۱۴۸۰ شهر و روستا در کشور درگیر سیلاب شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۳۶ شهر، ۹۸۵ بخش، ۱۳۳ شهرستان و ۱۳۴۴ روستا در سیل اخیر در کشور درگیر سیلاب شدند، در مجموع ۷۶ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۳۶ مصدوم در سیل هفته گذشته در کشور گزارش شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل اژروابط عمومی استانداری ، محمدحسین نامی ۱۱ مردادماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه‌های بارشی موسوم به مونسون با این شدت هر ۴۵ سال یکبار رخ می‌دهد، اظهار کرد: بارش‌ها در این سامانه به‌صورت نقطه‌ای و کاملا شدید است، برای مثال در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه شاهد بارش ۶۰ میلی‌متر باران بودیم و این مسئله باعث بروز خسارت به مناطق تحت تاثیر این سامانه شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پیش‌بینی می‌شود امروز پایان احتمالی تاثیرگذاری این سامانه بارشی در کشور باشد، تلاش شد تا با اقدامات پیشگیرانه تلفات جانی به حداقل برسد، زیرا جان انسان‌ها قابل جبران نیست.

وی با تاکید بر اینکه خسارت سیل به‌صورت جداگانه و توسط کارشناسان خبره در حوزه کشاورزی، زیرساخت، منازل مسکونی، راه و ... ارزیابی شود، عنوان کرد: نظارت میدانی مورد توجه مدیران در دولت سیزدهم است و تلاش شد تا وزرا و مدیران ارشد کشور در مناطق سیل‌زده برای بررسی خسارت حضور داشته باشند.

نامی با اشاره به اینکه وزیر کشور تاکید داشتند که برآورد خسارت سیل با دید مثبت انجام شود، گفت: تلاش خواهیم کرد ساختمان‌های ایمن در برابر حوادث احداث کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص تلفات جانی سیل در نقاط مختلف کشور، یادآور شد: در مجموع ۷۶ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۳۶ مصدوم در سیل هفته گذشته در کشور گزارش شد، خسارات مالی وارده پس از بررسی دقیق ارزیابی می‌شود.

وی افزود: ۱۳۶ شهر، ۹۸۵ بخش، ۱۳۳ شهرستان و ۱۳۴۴ روستا در سیل اخیر در کشور درگیر سیلاب شدند، برخی از استانداران درخواست تجهیزات داشتند، یزد یکی از استان‌های بحرانی در کشور محسوب می‌شد و بافت تاریخی این شهر آسیب وارد کرد.

نامی تصریح کرد: مدیران ستاد مدیریت بحران در استان‌ها تلاش کنند تا تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت بحران را کامل کنند، باید برخی پل‌های که در مسیر عبور سیلاب هستند، دهانه‌های پل را ترمیم کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =