استاد کریم‌خانی، خدمت بزرگی به شناخت معارف رضوی و حسینی کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: استاد کریم‌خانی در طول سال‌ها هنرنمایی و نشر معارف اهل بیت، خدمت بزرگی به تعمیق و شناخت معارف رضوی و حسینی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آیین نکوداشت استاد محمدعلی کریم‌خانی که با حضور تنی چند از مدیران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین استانی، مردم متدین و هنردوست قزوین و تنی چند از چهره‌های ملی و آیینی از جمله حسن سلطانی مجری و پژوهشگر حوزه مذهب و استاد محمد اصفهانی خواننده و از دوستان استاد کریم‌خانی در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استاد کریم‌خانی حق زیادی بر گردن بسیاری از ما قزوینی‌ها دارند و این در حالی است که خیلی‌ها تا زمان مرگش نمی‌دانستند که این استاد اهل استان قزوین بوده است.

او افزود: استاد کریم‌خانی در طول سال‌ها هنرنمایی و نشر معارف اهل بیت، خدمت بزرگی به تعمیق و شناخت معارف رضوی و حسینی کرد.

این مسئول تصریح کرد: مهم‌ترین خصوصیت مرحوم کریم‌خانی اخلاص و فروتنی بود و این هنرمند فقید همواره تلاش می‌کرد که در راه اهل بیت بهترین کار خود را ارائه دهد.

فائزی گفت: امیدواریم این بزرگداشت بتواند بخش کوچکی و ذره‌ای از زحمات و خدمات فراوان ایشان را ادا کند و ما نیز بتوانیم در عرصه هنر آیینی هنرمندان بیشتری را در شهر و دیار خود داشته باشیم و تقدیم آستان معظم اهل بیت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین توضیح داد: نام کریم‌خانی عجین شده است با قطعه آمدم ای شاه پناهم بده و با بسیاری دیگر از قطعاتی که در رثای حضرت اباعبدالله (ع) سروده شده است. ان‌شالله که خداوند بر علو درجات این هنرمند فقید بیفزاید و مقامش را عالی‌تر بگرداند.

گفتنی است در خلال این برنامه، محمد اصفهانی قطعاتی را اجرا و به روح بزرگ استاد کریم‌خانی تقدیم و خاطراتی از اجراهای این هنرمند در عرصه ی ملی را بازگو کرد.

محمدعلی کریم‌خانی مداح و خواننده مذهبی ایرانی متولد سال۱۳۲۹ در شهر نرجه- استان قزوین، شامگاه ۳۰خرداد۱۴۰۱ به علت بیماری در ۷۲سالگی درگذشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1656658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =