ادعای وکیل فدراسیون؛ شانس ۱۵ درصدی ایران در پرونده جنجالی

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس می گوید اصلا رایی در خصوص پرونده این مربی صادر نشده است و به هیچ وجه درخواست مربی بلژیکی با دیرکرد به ۱۲ میلیون یورو نرسیده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روزبه وثوق احمدی به بخش خبری سیما گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، به صراحت می‌گویم که هیچ رأیی صادر نشده است. تمام صحبت‌هایی که تا روزهای گذشته توسط رسانه‌ها مطرح می‌شد و متأسفانه امروز از زبان شخصی بیان شد که حداقل تحصیلات حقوقی دارد و سال‌های مسئولیت‌های حقوقی در فدراسیون فوتبال ایران داشته، صرفاً گمانه‌زنی است و هیچ مبنایی نداردمتأسفانه ایشان (فغان‌پور) حتی اطلاعات‌شان در مورد اینکه، رأی در فیفا توسط کدام کمیته صادر شده هم اشتباه بوده و کمیته انضباطی فیفا تصمیم نگرفته است.

وثوق احمدی که پیش تر در فدراسیون فوتبال یکی از اعضای کمیته انضباطی بود و در برهه ای رییس کمیته وضعیت شده بود در خصوص ادعای صفی الله فغانپور که مدعی شده است رای پرونده مارک ویلموتس با دیر کرد به ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو رسیده بود گفت: عدد ۱۰ میلیون یورو یا ۱۲ میلیون دلار یا یورو هم که مطرح شد، اشتباه است و هیچ وقت چنین اعدادی نیست. حتی اگر عدد ۶ میلیون یورو را مدنظر قرار بدهیم، خسارت و دیرکرد ۵ درصدی آن حتی برای سه سال، به یک میلیون نمی‌رسد و متأسفانه هیچکدام از این مطالب، واقعیت ندارد.واقعیت اینکه نمی‌دانم و شاید برخی از دوستان سعی می‌کنند به هر نحوی خودشان را مطرح کنند یا صحبتی داشته باشند. حتی ایشان (فغان‌پور) هم گفتند که روزبه وثوق‌احمدی مسئول این پرونده بوده، اما واقعیت این است که یک تیم بزرگ حقوقی در این پرونده بوده و این را به صراحت می‌توانم بگویم که آقای فغان‌پور هیچ نقشی در این پرونده نداشته و تمام زحمات را تیم دیگری کشیده است. شاید دنبال این هستند اگر این زحمات به نتیجه‌ای رسید، پیشاپیش این موفقیت را به نام خودشان بزنند.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس در پایان در پاسخ به این سوال که چند درصد ایران شانس برنده شدن در این پرونده را دارد؟ گفت: واقعیت اینکه هیچ چیزی مشخص نیست و مطابق آماری که فیفا اعلام کرده، ۸۵ درصد پرونده‌هایی که از فیفا به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارجاع می‌شود، عیناً تأیید می‌شود و ۱۵ درصد شانس موفقیت وجود دارد، ولی با توجه به روندی که در رسیدگی این پرونده وجود داشت، جلسه اول بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید و جلسه دوم بیش از ۶ ساعت و بیش از هزار برگ و مستند در پرونده مطرح شده و دو کارشناس ارشد حقوق ورزشی سوئیسی و استاد دانشگاه کارشناس در رسیدگی حضور داشتند و به نفع ایران صحبت کردند، این نوید را می‌دهد که موفقیت حاصل خواهد شد. با این حال، اینکه تعریف از موفقیت چه باشد و غرامت تعیین شده در پرونده کاهش پیدا خواهد کرد یا میزان آن چقدر خواهد بود، تا زمان صدور رأی هیچکس نمی‌تواند مبنایی برای آن اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =