۰ نفر
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
تولید ۶ واکسن کرونا در داخل کشور

فارس نوشت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با تلاش دانشمندان کشورمان هم اکنون زیرساخت‌ها و توان لازم برای ساخت ۶ نوع واکسن داخلی در کشور فراهم است.

بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در شورای اداری با بیان اینکه شهرستان رزن مهد پرورش بزرگان دین و فرهیختگان در حوزه‌های مختلف است افزود: هدف از سفر دولت به مناطق مختلف کشور حل مشکلات در میدان و براساس توان و بودجه است.

وی ادامه داد: البته کشور ما دشمنان زیادی دارد و خیلی‌ها نه تنها علاقه‌ای به حل این مشکلات ندارند بلکه هر روز به دنبال ایجاد مشکل جدید هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حل مشکلات موجود کشور در گرو همکاری، تلاش و احساس مسئولیت همگانی است عنوان کرد: در جلسات اخیر ژنو، ایران را کشور موفق در حوزه سلامت عنوان کردند و این مرهون ایثارگری‌ها در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه تلاش سربازان حوزه سلامت فراموش‌نشدنی است افزود: دشمن پیش از همه‌گیری کرونا سعی در تخریب و نشان دادن کادر سلامت کشور به عنوان مخالفان آرمان‌ها را داشت و در تبلیغات سوء به این امر می‌پرداخت که موفق شدیم.

عین‌اللهی اضافه کرد: در همه‌گیری کرونا کادر بهداشت و درمان کشور با ایثار و مجاهدت خود نگذاشتند بیماری روی زمین بماند و با تمام وجود از جان هموطنان خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت ۳۰۰ شهید گرانقدر در مقابله با کرونا تقدیم کشور کرده است گفت: با تلاش دانشمندان کشورمان هم اکنون زیرساخت‌ها و توان لازم برای ساخت ۶ نوع واکسن داخلی در کشور فراهم است.

قول می‌دهم تمام اعتبار مورد نیاز بیمارستان رزن محقق شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که قول می‌دهم تمام این‌ مبلغ محقق شود.

وی با بیان اینکه داشتن بیمارستان کامل و مجهز حق تمام مردم این شهرستان است افزود: به کار گرفتن مدیران جهادی از اهداف این دولت است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از این افراد است که با روحیه ایثارگرانه در این حوزه تلاش می‌کند.

عین‌اللهی با بیان اینکه تمام تلاشم را خواهم کرد تا این بیمارستان با بهترین تجهیزات سال آینده به بهره‌برداری برسد بر لزوم تامین کادر این بیمارستان از نیروهای بومی اذعان داشت: برای ماندگاری نیروهای مورد نیاز بومی‌گزینی بهترین گزینه است تا ماندگاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به بومی‌گزینی ۲۰ درصدی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی این امر را ظرفیت مناسبی در ارتقای علمی مناطق مختلف عنوان کرد.

پس از جلسه شورای اداری شهرستان رزن، وزیر بهداشت در محل فرمانداری رزن با مردم شهرستان دیدار و گفتگو کرد و شخصا دغدغه ها و مسائل آنها را مورد رسیدگی قرار داد.

وی همچنین در حاشیه ملاقات عمومی با مردم دو نفر از شهروندان این شهرستان که دارای ناراحتی و بیماری چشمی بودند معاینه کرد.

بیشتر بخوانید:

روند افزایشی مرگ‌ومیر کرونا در کشور؛ ۴۲ فوتی و شناسایی ۹۴۵۶ بیمار جدید

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =