وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف می‌شوند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: به منظور بررسی وضعیت وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان یک کارگروه ویژه در دادسرای مرکز استان و با عضویت دستگاه‌های متولی و مرتبط تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در حاشیه بازدید از دو پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی در قزوین و شهر اقبالیه به همراه معاون دادستان مرکز استان و فرمانده پلیس راهور، اظهار کرد: وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های استان به دلایل مختلف از جمله حمل مواد مخدر، قاچاق کالا، تصادفات درون‌شهری و جاده‌ای، محکومیت‌های مالی مالکین، رانندگی توسط افراد فاقد گواهینامه، وسایل نقلیه سرقتی و... توقیف شده‌اند.

او افزود: بسیاری از این وسایل نقلیه توقیفی دارای پرونده قضایی هستند و باید در روند رسیدگی تعیین تکلیف شوند و قطعاً دستورات لازم برای تسریع در وضعیت این وسایل نقلیه صادر و به همکاران قضایی ابلاغ می‌شود.

شعبانی گفت: به منظور بررسی وضعیت وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان یک کارگروه ویژه در دادسرای مرکز استان و با عضویت دستگاه‌های متولی و مرتبط تشکیل و وضعیت این وسایل نقلیه به قید فوریت بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

رییس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از این وسایل نقلیه بیش از ۱۰سال در پارکینگ‌ها توقیف شده و رها شدن آن‌ها بدون‌شک موجب تضییع حقوق اشخاص و در صورت ضبط به نفع دولت مصداق تضییع حقوق بیت‌المال است و قطعاً در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از تضییع بیت‌المال وضعیت این وسایل نقلیه به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و تعیین تکلیف می‌شود و ضروری است در این خصوص برخی رویه‌های گذشته مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =