۲ نفر
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
جراحی بینی ترمیمی بدون بیهوشی ؟؟

مسئله ای که امروزه بسیاری از متقاضیان پروسه های زیبایی، همچون عمل بینی، به دنبال آن هستند، قرار نگرفتن تحت بیهوشی است. هر یک از آنان بنا به دلایلی از این فرایند ترس و واهمه داشته و در برخی افراد به قدری زیاد است که موجب می شود ایشان از انجام عمل صرف نظر کنند.

در هر حال نمی توان این مسئله را انکار کرد که تمایل به داشتن یک بینی زیبا و خوش فرم که متعاقباً منجر به جذاب تر به نظر رسیدن چهره می شود، خواسته شمار زیادی از افرادی است که ایرادات و ناهنجاری های موجود بر روی بینی شان موجب شده اعتماد به نفس لازم را نداشته باشند. عمل بینی ، فرایندی است که طی چند ساعت، فرم دماغ تان را مطابق با استانداردهای موجود و البته خواسته های منطقی شما تغییر داده و در پایان، نتیجه ای فوق العاده را به ارمغان می آورد. البته شایان ذکر است که همیشه بدین صورت نبوده و گاها امکان دارد متقاضیان به نتیجه مد نظر نرسیده و مجبور به انجام عمل ترمیمی بینی شوند.

همانطور که در ابتدای مبحث اشاره ای به موضوع بیهوشی کردیم ، امکان دارد به سبب تجربه نه چندان مطلوب فرد در رینوپلاستی اولیه، در خصوص بیهوشی و واکنش های متقابل بدن به این دارو، فرد نسبت به انجام عمل بینی ترمیمی دچار تردید شود. حال پرسش اصلی این است که جراحی بینی ترمیمی بدون بیهوشی انجام می پذیرد ؟

با عمل ترمیمی بینی و تکنیک های بیهوشی آن آشنا شوید:

در جراحی ترمیمی، همانطور که از اسم آن هم می توان متوجه شد، آن بینی که یکبار دستخوش تغییراتی شده، قرار است مجدداً تحت تغییرات و اصلاحات دیگری قرار بگیرد. اگر بخواهیم این جراحی را با رینوپلاستی اولیه قیاس کنیم، مطمئناً ترمیم مجدد بینی پروسه دشوارتر و پیچیده تری است. چرا که امکان دارد طی این عمل جراحی تکنیک هایی همچون گرافت گذاری مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که در رینوپلاستی اولیه نیاز به انجام چنین متدی نبوده است. بنابراین می توانیم بگوییم که در عمل بینی ترمیمی ، بهترین جراح برای بینی در تهران ، مدت زمان بیشتری را صرف اعمال تغییرات می کند.

حال که کم و بیش با این روند آشنا شدید، به سراغ مبحث بعدی ، یعنی تکنیک های بیهوشی می رویم. همان موضوعی که باعث شده خیلی از ما قید انجام عمل بینی، چه اولیه و ثانویه را بزنیم. با توجه به اینکه پروسه ترمیم کمی دشواتر بوده و به دقت و زمان بالاتری نیازمند است، آیا می شود بدون بیهوشی، در حالیکه چشم های بیمار باز است و صداهای محیط را می شنود ، انجام پذیرد؟

به طور کلی انجام عمل بینی بدون بیهوشی، یعنی با بی حسی موضعی، از مراکز پزشکی و درمانی معتبر مورد تایید واقع شده است. بدین صورت به جای آن که فرد در حین عمل شدن به طور کامل به یک خواب چند ساعته فرو رود، تنها ناحیه مورد هدف جراحی، برای او بی حس می‌شود. گاهاً نیز برای آرامش خاطر بیشتر بیمار، داروهای آرامبخش نیز به صورت درون وریدی به او تزریق می شوند. حال نکته اینجاست که در چه شرایطی می توان از این تکنیک استفاده کرد؟ آیا همه می توانند جراحی بینی ترمیمی را بدون بیهوشی انجام دهند؟ چه کسی تعیین می‌کند کدام روند برای عمل بینی بیمار مناسب است؟ در ادامه بحث شرایط لازم را خواهیم گفت.

هر آنچه لازم است در خصوص عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی بدانید :

به عنوان یک فرد متقاضی جراحی بینی یا رینوپلاستی ثانویه، زمانی که به مطب دکتر علی جاودانی مراجعه می فرمایید، تحت نظر ایشان معاینه می شوید. جراح با این هدف معاینات لازم را به انجام می رساند که مطمئن گردد فرد از همه لحاظ یک کاندیدای خوب برای عمل است. به جهت حاصل شدن اطمینان ، ایشان هرگونه سابقه پزشکی شخص را بررسی نموده و حتی کوچکترین ابهامی را با پرسش های خود از فرد برطرف می کند. این موارد همگی در نحوه طرح ریزی پروسه عمل جراحی، که یکی از مواردش انتخاب نوع بیهوشی است، دخیل هستند. ایشان باید بداند که در صورت اعمال بیهوشی یا بی حسی موضعی، زیباجو درگیر هیچگونه مشکلی نمی شود؛ چرا که برای بهترین جراح بینی ، سلامت بیمار در اولویت است.

با ذکر نکات بالا باید متوجه شده باشید که تمامی متقاضیان نمی توانند جراحی ترمیمی بینی شان را بدون بیهوشی انجام دهند؛ زیرا شرایط از یک فرد به فرد دیگر متغیر و متفاوت بوده و جراح بینی با در نظرگرفتن آن ها تعیین می نماید که از چه تکنیکی استفاده کند.

ممکن است شما ترس زیادی از بیهوشی داشته باشید و به دنبال آن، با اصرار بسیار، از جراح عمل بینی ترمیمی خود را بدون بیهوشی بخواهید. اما این نکته را در ذهن داشته باشید که یک جراح خوب با دانش و آگاهی بالای خود در حوزه جراحی بینی و همراه با ارزیابی های که از بیمار به انجام رسانده، بهترین راهنمایی ها را ارائه می دهد. اگر ایشان می گوید بیهوشی عمومی به نفع شماست، باید به حرف او اعتماد کرده و آنچه می گوید را بپذیرید ؛ زیرا ایشان نیز به دنبال رقم زدن یک بینی عالی و جلب رضایت شماست، بدون آن که سلامتی تان به خطر افتد.

در حقیقت بهترین جراح بینی ، به همان اندازه شما تمایل دارد که بهترین نتیجه ممکن رقم بخورد. گوش دادن به توصیه ها و رهنمودهای پزشک در زمینه عمل ترمیمی بینی اهمیت دو چندانی پیدا می کند. زیرا ممکن است دلیلی که شما را به عمل ثانویه نیازمند کرده، اهمیت ندادن به گفته های جراح باشد. بنابراین شایسته نیست که یک اشتباه را برای بار دوم تکرار کنید ؛ چرا که ممکن است دیگر شانسی برای جبران نداشته باشید.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که مقداری ترس و دلهره بابت هرنوع بیهوشی طبیعی است و نمی توان منکر آن شد؛ اما بایستی با انتخاب یک جراح خوب که بتوانید به آن اعتماد کنید، از این نگرانی ها بکاهید و با خیالی آسوده تر عمل بینی ترمیمی تان را به انجام رسانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =