نماینده مجلس : مدیر کارخانه آهک ۱۷ نفر مشاور داشت/ ۳۶ میلیارد کل درآمدشان بود ولی برای حمل و نقل ۳۷ میلیارد هزینه کردند

فارس نوشت: محرم‌زاده نماینده اهر و هریس در مجلس گفت: طبق چارت سازمانی باید کارخانه و معدن آهک هیدراته ۱۲۰ نفر نیروی انسانی داشته باشد، ولی متأسفانه ۱۶۲ نفر نیروی انسانی دارد و مدیرعامل این مجموعه ۱۷ نفر مشاور داشت در حالی بنده که نماینده مجلس هستم، اجازه نمی‌دهند ۶ نفر مشاور داشته باشم.

احمد محرم‌زاده صبح امروز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در کارخانه آهک هیدراته اهر اظهار داشت: بیش از یک‌سال است که کارخانه آهک هیدراته شروع به‌کار کرده اما مدیریت این مجموعه به درستی انجام نشده و حتی بازرسی و نظارت کافی هم صورت نگرفته است. مجموعه کارخانه آهک هیدراته زیان‌ده بوده که امیدوارم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: طبق چارت سازمانی باید کارخانه و معدن آهک هیدراته ۱۲۰ نفر نیروی انسانی داشته باشد، ولی متأسفانه ۱۶۲ نفر نیروی انسانی دارد و مدیرعامل این مجموعه ۱۷ نفر مشاور داشت در حالی بنده که نماینده مجلس هستم، اجازه نمی‌دهند ۶ نفر مشاور داشته باشم.

وی ادامه داد: در داخل مجموعه آهک هیدراته برای کارکنان طبقه‌بندی مشاغل انجام شده اما عدالت رعایت نشده است. به‌طوریکه طبقه‌بندی مشاغل به نفع تعدادی اجرا شده و تعدادی هم با ناعدالتی مواجه شده‌اند، انتظار مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران دستورات لازم را جهت برقراری عدالت صادر کنند.

محرم‌زاده بابیان اینکه کارکنان مس مزرعه و کارخانه آهک هیدراته از نظر حقوق و مزایای دریافتی با کارکنان مس سونگون تفاوت دارند، گفت: امیدوارم کارکنان مس مزرعه و آهک هیدراته در زمینه دریافت حقوق و مزایا همچون کارکنان سونگون داخل فنس محسوب شوند و تعدادی از کارکنان آهک هیدراته با قرارداد روزانه فعالیت می‌کنند که لازم به رسیدگی و تبدیل وضعیت دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم فعال‌سازی معادن راکد اهر یادآور شد: با کمال تأسف تعدادی از معادن اهر به نام اشخاص ثبت شده و راکد هستند. از مجموع ۲۹ پهنه‌ معدنی اهر، تنها تعداد کمی فعال‌اند و معادن در اختیار اشخاص غیرفعال هستند و ۶ پهنه‌ معدنی در اختیار شرکت مس نیز برای فعال‌سازی معادن روند لاک‌پشتی طی می‌کنند.

نماینده مجلس : مدیر کارخانه آهک ۱۷ نفر مشاور داشت/ ۳۶ میلیارد کل درآمدشان بود ولی برای حمل و نقل ۳۷ میلیارد هزینه کردند

بیشتر بخوانید:

محرم‌زاده بر لزوم استقرار مجدد اکتشافات شمال‌غرب کشور در اهر تأکید کرد و گفت: هرچند اکتشافات شمال‌غرب کشور در اهر مستقر بوده، اما اقدامات هدفمند از اکتشافات معدنی در محدوده اهر نمی‌بینم. از طرفی اکتشافات معدنی شمال‌غرب کشور در اهر مدیر ندارد.

وی با اشاره به گلایه جوانان اهری از حذف اهر به‌عنوان بومی در آزمون استخدامی سونگون متذکر شد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ در آزمون استخدامی سونگون اهری‌ها بومی بودند و در پایان همان سال از بومی محسوب شدن حذف شدند. لذا بازگشت اهری‌ها به بومی محسوب شدن در آزمون استخدامی سونگون مطالبه‌ جوانان است.

محرم‌زاده در واکنش به هزینه‌های بالای آهک هیدراته اهر اضافه کرد: سال گذشته آهک هیدراته ۳۶ میلیارد تومان درآمد داشت و برای حمل‌ونقل ۳۷ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =