دوره مجلس علی​رغم عدم اتمامش تا زمان ثبت نام، معادل یک دوره کامل به شمار آید. مصوبه​ای که با پاسخ مبهم شورای نگهبان مواجه شد و به نظر می​رسید که رد شده باشد.

کار که به اینجا رسید، رئیس مجلس وارد مذاکره با شورای نگهبان شد. نتیجه این مذاکرات در جلسه غیرعلنی صبح امروز برای نمایندگان شرح داده شد تا در جلسه علنی به عنوان پیشنهادی از سوی محمدرضا باهنر، رافع مشکل باشد.

باهنر اعلام کرد که شورای نگهبان تفسیرش از مصوبه مجلس را با نظر نمایندگان هماهنگ کرده و پذیرفته است که نمایندگان لیسانسه این دوره، می​توانند با احتساب این دوره نمایندگی​شان در مجلس، به عنوان یک نامزد با مدرک کارشناسی ارشد، در انتخابات بعد نامزد شوند.

از این رو استفساریه پیشین مجلس، از حیز انتفاع خارج شده و سوالاتش در مصوبه امروز مجلس حذف شد.

به این ترتیب نمایندگان لیسانسه​ مجلس به استثنای نمایندگان میان دوره​ای که به قول باهنر، دو سه نفر بیشتر نیستند، می​توانند در انتخابات مجلس نهم نامزد شوند. چرا که بر اساس قانون انتخابات مجلس، یک دوره حضور در مجلس معادل یک پایه تحصیلی به شمار می​آید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    جالبه رای میدیم که خودمون باقی بمونیم !
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا خجالت داره.خودتون به قانونی که خودتون تصویب کردید عمل نمیکنید.اونوقت دولت رو متهم میکنید.متاسفم
  • احسان IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    عجب مجلس قانونمندی!!!!
  • سینا از شیراز IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    هرچه بگندد نمکش می زنند وای به..... وقتی قانون گذاران قانون را به نفع خودشان اصلاح یا تفسیر می کنند و شورای نگهبان هم براساس روابط می پذیرد چگونه می توان قبول کرد نمایندگان فقط دغدغه مردم ، کشور و اسلام دارند؟؟
  • امید IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    ای بابااین نمایندگان زحمت کش شیفته ی خدمت هستن؛ میخوان 4سال دیگه نیز به مردم خدمت کنن. دست از سرشون بردارید. کاری کردین که دیگه روشون نیست سر بلندکنن!!!!!!!!