چهارمین روز از نظرسنجی خبرآنلاین درباره تعطیل شدن روز پنج شنبه در تمام کشور، با اظهار نظرهای جالبی همراه است.

کاربری نوشته است: "الان هم عملا پنج شنبه ها هیچ کاری در سیستم اداری و دولتی انجام نمیشه پس اگه تعطیلش کنند هزینه ها کاهش پیدا میکنه و بهتره . تازه در خیلی از کشورباتوجه به مشغله کاری درایام هفته باتعطیلی دراین روز موافقم واز دست اندرکاران این طرح تشکر میکنم و در آخر اینکه کار مفید در ادارجات ایران روزی کمتر از نیم ساعت تخمین زده میشود حالا این یه روز رو تعطیل کنند مگه چی میشه؟"

کاربر دیگری مشابه این نظر نوشته: "ما ایرانیها با ساعت کاری به ظاهر زیاد راندمان کاری نداریم پس پنج شنبه ها را تعطیل کنید."

همچنین کاربری نوشته: "همه کارمندان با این تعطیلی موافقند اگر مدیریت و کارایی باشد با چهار روز در هفته میتوان چندین برابر این یک هفته کارایی را داشت چرا میخواهیم به خودمان ظلم کنیم؟"

کاربر دیگری اما در پاسخ نوشته: "در کشورهای دیگر، هر روز دوبرابر ما درس می خوانند و کار می کنند، شما حساب کنید در ایران چند ساعت درس می خوانیم و کار می کنیم؟"

موافق دیگری نوشته: " هرچند تعداد کمی کاربران خبرآنلاین با این نظر موافقند و حدود 70 درصد با تعطیل شدن 5شنبه ها، موافقت کرده اند."

کاربری یک روایت ادبی برای دو روز تعطیلی دارد: "شما را ارجاع می دهم به کتاب یک عاشقانه آرام. اثر نادر ابراهیمی عزیز که در آن نوشته در هفته دو روز باید تعطیل باشد. یک روز برای اینکه فرد خود را در دامان طبیعت خرد و خمیر کند و یک روز را به استراحت و کار خانه بپردازد(نقل به مضمون). این معضل عدم تعطیلی 5 شنبه برای ادارات خصوصی و شهرستان ها در عین حال که خستگی شنبه را به دنبال دارد برای خانم های شاغل هم دوچندان است."

کاربری هم با اشاره به تعطیل شدن مدارس در روزهای 5شنبه نوشته است: "با توجه به تعطیلی مدارس ابتدایی در روز پنجشنبه و اشتغال والدین این کودکان، بهتر است روز پنجشنبه تعطیل باشد تاوالدین در کنار فرزندانشان باشندو فرزندانمان دچار مشکلات متعدد نشوند."

کاربر دیگری، پیشنهادی برای تعطیل شدن شرکت های خصوصی در روز پنج شنبه دارد: "والا ساکنین تهران هم کلا از تعطیلی 5 شنبه سود نمی برن . کلی از شرکت های خصوصی کارمنداشونو مجبور می کنن که 5 شنبه ها هم سر کار بیان. به نظرم این تعطیلی باید قانونی و سراسری بشه مثل جمعه. نه اینکه فقط مال ادارات دولتی باشه.اونم در زمانی که استخدام دولتی یافت می نشود..."

از سوی دیگر، شهرستانی ها درباره تعطیلات می نویسند: "پنجشنبه باید تعطیل شود . چرا تهران تعطیلی است و در شهرستانها تعطیلی نیست . این یک تبعیض اشکار است."

و : "بسیارعالی خواهد بود چون پنجشبه ها تهرات تعطیل میباشد کار اداری در شهرستان 50درصد انجام نمی شود."

اما حسن ختام این نظرات، یک حساب کتاب اصفهانی است: "اقا چهار شنبه یا یکشنبه رو تعطیل کنید بهتره چون مثلا اگر چهار شنبه تعطیل باشه پنجشنبه هم خود به خود تعطیل میشه و شنبه هم همینطور اونوقت سه روز درهفته تعطیلی داریم البته الان هم که تعطیلی نداریم دستکمی از داشتن نیست همینجوری هم تعطیله و ..."

یک شیرازی هم نوشته: "خواهش میکنم شنبه را تعطیل کنید ماشیرازیها به شدت استقبال میکنیم."

برای شرکت در نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید. نظرات بیشتر را هم در لینک های بالایی می توانید بخوانید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهي IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    به جاي تعطيلي پنج شنبه از ساعات كاري كاسته شود تا هم بهره وري و هم ميزان زمان رسيدگي كاركنان به خانواده افزايش يابد .
  • بدون نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تعطیلی دو روزه در کشورهای غربی بخاطر مسیحیان و یهودیان هست نه بخاطر در رفتن از کار! اگه نظرسنجی بذارید که هفت روز هفته هم تعطیل شه همه استقبال میکنند! یعنی یکی نیست به فکر اصلاح کمیت و کیفیت کار باشه؟!
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    1 0
    برای اجرای عدالت باید پنج شنبه ها تعطیل شود.به نظرشما این ناعادلانه نیست که تهرانی ها پنج شنبه تعطیل باشند وماشهرستانیها کارکنیم؟آن هم درشرایطی که هیچ ارباب رجوعی نداریم؟
  • احسان US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    من پیشنهاد می کنم به جای تعطیلی پنج شنبه ، هر ماه یکدفعه 4 روز پشت سر هم تعطیل کنن . یا اصلا تعظیلی جمعه هم بردارن یدفعه 8روز در ماه تعطیل کنن .
  • محسن IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    جالبه که بدونید تو کل دنیا تنها حدود 15 میلیون یهودی وجود داره ولی واسه همونا شنبه ها رو تو کل کشورای غربی تعطیل کردن!!!!
  • 132 IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    آقا من فقط به گفتن دو سه جمله اکتفا میکنم در ژاپن روزی هشت ساعت کار میکنن که نه ساعت کار مفید حساب میشه در ایران روزی هشت ساعت کار میکنند که فقط 13 دقیقه کار مفید حساب میشه!!!!!!!!!! خودتان قضاوت کنید بعد میگید چرا اونا پیشرفت میکنن ما پسرفت
  • امین نقی زاده IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    باید تعطیل شود. پدر من چه گناهی کرده که باید از 9 صبح تا 8 شب زحمت بکشد برای یک لقمه نان حلال آن وقت یک روز تعطیل باشد ولی دولتی ها و کارمندان دولت فقط 4 ساعت آن هم با کلی منتکشی کار کنند بد بروند خانه کیف و حالشان را کنند و به امسال پدر من بخندند . تعطیل باید گردد
  • آشنا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تعطیلی پنج شنبه ها خیلی خوبه به شرطی که فقط حرف نباشه و زود اجرا بشه تا کسی اونو نقض نکرده
  • خیام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ساعات کار اداره را از 8ونیم تا 12عالیه از 7صبح تا 2عصر چیزی از ادم نمیمونه که بخواهی با ارباب ورجوع سر و کله بزنی
  • جوماجو IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    فکر کنم به جای تعطیلی 5 شنبه و جمعه ،عصر روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل شوندبهتره،چون از اغلب کشورها عقب میافتیم و این تعطیلات 2 روز ما 2 روز جهان در مجموع به ضرر ایرانیهاست.برای روز جمعه هم چند ساعت تعطیلی بگذارند تا با نماز جمعه تداخل پیدا نکند،یا نه حداقل جمعه و شنبه را تعطیل کنند.
  • كوروش-مشهد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ايران: كار مفيد 20دقيقه،رشد اقتصادي با ارفاغ 1% ژاپن: كار مفيد 7ساعت ،رشد اقتصادي 8%
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اكثر كشور ها دو روز تعطيلي دارن و بقيه روزها رو با انرژي بيشتر كامل كار ميكنن اينكه چيز عجيب غريبي نيست
  • H IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تعطیل نشه بهتره چون دانش اموزان از درس ومشق زده می شن
  • دکتر IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    بنظر بنده: اولا اضافه کردن یک روز تعطیل میبایست به معنی کاهش تعداد ساعات کاری آن روز از مجموع ساعت کاری مصوب هفتگی باشد نه اینکه به جبران آن به ساعت کاری روزهای دیگر افزوده شود. ثانیا با توجه به تعطیل بودن مراکز مهم اقتصادی و ... دنیا در روزهای شنبه و یکشنبه بنظر میرسه اگر بجای پنج شنبه، شنبه را تعطیل کنیم همخوانی بیشتری با سایر کشورها و مراکز دنیا خواهیم داشت. پیشنهاد بنده تعطیلی روز شنبه است.
  • tt IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا نياز به تعطيلي هست چون يه جمعه هست و كل كاراي هفته كه برات مونده!!! خيلي خانم ها كارمند و مادرا نياز دارند.از رئيس چمهور فهيم به خاطر طرحش تشكر مي كنم
  • احمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    در کنار خانواده بودن مخصوصاً برای مادران کارمند خیلی لازمه.
  • رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    من كارمندم و اين طرح رو كاملا كارشناسي شده ميدونم.البته ميشه براي جبران ساعت كار روزانه رو 1 ساعت افزايش داد
  • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    فکر کنم کسانی که با تعطیلی پنج شنبه ها راضی نیستن درسازمانها یا شرکتهایی کار می کنن که پنج شنبه ها تعطیله.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تنبلي و آب هندوانه
  • شهرستاني IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام خداروشكر بالاخره يكي هم پيداشد بفكر ما شهرستاني هاي دورافتاده از التاف مسئولين بافتد خدا كند كه درحد يه حرف نباشد
  • صالح IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    بنظر من بهتر است جمعه و شنبه تعطیل شوند تا از نظر زمانی با کشور های دیگه دنیا هم فاز باشیم.
  • صالح IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    موافقم. بنظر من درست است که از نظر کمی یک روز از روزهای هفته کم می شود اما از نظر کیفی ، بخاطر استراحت کارمندان کیفیت کار در روز های کاری بالاتر می رود.
  • اردوان DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    یکشنبه رو تعطیل کنید چند مزیت داره: 1-هموطنان مسیحی رو درک کرده اید 2-وضعیت خود را با دنیا کمی هماهنگ میکنید 3-چون ما عادت داریم روزهای بین دو تعطیلی رو هم تعطیل کنیم خود به خود هم یه مسافرت برای خانواده ها ردیف کردید و هم بار ترافیک را در شهر کم میکنید 4-------------------
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام اگه تعطیل بشه به نوعی عدالت بین تهران وشهرستانها اجرا میشه .آخه شهرستانیها ازساعت هفت وپانزده دقیقه میان تا 2و پانزده پنجشنبه ها هم سر کارند. ولی تهرانیها از 8میان تا دو سی ... تعطیل ش کنند بهتراست. یاحق
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    این تعطیلی نیاز است به امید اینکه باز دهی پس از استراحت اآخر هفته بالاتر رود
  • بدون نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ایشون مدارس راهنمایی و دبیرستان رو میخوان تعطیل کنن ادارات که پنج شنبه تعطیله؟؟
  • خروسک پریشان IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    چنانچه پنج شنبه هاتعطیل شود راندمان کاری درروزهای دیگرهفته هم بیشترمی شود ضمنا" به کجابرمی خورد تاجاییکه دیده ام پنج شنبه روزگفتمان وخمیازه کشیدن وانتظاربرای تعطیلی جمعه است
  • مهدی IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    واقعاً لازمه-کشورهای دیگه 2روز در هفته تعطیل هستند و نعطیلی فصلی هم دارند .
  • آرش IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام دست آقاي احمدي نژاد درد نكنه .با اين طرح كارشناسي . واقعا اگه اين طرح اجرا بشه افراد دو روز در هفته كنار خانواده خود هستند كه هم پايه و بنيان خانواده ها مستحكم تر مي شود و هم صميميت بين فرزندان و والديدن بيشتر كه نتيجه جرم و بزه كاري در جامعه كمتر و از طرفي راندمان كاري كارمندان با انرژي بيشتر بالاتر مي رود .
  • رضا IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این وسط تکلیف کارگرها و کشاورزهای بدبخت چی میشه؟ وقتی در جامعه ما حرف عدالت میشه، من نمیفهمم دقیقا کدوم عدالت رو میگن!!!
  • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    تعطيلي 5شنبه عاليه.
  • كريم IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظر اينجانب اگر كارمندان دولت روزي 4 ساعت در اداره باشند و پنج شنبه هم تعطيل شود هيچ اتفاقي كه نمي افتد كلي در كاهش هزينه ها صرفه جويي شده و راندمان كاري نيز بسيار بالا مي رود.
  • شهرزاد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    نمی دونم چرا همه به فکره کارمندا هستند که با شرايط راحت کار می کنن هم برای کم شدن ساعات کاری هم حالا پنج شنبه ها پس تکليف کارگرها و کارمند های شرکت های خصوصی چی ميشه؟ اونها آدم نيستند!!!؟
  • 18 IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خبر آن لاین مثل اینکه خیلی دوست داره پنج شنبه ها تعطیل شه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اگه پنج شنبه ها تعطیل بشه چه سودی داره ؟فقط دعوای خانمها با همسران کارمندشان بیشتر میشه! با جیب خالی داخل خونه یک مرد بنشینه که چی بشه ؟!لا اقل اونجا سرشون گرم میشه به کار یادشون میره بی پولند!
  • بدون نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر سال جهاداقتصادی و کاروتلاش است معنی نمی دهد پنج شنبه را تعطیل کنند خواهش میکنیم کل ادارات راپنج شنبه بازکنید خواهش میکنم
  • كرامه IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    به نظرمن پنج شبه ها تعطيل بشه بهتره به دلايل كه اشاره ميكنم 1-پنج شبه ها در ادارات دولتي فقط انرژي مصرف ميشود 2-عدالت براي شهرستانيها هم اجراءميشود.