خطیب جمعه اردبیل : مداحان مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند / مساجد در ایام محرم از ظرفیت علما و روحانیون دینی استفاده کنند

ایسنا نوشت: آیت‌الله عاملی گفت: حکومت جائر آمریکا بیش از ۴۰ سال است که بدون هیچ مبرر، علت و توجیهی کشور ما را آمال حملات نظامی، اقتصادی، جنگ روحی و روانی و جنگ نرم قرار داده است

آیت‌الله سید حسن عاملی ۷ مرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: امروز مصداق بارز ظلم ،ظالم و حکومت جائر دولت آمریکاست که بیش از ۴۰ سال است که بدون هیچ مبرر، علت و توجیهی کشور ما را آمال حملات نظامی، اقتصادی، جنگ روحی و روانی و جنگ نرم قرار داده است حتی در داروی بیماران خاص به ملت ما رحم نکرده است یکی از سردمداران آنها گفته که ملت ایران را آن قدر گرسنه نگه می داریم تا در برابر ما تسلیم شود.

وی تصریح کرد: بایدن در سفر خود به خاورمیانه گفت که ما تا ابد منتظر جواب ایران نخواهیم ماند در حالی که ما باید این جمله را در حق آنها بگوییم چون آنها از برجام خارج شده اند نه ما این حرف آنها وقاحت تمام است و هیچ خجالت هم نمی کشند و بلکه در ادبیات سیاستمداران آمریکایی لفظی به نام حیاء و خجالت وجود ندارد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: آمریکایی ها حتی به مسافران بی پناه و بی گناه ایرانی در فراز خلیج فارس هم رحم نکردند و هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کردند در جنگ هشت ساله طرف اصلی ما آمریکا بود و خون ۲۲۰ هزارشهید ما از دست آمریکا می چکد.

عاملی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر مداحی یا شاعری می خواهد به وظیفه خود عمل کند راه را گم نکند و خدای نکرده در زمین دشمن بازی نکند. وی اضافه کرد: ما در برابر فزون خواهی این قدرت اهریمنی و حفظ اقتدار کشور احتیاج به بصیرت و روحیه حماسی و مقاومت داریم و نقش مداحان محترم و شاعران عزیز در خلق این روحیات بسیار اساسی است.

وی افزود : مساجد در ایام محرم از ظرفیت علما و روحانیون دینی استفاده کرده و مردم را بیش از گذشته با پیام عاشورا آشنا کنند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی اقتضای عاشورای حسینی است و امام حسین بکاء بدون نصرت نمی خواهد.

مساجد و محلات در عزاداری‌ها از عالم دینی استفاده کنند

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1656359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =