طرح مسکن ملی در ۸ روستای جزیره قشم آغاز شد

فاز دوم کلنگ زنی‌های طرح مسکن ملی در ۸ روستای جزیره قشم جمعا به مساحت ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع به زمین زده شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ زنی از مسکن جوانان روستاهای گوری، مرادی، گوران، دوستکو، درکو، چاهو شرقی، جاهو غربی و فاز دوم باسعیدو بیان کرد: مطالبه مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم جزیره قشم بود و به مردم شریف قشم قول می‌دهیم تمام سعی خود را برای رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان قشم بکار گیریم.

افشار فتح الهی ادامه داد: این قطعات حدود ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد و جمعا ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع برای ساخت مسکن ملی در این روستاها از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در نظر گرفته شد است.

وی اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده ۴۹۹ خانوار واجد شرایط با همکاری بنیاد مسکن و تا مرحله سفت کاری می‌توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره، اقدام به ساخت منازل خود کنند.

وی ادامه داد: سعی داریم از غربی‌ترین تا شرقی ترین نقطه قشم این پروژه را ادامه دهیم تا تمامی افراد واجد شرایط بتوانند یک سرپناه داشته باشند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسکن، ایجاد فضای ورزشی، توسعه مراکز درمانی و تامین آب جزو نیازهای اساسی مردم جزیره است.

احمد مرادی بیان داشت: با توجه به فاصله دور غربی‌ترین روستای جزیره تا درمانگاه اصلی، می‌بایست نسبت به ایجاد مجتمع درمانگاهی در مرکز جزیره یا غرب جزیره اقدام کرد.

وی ادامه داد: به دلیل نبود چنین مرکزی، شاهد مرگ مادران باردار بوده ایم که امیدواریم با ایجاد این مرکز، علاوه بر کاهس تردد و سختی درمان، تعداد مرگ و میر کاهش و سطح بهداشت عمومی ارتقا یابد.

امام جمعه قشم هم گفت: امیدواریم فرهنگ قدرشناشی بین آحاد جامعه رواج یابد و بر همین سرشت، از تلاش‌های مسئولینی که در راه خدا و آسایش خلق آن گام برمی‌دارند قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی بیان کرد: جای جای جزیره نیاز به مسکن دارد و امیدواریم در اسرع وقت سراسر جزیره شاهد افتتاح این مناطل مسکونی باشیم.

رییس مدرسه دینی سلطان العلمای بندرلنگه نیز گفت: دولت باید تلاش کند وام بلاعوض به جوانان داده تا زمینه ازدواج آسان و فرزندآوری بین نسل جوان افزایش یابد.

شیخ محمدعلی امینی اظهار داشت: امیدواریم حرکت مسکن مستدام باشد و در بحث عمران قشم، علاوه بر بزرگراه های شمالی و جنوبی که کلنگ زنی شده، به زودی شاهد کلنگ زنی بزرگراه قشم باسعیدو باشیم.

همچنین در آیینی جداگانه، زمینی به متراژ ۸۰۰ متر مربع برای احداث ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر طبل در اختیار این شهرداری قرار گرفت.

این ساختمان قرار است با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد طی ۲ سال به بهره‌برداری برسد. شهر طبل دارای پنج هزار و ۵۰۰ نفر جنعیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =