کتاب‌های «شهابی در شب (خلاصه‌ای از کتاب شبهای پیشاور)، نامه‌های خط‌خطی، الهی‌نامه، گفت بگو می‌گویم، دست دعا چشم امید، شازده کوچولو و قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های برگزیده از قصه‌های قرآن» از پیشنهادات خبرآنلاین برای مطالعه در ماه میهمانی خداست.

اگر از میان دوازده پسر رشید یعقوب نبی یکی یوسف شد، در بین ماه‌های دوازده‌گانه حضرت حق هم یکی «رمضان‌الکریم» است. ماهی که یوسف ماه‌های قمری خداست. اوقات شریف این ماه عزیز را خیلی‌ها تلف می‌کنند اگرچه می‌شود با ذکری بر لب و یادی در دل، جواهر این ثانیه‌های بی‌قمیت را در کوله‌بار سبک دنیای خود ذخیره کرد. خبرآنلاین در همین زمینه پیشنهاداتی برای مطالعه کاربران محترم خود دارد؛ لیست اول پیشنهادی گروه کتاب که مطالعه‌اش برای این اوقات مفید است، به شرح جدول زیر است. 

علاوه بر قرآن مجید که کتاب همراه این ایام مبارک هر ایرانی و مسلمانی است؛ درس‌های اخلاق آیت الله جوادی آملی، قرائت مفاتیح با ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی، قرائت نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) با ترجمه دکتر شهیدی در کنار بوستان سعدی و مثنوی معنوی خواندنی هایی هستند که روزهای بابرکت رمضان را برایمان ماندگار تر می‌کنند.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

دعا از منظر
آیت‌الله خامنه‌ای

به کوشش
علیرضا برازش

موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی

2500

کتاب در پنج فصل تدوین شده است. «معانی دعا، اجابت و ذکر، اهمیت دعا و ذکر، شرایط دعا، شروط اجابت، فواید و دستاوردهای دعا و در دعا از خدا چه بخواهیم؟ و همچنین نمونه‌هایی از کتاب‌ها و دعاهای برجسته» عناوین فصل‌های این اثرند.

الهی‌نامه

آیت‌الله حسن زاده آملی

بوستان کتاب

1100

آیت‌الله حسن‌زاده آملی در «الهی نامه» که یادآور دلنوشته‌های عرفانی و پرمغز خواجه عبدالله انصاری است از لطیف‌ترین احساس‌های خویش و به تعبیری تجربه‌های درونی، در قالب الفاظ سخن می‌گوید و خوانندگان را به دنیای پاک عارفانه و سیر و سلوک خالصانه خویش می‌برد و جرعه‌های زلال معنویت را به کامشان می‌چشاند.

گفت بگو می‌گویم

محمدرضا زائری

نیستان

3000

این کتاب شامل بخش عمده‌ای از یادداشت‌های زائری است که پیش از این در کتاب شماره هشت گزیده نثر ادبی از مجموعه کتاب‌های گزیده ادبیات معاصر نیستان منتشر کرده بود. علاوه بر یادداشت‌های گذشته برخی از یادداشت‌های جدید وی در حوزه موضوعات اجتماعی نیز به کتاب اضافه شده است.

دست دعا، چشم امید


سید مهدی شجاعی

 

نیستان

2800

این کتاب دریافتها و برداشتهایی است از مناجات خمس عشر که با ادبیاتی شیوا به رشته تحریر در آمده است. نه می توان آن را ترجمه ای صِرف نامید و نه شرح. بلکه بیشتر به ترجمه ای آزاد و ادبی شباهت دارد.

شهابی در شب
(خلاصه‌ای از کتاب شبهای پیشاور)

  

ضیاء توحیدی

امید مهر

1700

این کتاب بازگو کننده مجلس مناظره ای بین تنی چند از علمای اهل سنت و عالم برجسته شیعی سلطان الواعظین شیرازی است؛ که طی آن شش نفر از تجار سرشناس و خوانین بانفوذ پاکستان از عقاید باطل خود دست برداشته و به ریسمان محکم الهی چنگ زدند.

اخبات

علی صفایی حایری

لیلة القدر

1500

«اخبات» برگردانی است از سه سخنرانی مرحوم صفایی حائری در شبهای قدر رمضان 1370 در شهر مقدس مشهد. موضوع این سخنرانی ها بحثی است پیرامون اخبات به عنوان راه وصول به حق.

نامه‌های خط‌خطی

عرفان نظرآهاری

صابرین

2100

مجموعه درد دل ‌های یک نوجوان با خدا که در قالب نامه‌هایی با خدا مطرح شده است. راوی این کتاب یک نوجوان است که طی ۵۲ هفته درد دل‌هایی را با خدا مطرح می‌کند، البته تمامی این گفته‌ها با هدف انجام می‌شود چرا که در اول هر هفته آیه‌ای از قرآن ملاک قرار می‌گیرد و تمامی این درد و دل‌ها و گفته‌ها در مسیر بیان همان آیه است.

شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری/ احمدشاملو

نگاه

2500

این اثر از حادثه‌ای واقعی مایه گرفته که در دل شنهای صحرای موریتانی برای سنت اگزوپری روی داده است. خرابی دستگاه هواپیما خلبان را به فرود اجباری در دل افریقا وامی‌دارد و از میان هزاران ساکن منطقه؛ پسربچه‌ای با رفتار عجیب و غیرعادی خود جلب توجه می‌کند. پسربچه‌ای که اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسشهایی را مطرح می‌کند که خود موضوع داستان قرار می‌گیرد.

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب
«قصه‌های برگزیده از قصه‌های قرآن»

مرحوم مهدی آذریزدی

 

امیرکبیر

24600

مجموعه داستان‌، زندگی 18 پیامبر که در قرآن به آنها اشاره شده است‌، شامل‌: حضرت آدم‌، حضرت نوح‌، حضرت ابراهیم و... بر پایه قصه هایی از قرآن.

علی از زبان علی یا زندگانی امیرمومنان علی (ع)

مرحوم سیدجعفرشهیدی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

2500

زندگانی امیرمومنان در 28 فصل از تولد تا ضربت خوردن امام علی (ع) را روایت می کند؛ در بخشی از کتاب آمده است: در سال دهم رسول خدا به حج رفت و احکام آن را به مردم تعلیم فرمود و در خطبه معروف خود گفت: مردم! نمی دانم شاید سالی دیگر شما را در اینجا ببینم یا نه.

 زمزم عارفان 

آیت‌الله ری‌شهری

 دارالحدیث

5500

یادنامه‌ای خواندنی درباره حیات فقیه عالیقدر آیت‌الله بهجت که حاوی یادداشت‌ها، توصیه‌ها و نکات اخلاقی زندگی این مرجع تقلید است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 291/60 

   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    فقط دروغ نگویید، کلاه سرهم نگذارید کتاب خواندن پیش کشتان
  • س ع ی د US ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    پس این یارانه نوبت ششم کی واریز میشه کفگیرمون ته دیگ خورده!!! جسارتا یارانه این ده روز هم واریز می شود؟
  • محمد مهدوی‌اشرف IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 1
    حقا این کاری که خبرآن‌لاین شروع کرده ستودنی‌ست.