اعمال سلیقه در مسئله صلاحیت‌ها در شورای نگهبان کاهش پیدا کرده است 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان چهارمحال و بختیاری گفت: پرداختن به مسئله صلاحیت‌ها امروزه روشمند گردیده است و تلاش شده که با استفاده از روش‌های مقبول نظیر استعلام از منابع میزان دخالت سلایق سیاسی و فردی به حداقل ممکن کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدرضا بیاتی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد با سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گفت: شورای نگهبان، به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره با صلابـت و اقتدار در حراسـت از قانون و کیان ملی و صیانـت از جامعیـت نظام و پاسداری از اسلامیـت جمهوری اسـلامی ایران نقـش آفرینی کرده اسـت.

رییس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قوانین شرع مقدس اسلام، تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و تأیید فرایند انتخابات کشور از مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: ایشان در خصوص شورای نگهبان فرموده‌اند:« نهاد شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه این نهاد جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد.»

مصطفی حیدری نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی برابر اصل ۹۹ قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد افزود: نظارت بر قانون‌گذاری همه قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان می‌رسد، تفسیر قانون اساسی و نظارت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

ماشاالله ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه شورای نگهبان، نهادی انقلابی و چشم تیزبین و ناظر در نظام اسلامی است، اظهارداشت: شورای نگهبان در حقیقت چشم بینا و تیزبین صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است و در این سه دهه از پیروزی انقلاب به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: این نهاد با درایت تدبیر و هوشیاری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) در راستای صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی بویژه مأموریت«نظارت بر قانونگذاری»، «تفسیر قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات» تشکیل گردید.

عبدالصادق نجفی در ادامه بیان کرد: شورای نگهبان به نوعی با شوراهای اسلامی سنخیت دارند و همچون نظارت شورای نگهبان بر مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین وظیفه شورای شهر سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری می‌باشد.

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: کارنامه موفق عملکرد این شورا، مردم را امیدوار و دشمنان انقلاب اسلامی را مأیوس ساخته و ایستگاهی محوری برای ترجیح اصل نظام بر سلایق شخصی است به گونه‌ای که جلوه‌هایی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب شورای نگهبان تجسم یافته و هم دستاورد و هم حافظ انقلاب اسلامی است.

حبیب نیکخو، در پایان این جلسه با بیان اینکه شورای نگهبان به همه موضوعات از منظر قانون نگاه می‌کند، گفت: پرداختن به مسئله صلاحیت‌ها امروزه روشمند گردیده است و تلاش شده که با استفاده از روش‌های مقبول نظیر استعلام از منابع میزان دخالت سلایق سیاسی و فردی به حداقل ممکن کاهش یابد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: شورای نگهبان امروزه دارای ذخیره ارزشمندی از بررسی‌های پژوهشی، قانونی و شرعی می‌باشد و گروه‌های متنوع پژوهشی در دانشگاه و حوزه، پایه‌های کار تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی را برای تصمیمات دقیق شورا فراهم می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =