عضو جامعه روحانیت مبارز : عملکرد  چند مسئول روحانی در رأس کار را نباید به قشر روحانیت تعمیم داد

شفقنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی معتقد است ، عملکرد یا رویکرد چندین مسئول روحانی که در رأس کار هستند را نباید به قشر روحانیت تعمیم داد گرچه روحانیونی که در رأس کار هستند، افرادی با تقوا و متدین هستند

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی درباره رابطه میان روحانیت و مردم، اظهار کرد: رابطه میان روحانیت و مردم در طول تاریخ یک رابطه عاطفی و علاقه مندانه بوده است و در حال حاضر که بعضی از روحانیون در مسند کار هستند، یکسری افراد مغرض و غرض ورز دنبال این هستند که همه کمبودها و مشکلات را از سوی روحانیون جلوه دهند در حالی که منابع قدرت و ثروت در طول تاریخ دست روحانیت نبوده و اکنون هم عمدتاً روحانیت در وضعیت بسیار ساده ای زندگی می کنند.

وی ادامه داد: عملکرد یا رویکرد چندین مسئول روحانی که در رأس کار هستند را نباید به قشر روحانیت تعمیم داد گرچه روحانیونی که در رأس کار هستند، افرادی با تقوا و متدین هستند که در هیچ موردی دست اندازی به بیت المال نداشته و ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی معتقد است که این روزها هم نفوذی ها و هم افراد غرض ورز تلاش می کنند که شرایط را به گونه ای جلوه دهند که گویی مردم از روحانیت فاصله گرفتند در صورتی که شاهد بودیم هر زمان که یک روحانی موجه از دنیا می رود، مردم به گونه ای حرکت می کنند که گویا پدرشان از دنیا رفته است.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رابطه روحانیت با مردم یک رابطه عاطفی و محبت آمیز بوده و هست. روحانیت همیشه و همواره در مقاطع و موارد مختلف از جمله در مساجد، حسینیه ها یا گروه های جهادی در اختیار مردم بودند و در عرصه های مختلف به مردم خدمت رسانی می کردند به عنوان مثال شاهد بودیم که در دوران کرونا روحانیون حضور پررنگی در عرصه ارایه خدمات بیمارستانی و امورات مربوط به غسل، نماز میّت و کفن را برعهده گرفتند.

عضو جامعه روحانیت مبارز : عملکرد  چند مسئول روحانی در رأس کار را نباید به قشر روحانیت تعمیم داد

بیشتر بخوانید :

ابراهیمی با تأکید بر اینکه روحانیون در هر منطقه ای حتی در روستاها، همواره خدمت رسان مردم بوده اند، بیان کرد: یکسری افراد مغرض نسبت به اینکه روحانیت در صحنه باشند، حساسیت دارند، اما اینان نمی دانند آنکه می تواند مردم را بسیج کند و در صحنه ها حضور پیدا کند، در هر شرایطی روحانیت بوده و هست لذا معتقدم هر چه علیه روحانیت تبلیغ شود، مغرضانه است. البته من نمی گویم که در میان روحانیت، کسانی بی مبالات و بی توجه نبودند، اما این موضوع دلیل بر این نمی شود که همه این قشر خدمتگذار را با یک چشم نگاه شوند؛ باید بین خوب و بد تفکیک قائل شد و قضاوت های اشتباه نداشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تأثیر عملکرد مسئولین بر رابطه میان مردم و روحانیت، اظهار کرد: تاکنون مسئولین روحانی که در رأس کار بودند اگرچه سلیقه های مختلفی داشتند، اما همگی تلاش کردند تا مشکلات کشور را برطرف کنند و من خالص تر و مخلص تر از روحانیت کسی را سراغ ندارم. باید توجه داشت که روحانیت خدمتگذار مردم بوده و هست، البته امکاناتی که دست روحانیون است، محدود می باشد.

ابراهیمی در پایان گفت: من به عنوان امام جماعت و نماینده مجلس در دو دوره، هر چه فکر می کنم، می بینم که در طول تاریخ سیاسی و فرهنگی، جزء درد مردم و رسیدگی به مشکلات مردم هیچ انگیزه ای در ما نبوده است. البته روحانیون بزرگ در این عرصه بسیار خدمت کردند و ما در مقابل آنها کاری نکردیم، اما به هر حال همه تلاش کردند که خدمات خوبی به مردم و کشور ارایه دهند.


۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    من که هرجه روحانی دیدم ماشاالله .................................................................................................
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    مگر ..... مانده برای روحانیت اسلام را به پرتگاه بردن و مسلمانی شده ...و....و....و
  • منصور IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    چه بخواهيم و چه نخواهيم عمل‌کرد روحانیت مسئول به سایر روحانیون تاثیر خواهد گذاشت. زمانی مردم احترام قلبی به روحانیت داشتن. واقعیت الان اینطور نیست....................