من وزیر ورزش بوده‌ام و تمایلی به آن ندارم

تسنیم نوشت:وزیر پیشین ورزش و جوانان گفت: تمایلی برای ریاست کمیته ملی المپیک ندارم و به دنبال آن نبودم.

ثبت‌نام برای انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی از فردا چهارشنبه پنجم مرداد ماه آغاز می‌شود که از محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست این کمیته نام برده می‌شد.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا به او برای حضور در این انتخابات توصیه و صحبتی شده است؟ اظهار داشت: تمایلی برای این کار ندارم و به دنبالش نیستم. ما نظام وزارت ورزش را در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور بخشی از اندیشمندان نهادهای مختلف انجام داده بودیم. به هر حال به دنبال کارهای اینگونه در کمیته ملی المپیک نیستم، چون بالاخره وزیر ورزش بودم. در واقع نه خودم به دنبال این موضوع هستم ، نه بحثی در این خصوص صورت گرفته و به نظر می‌رسد این شایعه‌ای ضعیف است.

وی درباره مقایسه دوره کنونی ورزش با دوره حضور خودش در وزارت ورزش گفت: این را باید رسانه‌ها مقایسه کنند. به هر حال در آن دوره شاخصه های اصلی در اوج تاریخ ایران بود. در واقع شرایط ورزش ایران در المپیک، پارالمپیک، مسابقات مختلف و بسترهای مورد نیاز ورزش و قهرمانی در آن زمان در اوج قرار داشت و استثنایی بود. به نظرم هیچ دوره‌ای حتی دوره کنونی قابل قیاس با آن دوره نیست. به هر حال دعا کنید که این دوره نیز دوره خوبی باشد.

عباسی درباره تنش‌های موجود در انتخابات کمیته ملی المپیک و شرایط فدراسیون‌ها و حواشی موجود عنوان کرد: یکی از قوت‌های نظام مدیریت در حکمرانی، مدیریت کردن حواشی است. این موضوع در ورزش زیاد است ، به دلیل اینکه رسانه‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و به آن پرداخته می‌شود و همچنین خاستگاه نسل جوان است. یکی از مزایایی که در دوره حضور ما وجود داشت، کم بودن حاشیه‌ها بود. مهمترین فن مدیریت در آنجا اداره کردن همین حواشی است. یکی از چیزهایی که در وزارت ورزش باید به آن توجه شود ، درباره جریانات انتخابات فدراسیون‌ها و مخصوصاً کمیته ملی المپیک است. من مشاهده می‌کنم که در دوره کنونی تنش اضافه می‌شود و توصیه می‌کنم دوستان برای یک کار ماندگار ملی که منافع ملی و کشور و نظام و مردم حفظ کند، با هم تعامل بیشتری داشته باشند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =