اطلاعیه مهم شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص سیلاب احتمالی

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان با صدور اطلاعیه ای در خصوص سیلاب احتمالی در بارندگی های پیش رو هشدارهای لازم را ارائه داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، باتوجه به گزارشات اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار سطح نارنجی بصورت؛ بارندگی،رگبارهای پراکنده، وزش باد شدید و رعدوبرق از ظهر پنجشنبه تا بعد ازظهر یکشنبه پیش رو به‌ دلیل عدم بارندگی در ماههای گذشته و خشک بودن زمین با شکستن درختان، آبگرفتگی موضعی و بالا آمدن‌ناگهانی سطح آب رودخانه ها ومسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب به ‌ویژه در ارتفاعات و دامنه ها با کمترین بارندگی وجود دارد و به دلیل بارش و انتقال سیلاب از بالادست، ممکن است مردم غافلگیر شده و در محاصره سیلاب قرار بگیرند،
لذا جهت جلوگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی هشدار داده می‌شود:

۱- مردم اعم از گردشگران و ساکنان محلی از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها طی مدت یاد شده خودداری و از تردد و توقف در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

۲- تمامی کشاورزان و مالکین موتور تلمبه های واقع در حاشیه رودخانه ها نسبت به جمع آوری موتورتلمبه ها، ادوات و تاسیسات اقدام نمایند .

۳-تمامی چادرهای موقتی، کانکس ها،رستورانهای موقتی و دائم در کنار رودخانه ها بخصوص رودخانه کهمان وکاکارضا جمع آوری و به محل امن تر انتقال داده شود.

۴- با توجه به ورود گردشگران به داخل شهرستان بخصوص منطقه گردشگری کهمان در روزهای آتی بخصوص روز جمعه،جهت خدمات رسانی از قرار دادن تخت ها و محل اسکان در بستر رودخانه جددا خودداری شود و خدمات رسانی در محل های مرتفع صورت گیرد.

۵- جهت جلوگیری از خسارت به دام‌ها، جابه‌جایی عشایر کوچ رو از داخل مسیرها و رودخانه ها به هیچ عنوان صورت نگیرد و چرای دام در محل های سیل گیر و ارتفاعات و اتراق دامها در رودخانه ها و مسیل ها انجام نگیرد عشایر علوفه ها و دامهای خود را به محل امن انتقال دهند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =