وزیر کشاورزی در جلسه امروز مجلس تنها 15 دقیقه فرصت نطق در مورد وضعیت کشاورزی در دوره خشکسالی داشت اما 25 دقیقه صحبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این رویکرد صادق خلیلیان، چندین تذکر هیات رئیسه را در پی داشت که هربار آقای وزیر می​گفت برای پاسخ به سوالات نمایندگان باید مطالب دیگری را مطرح کند. نهایتا محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، به شوخی گفت: لطفا سوالات را تستی جواب بدهید!

در پایان سخنان وزیر کشاورزی، خلیلیان از مجلس تشکر کرد که این فرصت را برای ارائه گزارش به او داده است و باهنر هم گفت که این جلسات مجلس، وظایف مسئولین اجرایی را شفاف تر کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس در زمینه بودجه​های مصوب خشکسالی همت والایی کرده و بودجه خوبی با همراهی دولت تخصیص داده است، افزود: در بخش هدفمندسازی یارانه​ها هم ما توجه ویژه​ای به بخش کشاورزی داشتیم و الان هم نگرانیم که سر پروژه​های اصلی نباید کلاه برود.

باهنر با تاکید بر اینکه دولت هنوز سهم بخش تولید را ادا نکرده است، ادامه داد: دولتمردان و بویژه وزیر کشاورزی باید دقت کند که اگر تغییرات آب و هوایی در تمام دنیا از جمله ایران در حال وقوع است ما باید سیاست​های تولیدی مبتنی با شرایط جدید را داشته باشیم تا کشاورزان را به سمت ان هدایت کنیم. نه اینکه 30 سال است در کشورمان، برخی محصولات آنقدر کم می​آید که بازار سیاه درست می​شود یا انقدر زیاد می آید که نمی دانیم با آن چه بکنیم! این در شان نظام نیست

وی با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه​ها تولید برخی محصولات را مقرون به صرفه و برخی را آسیب رسان کرده است، تاکید کرد: دولت باید سیاست​های لازم برای هدایت کشاورزان و تولید کنندگان را داشته باشد تا در تولید با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    واردات وصادرات یکی از اساسی ترین راها برای تنظیم بازار محصولات کشاورزیست که متاسفانه در کشور ما بعلت ساستگذاری های نادرست نه تنها چاره ساز نیست بلکه واردات یا صادرات بی موقع موجب بهم ریختگی وخسارت جبران ناپذیر به تولید کنندگان میشود بطور مثال واردات بی موقع شکر که موجب نابودی صنعت قند وکشت چغندر قند شده.
  • بدون نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    واردات بی رویه مشکل بخش است .حقوق ضعیف کارمندان جهاد مشکل دوم.