حمایت از مهمانی ۱۰ کیلومتری به مناسبت عید غدیر

ایسنا نوشت: مهمانی ۱۰ کیلومتری به مناسبت عید سعید غدیر خم، از بعد از ظهر دوشنبه در تهران آغاز شد که با استقبال پرشور مردم مواجه شده است.

امروز مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر طبق وعده قبلی با حضور پررنگ موکب ها و گروه های خودجوش و فعال مردمی در تهران آغاز شد. فعالیت این موکب های مردمی شامل اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، پذیرایی از شهروندان، خدمات رسانی و اجرای گروه های هنری گوناگون بوده که با استقبال بالای مردمی هم مواجه شده است.

در این جشن که بر پایه سه محور عقد اخوت، تکریم سادات و اطعام مومنین برنامه ریزی شده و در حدفاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا چهارراه پارک وی تهران آغاز شده، بیش از ده‌ها هزار نفر حضور دارند. استقبال از این مراسم در حدی بوده که پلیس مجبور شده تمهیدات ترافیکی در خیابانهای اطراف اجرا کند.

در این مراسم بیش‌ از ۶۰۰ مجموعه برای پذیرایی از مردم مشغول خدمت‌رسانی هستند و بیش از ۲ میلیون غذا و میان‌وعده در انواع مختلف در نظر گرفته شده است. همچنین در این مراسم ۱۱۰ هزار اسباب بازی به کودکان هدیه داده می‌شود و ۵۰ مجموعه شهربازی شامل شهربازی بادی، میزهای ایرهاکی، میزهای فوتبال‌دستی، ترامپولین کودکان، تجهیزات فوتبال صابونی و بادی، چرخ‌وفلک، تیوپ‌سواری، استخر توپ و ده‌ها وسیله بازی جذاب دیگر نیز در نقاط مختلف این مسیر برای کودکان برپا شده که فضای شاد و مفرحی را برای حاضران ایجاد کرده است.

همچنین ۱۵۰ گروه سرود در این مسیر ۱۰ کیلومتری حضور دارند که در ۷۰ استیج به اجرای برنامه مشغولند. تعدادی از هنرمندان مطرح و محبوب کشور نیز در این جشن حضور دارند.

در طول این مسیر ۱۰ کیلومتری عوامل برنامه‌های تلویزیونی عصرجدید، خندوانه، میدون، منم بچه مسلمان، مل‌مل، رنگین‌کمان، خاله شادونه، عمو مهربان و... نیز در حال اجرای برنامه برای مردم هستند.

جشن غدیر به این شکل برای اولین بار به این وسعت در پایتخت برگزار شد و ‌قرار است از سال‌های آینده باتوجه به تجربیات بدست آمده، طول مسیر، مکان برپایی جشن، چگونگی برگزاری و همچنین امتداد آن به سایر استان‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مهمانی که به همت و مشارکت خیران مردمی، هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود از ساعت ۱۸ دوشنبه آغاز شده و تا ساعت ۲۲ ادامه یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    مردم فقیر کردین تا برای یه بشقاب غذا دنبال شما راه بیفتن و شما هم استفاده های خودتون از جمعیت کنید.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    فقط دیدن فوتبال و ورزش ماسک میخواد
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    یعنی این خبر فقط همین قدر ارزش داشت؟ اگر گاوبازی بود الان کلی عکس و فیلم گذاشته بودید!
  • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    وزیر بهداشت کجاست در پیک 7 تجمع اینچنینی
  • سهیل IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 0
    مردم آزاری کارپسندیده ای نیست!