راهنمای خرید بهترین درب اتوماتیک شیشه ای درب ایران

بدیهی است که برای خانه‌ها، شرکت‌ها و به‌طورکلی ساختمان‌های مختلف نیاز به درب داریم.

همان‌طور که با پیشرفت تکنولوژی زندگی ما متحول شده، سبک‌وسیاق ساخت ساختمان هم متحول شده است. پس نمی‌توان انتظار داشت درب‌ها و دیگر اجزای ساختمان‌ها همان شکل‌وشمایل قدیمی خودشان را حفظ کنند.

در این مقاله، انواع درب اتوماتیک را معرفی کرده و در پایان به بحث قیمت و اهمیت نگهداری این درب‌ها، می‌پردازیم. با ما همراه باشید و گزینه‌های متعدد پیش روی خود برای انتخاب درب ساختمانتان را بشناسید.

آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از انواع درب‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده‌اند، درب های شیشه ای هستند. حدودا بیست سالی می‌شود که می‌توانیم در اماکن مختلف از اداره‌ها و بانک‌ها گرفته تا مجتمع‌های تجاری و مسکونی این نوع از درب‌ها را ببینیم. حتما شما هم با دیدن این درب‌ها متوجه شده‌اید که چقدر در محیط تفاوت ایجاد می‌کنند. این تفاوت در درجه اول از نظر زیبایی است.

درب اتوماتیک همان‌طور که از نامش پیداست، نوعی درب است که به صورت خودکار و با استفاده از نیروی الکتریسیته باز و بسته می‌شود. به همین دلیل این درب در اصطلاح با عنوان «درب برقی» نیز شناخته می‌شود. از طرفی با توجه به نوع درب سیستم هوشمندسازی خاصی بر روی آن پیاده شده است. اغلب این درب‌ها به کمک سنسور چشمی‌ای که در بالای آن‌ها تعبیه شده است نزدیک شدن فرد را تشخیص داده و باز می‌شوند.

درب شیشه ای اتوماتیک در انواع مختلف و متناسب با نیاز ساختمان قابل‌اجرا هستند. پس به‌راحتی جذابیت بصری ساختمان را افزایش می‌دهند. این ویژگی مخصوصا برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌تواند بسیار مهم باشد. مسئله دیگر امنیت و صرفه‌جویی در انرژی است. با توجه به میزان رفت‌وآمد در ساختمان درب‌های اتوماتیک را می‌توان به شکل‌های مختلفی تنظیم کرد.

درب اتوماتیک اسلایدینگ

محبوب‌ترین درب‌های اتوماتیک، درب‌های اسلایدینگ هستند. اگر کمی به حافظه‌تان رجوع کنید می‌توانید مغازه‌ها، کلینیک‌ها و جاهای زیادی را به‌خاطر بیاورید که از این درب‌ها استفاده می‌کنند. درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ به دو شکل با فریم و بدون فریم قابل‌اجرا هستند. هرچند نمونه بدون فریم این درب‌ها زیباتر است؛ اما برای ساختمان‌های پرتردد چندان مناسب نیست.

راهنمای خرید بهترین درب اتوماتیک شیشه ای درب ایران

درب‌های اسلایدینگ یا کشویی نسبت به دیگر نمونه‌ها فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و به ‌همین دلیل بسیاری از طراحان ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند. این درب‌ها می‌توانند به‌صورت یک‌لنگه و بیشتر اجرا شوند. آن‌ها در یک خط افقی حرکت می‌کنند و به‌کمک ریل باز و بسته می‌شوند. برای مشاوره و اجرای این درب‌ها می‌توانید از متخصصان آتی در کمک بگیرید.

درب اتوماتیک گردان

درب‌های گردان شما را یاد بانک‌ها و مجتمع‌های لوکس نمی‌اندازد؟ دقیقا هدف استفاده از درب‌های گردان همین است. این درب‌ها بسیار لاکچری و گران هستند. البته تنها دلیل استفاده از آن‌ها ظاهر لوکسشان نیست. این درب‌ها واقعا کاربردی‌اند.

درب‌های اتوماتیک گردان مانند دیگر درب‌های اتوماتیک، سنسورهای مختلفی برای کنترل تردد دارند؛ اما جدای از این، بیشتر برای مکان‌هایی توصیه می‌شوند که اختلاف دمای محیط داخل و بیرون زیاد است، جاهایی مثل ادارات و بانک‌ها. در این مکان‌ها تردد زیاد است. اگر با هر بار رفت‌وآمد در بزرگی باز و بسته شود، میزان زیادی انرژی هدر می‌رود تا دمای محیط داخلی را مناسب و متعادل نگه دارد؛ بنابراین این درب‌ها به‌نوعی دوست‌دار محیط زیست هم هستند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب‌های اتوماتیک تلسکوپی بسیار به درب‌های اسلایدینگ شبیه‌اند. این نوع درب اتوماتیک از دو یا چند لنگه ساخته می‌شود. در درب‌های اسلایدینگ، لنگه‌ها به سمت مخالف هم می‌روند؛ اما برخلاف آن‌ها، در درب‌های تلسکوپی لنگه‌های درب روی هم می‌لغزند و به یک سمت حرکت می‌کنند.

مزیت درب‌های تلسکوپی در فضای بیشتری است که در اختیار می‌گذارند. درب‌های تلسکوپی می‌توانند عرضی تا دو برابر درب‌های کشویی داشته باشند؛ بنابراین برای مکان‌هایی که جمعیت زیادی در آن‌ها رفت‌وآمد دارند، مثل ادارات شلوغ یا مراکز تجاری بسیار مناسب‌اند. اگر فضایی دارید که ممکن است از درب ورودی برای جابه‌جایی بار هم استفاده شود، درب‌های تلسکوپی می‌توانند کارتان را راحت‌تر کنند.

درب اتوماتیک قوسی یا منحنی

درب اتوماتیک قوسی به‌نوعی همان درب اتوماتیک کشویی است. تنها تفاوت این است که دو لنگه درب حالت خمیده دارند. این درب‌ها هم روی یک ریل حرکت می‌کنند؛ اما ریل آن‌ها به شکل نیم‌دایره است. از درب‌های قوسی یا نیم‌دایره معمولا برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که به حداکثر عرض برای ورودی نیاز دارند. البته زیبایی هم دلیل دیگر استفاده از این نوع درب‌هاست.

برای ساختمان‌های مسکونی شیک، هتل‌ها و مراکز تجاری از درب اتوماتیک قوسی یا منحنی استفاده می‌شود که می‌توانند ظاهری خاص و منحصر به فرد به ساختمان بدهند. البته برای اجرای این درب‌ها باید طراحی ساختمان را هم در نظر گرفت. معمولا بهترین نتیجه را در ساختمان‌هایی با طراحی قوس‌دار و گرد می‌توان گرفت. فکر می‌کنید این نوع درب اتوماتیک برای ساختمان مورد نظر شما مناسب است؟ می‌توانید از آتی در برای سفارش و نصب درب‌ اتوماتیک قوسی کمک بگیرید.

هزینه و قیمت درب اتوماتیک چقدر است؟

برای ساخت درب‌های اتوماتیک از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. همان‌طور که تا اینجا هم متوجه شدید، شیوه ساخت و نحوه اجرای آن‌ها هم متفاوت است. البته فضای مورد نظر شما اهمیت ویژه‌ای دارد. ممکن است یک در اسلایدینگ بخواهید. آیا نوع دو لنگه برای فضا و نیاز شما مناسب است یا چهار لنگه؟

درکل برای قیمت یک درب اتوماتیک باید فاکتورهای متعددی را مورد توجه قرار دهید. یک ساختمان پررفت‌وآمد دارید یا خیر؟ چه نوع موتوری برای درب باید استفاده شود؟ چه نوع چشمی‌ای می‌خواهید؟

همان‌طور که می‌بینید، تخمین قیمت یک درب به این سادگی‌ها نیست. پس اگر به دنبال قیمت دقیق هستید، بهتر است با کارشناسان آتی در تماس بگیرید تا آن‌ها با توجه به نقشه ساختمان و نیاز شما برای بهترین انتخاب شما را راهنمایی کنند.

اهمیت سرویس و خدمات درب اتوماتیک شیشه ای

راهنمای خرید بهترین درب اتوماتیک شیشه ای درب ایران

درب‌های شیشه ای اتوماتیک هم مانند هر وسیله‌ دیگری نیاز به رسیدگی دارند. در غیر این صورت کارکرد اولیه‌شان را از دست می‌دهند و دچار مشکل می‌شوند. حالا که در مورد چیزی مثل درب صحبت می‌کنیم، مشکل می‌تواند بسیار جدی باشد. تصور کنید یک روز با خیال راحت به محل کارتان می‌روید و درب باز و بسته نمی‌شود. حالا شما داخل ساختمان گیر افتاده‌اید و مراجعه‌کنندگان هم نمی‌توانند وارد ساختمان شوند.

سرویس منظم و به‌موقع درب‌ها ازاین‌دست مشکلات جلوگیری می‌کند و عمر مفید درب را افزایش می‌دهد. اگر سرویس را درست و به‌موقع انجام ندهید، مجبور می‌شوید هزینه‌های سنگین‌تری برای مشکلات به‌وجودآمده بپردازید.

اگر به دنبال تعمیرکار و تکنسین برای رفع عیب و مشکلات درب های اتوماتیک می گردید و می خواهید شرکتی معتبر تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای را برای شما انجام بدهد، می توانید با شرکت آتی در "atidoor.com" که به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه درب های اتوماتیک با همراهی تکنسین های متخصص برای سرویس و خدمات فعالیت می کنند، در ارتباط باشید.

سخن آخر

درب یک جزء اساسی و غیرقابل‌چشم‌پوشی از ساختمان است. درب‌ها هم مانند دیگر اجزای ساختمان‌ها به‌روز شده‌اند. دیگر نمی‌توانید از یک درب لولایی قدیمی که باز و بسته کردنش همه را به‌زحمت می‌اندازد، برای یک ساختمان مدرن و امروزی استفاده کنید.

با استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه ای جلوه‌ای زیباتر به ساختمان بدهید، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و امنیت ساختمان را افزایش دهید. اگر تصمیم‌تان را برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای باکیفیت گرفته‌اید به وب‌سایت آتی در "https://www.atidoor.com/" بروید تا در کوتاه‌ترین زمان و با صرف مناسب‌ترین هزینه، بهترین درب اتوماتیک را بخرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =