تخصیص۱۰میلیارد تومان از اعتبار ملی به ساخت فضاهای ورزشی قزوین

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: ۱۰میلیارد تومان از اعتبار ملی برای ساخت فضاهای ورزشی در مناطق محروم استان قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صالح یاوری، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قزوین از اجرای نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح ملی شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ۱۰میلیارد تومان از اعتبار ملی برای ساخت فضاهای ورزشی در مناطق محروم این استان اختصاص یافته است.

او با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، افزود: در طرح شهید سلیمانی ۳۶فضای ورزشی با اولویت روستاها و مدارس دخترانه در مناطق محروم استان احداث می‌شود.

یاوری گفت: امسال به همین منظور ۲۸زمین چمن مصنوعی، پنج سالن ورزشی و سه کلاس درس تربیت بدنی در دستور کار قرار دارد که بیش از ۴۰درصد پروژه عمرانی چمن مصنوعی انجام شده و تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برای ساخت هر سالن ورزشی چهار میلیارد تومان اعتبار و برای ساخت هر کلاس درس تربیت بدنی نیز ۱۰۰میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که از این میزان پنج میلیارد و ۱۸۰میلیون تومان اعتبار توسط وزارت آموزش‌وپرورش تأمین شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی استان به ازای هر دانش‌آموز قزوینی ۳۲سانتی‌مترمربع است که با اجرای این طرح‌ها به ۵۰سانتی‌متر می‌رسد و با استانداردهای ملی و بین‌المللی آن فاصله زیادی دارد.

او با بیان اینکه توجه به ورزش و تربیت بدنی یکی از راه‌های ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان است، گفت: اگر بخواهیم به اجرای ساحت‌های ۶گانه سند تحول بنیادین در مدارس بپردازیم باید به ورزش و درس تربیت بدنی توجه ویژه داشته باشیم.

یاوری افزود: توجه به موضوع نشاط و شادابی در مدارس از موارد مهم آموزش‌وپرورش این استان است و باید در سال جدید نیز به آن توجه خاص شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: برای توسعه نشاط در میان مدارس و دانش‌آموزان باید ابتدا به زیرساخت‌های ورزشی توجه شود.

استان قزوین دارای ۲۵۳هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =