حوزه فرهنگ نیازمند نگاه‌های عمیق‌تری است

استاندار قزوین گفت: در حوزه فرهنگ باید با نگاه‌های ژرف‌تری به سراغ موضوعات رفت و ایجاد فضای بدبینی در حوزه فرهنگ مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در اجلاسیه استانی شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ باید با نگاه‌های ژرف‌تری به سراغ موضوعات رفت و ایجاد فضای بدبینی در حوزه فرهنگ مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

او افزود: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود یکبار دیگر فضای فرهنگی کشور و نقشه راه را برای مسئولان و فعالان فرهنگی ترسیم کردند و باید با توجه به این منویات با نگاه کامل و جامع‌تری به موضوعات فرهنگی بپردازیم.

اعلایی گفت: اینکه عده‌ای تأکید دارند با یک وضعیت منفعل با حس بدبینی در موضوعات فرهنگی مواجه هستیم، منش درست و منطقی نیست و ایران اسلامی دارای داشته‌های بسیار غنی و عمیق فرهنگی است.

استاندار قزوین به موضوع حجاب اشاره کرد و ادامه داد: در بحث حجاب و زن مقام معظم رهبری بیان کردند که امروز در خصوص موضوع حجاب، ما در مقابل غرب و در موضع حمله هستیم وآن‌ها زن را به کالا تبدیل کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کردند که تفاوت گفتار و رفتار مسئولان، مردم را به لجاجت می‎‌کشد که در این زمینه مسئولان باید به عنوان متولیان تأثیرگذار با حساسیت لازم با موضوعات رفتار کنند.

او در خصوص برون‌رفت از مشکلات فرهنگی استان، افزود: در حوزه فرهنگ نگرانی‌هایی در استان قزوین وجود دارد که برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی نیازمند جدیت لازم و اقدامات قاطع است.

استاندار قزوین با اشاره به پیشبرد اهداف مباحث نرم فرهنگی، یادآور شد: مباحث نرم فرهنگی دارای اصالت همگانی است که تنها به تبیین نیاز دارد بنابراین باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین عمل کرد.

اعلایی همچنین تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته، رعایت حقوق مردم در خصوص برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر امری مهم و ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1656635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =