با لاماری ایما، چینی خوش استایل آشنا شوید

میزان اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی مخاطبان برکسی پوشیده نیست. در این بین رسانه‌های خودرویی همچون خودروبانک از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، چرا که آخرین اخبار و اطلاعات حوزه خودرو را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کسب اطلاعات در مورد هر خودرو به راحتی امکان‌پذیر نیست. برای مثال برخی اتومبیل‌های محبوب بازار همچون نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا از چرخه تولید خارج شده‌اند و نمی‌توان اطلاعات فنی آن‌ها را در نمایندگی شرکت تولیدکننده یافت. این اطلاعات به همراه جزئیات کامل در خودروبانک قابل دسترسی هستند. علاوه برآن کاربران می‌توانند مقالات جامع تجربه رانندگی با هر خودرو حاضر در بازار را به راحتی در خودروبانک بخوانند.

از دیگر مزایا خودروبانک برای مخاطبان ایرانی، راهنمایی آن‌ها برای انتخاب خودرو مطلوب است. تجربه‌های جامع رانندگی با خودروهای مختلف، به کاربران امکان بررسی و مقایسه گزینه‌های گوناگون را اعطا می‌کند. با بررسی مشخصات اتومبیل‌های مختلف در خودروبانک و مطالعه تجربه رانندگی آن‌ها، می‌توانید به درک کاملی از دو یا چند خودرو رقیب دست پیدا کنید. این سطح از ادراک شما را در انتخاب گزینه مطلوب یاری می‌کند، چرا که اکنون با نقاط قوت و ضعف هر خودرو آشنا شده‌اید.

با لاماری ایما، چینی خوش استایل آشنا شوید

یکی از بخش‌های پربازدید خودروبانک، اخبار خودرو است. در این بخش آخرین و جدیدترین اخبار خودرو ایران و جهان را خواهید خواند. همچنین جدیدترین شرایط فروش خودروهای گوناگون نیز به اطلاع شما خواهد رسید. در شرایطی که قرعه کشی خودرو به یک رقابت در بازار ایران تبدیل شده است، کسب اطلاع از جدیدترین شرایط فروش خودرو برای مخاطبان خودروبانک مسئله مهمی محسوب می‌شود.

لاماری ایما، یک کراس‌اوور متفاوت

بازار خودرو ایران طی چندسال گذشته، آکنده از انواع کراس‌اوورهای چینی شده است. حضور این خودروها همزمان با طولانی شدن ممنوعیت واردات شکل دیگری پیدا کرده است، چرا که مشتریان ایرانی به دنبال خودروهای مدرن و امروزی هستند و تولیدات داخلی پاسخگوی انتظارات آن‌ها نیست.

امروزه انواع مختلفی از کراس‌اوورهای چینی را در بازار ایران می‌توان یافت. کراس‌اوورهای کوچک اقتصادی، کراس‌اوورهای میان‌رده و کراس‌اوورهای لوکس همگی در بازار ایران حضور دارند. در این بین اما جای خالی کراس‌اوورهای اسپرت به چشم می‌خورد و شرکت‌های خودروسازی حضور چندانی در این بخش از بازار نداشته‌اند.

در چنین شرایطی، آرین موتور تصمیم گرفت تا لاماری ایما را به عنوان آغازگر دور جدید فعالیت‌های خود در ایران انتخاب کند. تا پیش از این آرین موتور تنها به واسطه واردات خودروهای میتسوبیشی و دی اس شناخته می‌شد و تولیدات آن در حوزه خودروهای دیزل بودند. با این حال اکنون این شرکت یک کراس‌اوور چینی اسپرت را با نام لاماری ایما به بازار ایران عرضه کرد. معرفی لاماری ایما در واپسین روزهای سال 1400 انجام شد و نسخه‌های تولید شده آن به آرامی در حال تحویل به مشتریان هستند.

محصولی متفاوت از دانگ فنگ

برند دانگ فنگ در ایران با حضور کامیون‌ها و هاچ‌بک کراس دانگ فنگ H30 کراس شناخته شده است. با این حال دایره تولیدات دانگ فنگ بسیار گسترده است و انواع مختلفی از خودروها را می‌توان در سبد محصولات این شرکت دید. یکی از محصولات این شرکت، دانگ فنگ T5 Evo است که نسخه اسپرت و جذاب‌تر دانگ فنگ T5 محسوب می‌شود.

با لاماری ایما، چینی خوش استایل آشنا شوید

پسوند Evo کوتاه شده Evolution است که معنای تحول می‌دهد. درج این عبارت در نام یک خودرو، به معنای عرضه نسخه اسپرت و قدرتمند آن است. پسوند Evo برای سال‌ها برای عنوان تیپ اسپرت و قدرتمند میتسوبیشی لنسر به کار می‌رفت و اکنون دانگ فنگ نیز این عبارت را به نام کراس‌اوور خود افزوده است تا آن را از مدل عادی متمایز جلوه دهد.

ماشین لاماری ایما در مقایسه با نسخه اصلی دانگ فنگ T5، از نظر ظاهری به کلی متفاوت است. البته نسخه اصلی دانگ فنگ T5 نیز در همین زمان توسط خودروسازی فردا با نام فردا T5 به بازار عرضه شده است، از این رو می‌توان تفاوت‌های بین فردا T5 و ماشین لاماری ایما را به خوبی متوجه شد.

ماشین لاماری ایما، کراس‌اووری با ارزش خرید بالا

لاماری ایما همانند بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی بازار ایران، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است. با این حال پیشرانه لاماری ایما اندکی نسبت به دیگر موتورها متفاوت است. این موتور از سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi بهره می‌برد که حاصل آن توان و گشتاور بیشتر پیشرانه است. حداکثر راندمان موتور لاماری ایما به 195 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

با لاماری ایما، چینی خوش استایل آشنا شوید

گیربکس در نظر گرفته شده برای ماشین لاماری نیز از نوع هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه مرطوب یا WDCT است. لاماری ایما از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو پشتیبانی می‌کند، در نتیجه نمی‌توان از این خودرو انتظار آفرود داشت. با این حال سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، خروجی‌های اگزوز دوگانه و گیربکس دوکلاچه یک کراس‌اوور فوق سریع را از لاماری ایما ساخته‌اند.

کاستی‌های لاماری ایما

آرین موتور برای آن که بتواند محصول تازه وارد خود را در بازار به راحتی بفروشد، برچسب قیمتی را کمتری برای ماشین لاماری در نظر گرفته است. در ازای کاهش قیمت نسبت به رقبا، برخی از امکانات لاماری ایما حذف شده‌اند. برای مثال گیربکس این خودرو قابلیت تیپ ترونیک ندارد و راننده قادر به تعویض دستی دنده‌ها نیست. همچنین اگر به دنبال آپشن‌هایی همچون دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی، رادارهای جانبی و ماساژور صندلی هستید، لاماری ایما گزینه مطلوبی برای شما نخواهد بود. در حقیقت ماشین لاماری انتخاب نخست برای کسانی است که به دنبال تجربه سواری اسپرت و سریع با یک کراس‌اوور هستند و البته تنها خرید ماشین صفرکیلومتر برای آن‌ها رضایت‌بخش قلمداد می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =