پوتین اروپایی‌ها را مانند موم در دستان خود دارد

قیمت ها پس از قطع گاز گازپروم سر به فلک می کشد.

به گزارش خبرآنلاین، راس کلارک در تحلیلی برای نشریه اسپکتیتور نوشت: آیا به پایان جنگ انرژی ولادیمیر پوتین علیه غرب رسیده‌ایم، به نقطه‌ای که او گاز را برای همیشه خاموش می‌کند؟ گازپروم به تازگی اعلام کرد که از صبح روز چهارشنبه میزان گازی که از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان می‌گذرد را به ۳۳ متر مکعب در روز کاهش می‌دهد. این جریان ۶۷ میلیون متر مکعب فعلی را به نصف کاهش می دهد و تنها ۲۰ درصد از ۱۶۷ میلیون متر مکعبی است که قبل از حمله به اوکراین از خط لوله عبور می کرد.

پوتین اروپایی‌ها را مانند موم در دستان خود دارد

ظاهراً این کاهش به دلیل مسائل مربوط به نگهداری است.نورد استریم ۱ متکی به یک ایستگاه کمپرسور با شش توربین است، اما روسیه با دو توربین یدکی برای جلوگیری از هر گونه نیاز به کاهش جریان در طول دوره های تعمیر و نگهداری عرضه شد. یکی از توربین ها به تازگی پس از سرویس در کانادا به روسیه بازگردانده شده است.

آخرین کاهش فقط به اقتصاد آلمان که در آستانه رکود است صدمه نمی زند (دولت اولاف شولتس قبلاً اعلام کرده بود که در صورت کمبود گاز ممکن است کارخانه های معروف خودروسازی کشور تعطیل شوند) همچنین در سرتاسر اروپا نیز تاثیر خواهد داشت و قیمت ها را بار دیگر به شکل سرسام آوری افزایش می دهد.

این یکی دیگر از شرمساری جدی برای دولت شولتس است. آلمان پس از تهاجم روسیه به اوکراین که به کندی موجب تحریم ها علیه روسیه شد، اعلام کرد که قصد دارد خود را از گاز و نفت روسیه کنار بگذارد و گاز روسیه تا اواسط سال ۲۰۲۴ تنها به تامین ده درصد اکتفا کند.

آلمان بی سکان به نظر می رسد، زیرا اکنون این پوتین است که جدول زمانی را تعیین می کند. با نرخ کنونی بعید به نظر می رسد که تا دو سال دیگر اصلا گازی وجود داشته باشد تا آلمان بخواهد وابستگی خود را به آن قطع کند. اروپا و به ویژه آلمان، صرفاً به سمت آشفتگی اقتصادی در نتیجه گرسنگی انرژی حرکت نمی کنند. پوتین موفق می شود اروپا را از نظر سیاسی ناتوان جلوه دهد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =