قیمت عوارض آزادراهی ۱۴۰۱، تا ۱۰۱% افزایش قیمت!

سفر با خودروی شخصی و پرداخت عوارضی اگر مسیرتان از آزادراه‌ها باشد، دو واژه جداناشدنی از هم هستند.

همانطور که می‌دانید هزینه ساخت و نگهداری از آزادراه‌ها بسیار بالاست و در بسیاری از کشورها مبلغی را به عنوان عوارض از تردد کنندگان دریافت می‌کنند. امروز وزیر راه و شهر سازی قیمت عوارضی در آزاردراه‌های مشارکتی در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

داستان عوارض آزادراهی و آزادراه‌های مشارکتی

به دلیل هزینه‌بر بودن احداث آزادراه‌ها، معمولا دولت با یک شرکت خصوصی برای ساخت و نگهداری همکاری می‌کند. آزادراه‌ها از نظر فنی استانداردهای بالاتری دارند و به‌همین علت باعث می‌شوند تا در مصرف سوخت و زمان صرفه‌جویی شود، البته ناگفته نماند که با احداث آزادراه‌ها حوادث جاده‌ای هم کمتر می‌شود. عوارض آزادراهی یعنی مبلغی که به‌ازای استفاده کردن از آن آزادراه باید پرداخت کنید؛ این مبلغ برای جبران هزینه بهره‌برداری، نگهداری و بازسازی دریافت می‌شود.

نرخ عوارض آزادراهی ۱۴۰۱

قیمت عوارضی در سال ۱۴۰۱ که براساس جدول زیر از ۱۰ مرداد اجرایی شده به شرح زیر است:

قیمت عوارض آزادراهی ۱۴۰۱، تا ۱۰۱% افزایش قیمت!

پرداخت عوارضی به‌صورت آنلاین

مدتی است که پرداخت عوارضی آنلاین شده و دیگر در برخی از آزادراه‌ها خبری از باجه‌های پرداخت عوارضی نیست. برای پرداخت عوارضی کافیست به اپلیکیشن‌های معتبر برای پرداخت عوارضی مراجعه کنید. تاپ، سوپر اپلیکیشن قدرت گرفته از بانک پارسیان یکی از معدود اپلیکیشن‌های ارائه دهنده سرویس پرداخت عوارض آزادراهی است. برای پرداخت عوارضی از طریق تاپ کافیست به بخش خودرو در تاپ مراجعه کنید و با لمس گزینه عوارض آزادراهی، پس از ثبت پلاک و مشاهده استعلام، مجموع خلافی خود را بدون کارمزد پرداخت کنید.

قیمت عوارض آزادراهی ۱۴۰۱، تا ۱۰۱% افزایش قیمت!

نکته مهم: با شارژ کیف پول خود در سوپر اپلیکیشن تاپ، در لحظه عبور از عوارضی، مبلغ عوارض به‌صورت خودکار از اعتبار کیف پولتان در امنیت کامل پرداخت می‌شود. کافیست کیف پولتان را فعال کنید و پلاک خودرو را در تاپ ثبت کنید تاپس از عبور از عوارضی، مبلغ در لحظه از اعتبار شما کسر شود.

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی

همانطور که گفتیم در بسیاری از آزادراه‌ها باجه‌ای برای پرداخت عوارض آزادراهی وجود ندارد و شما باید عوارض آزادراهی خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. عدم پرداخت عوارض آزادراهی شامل جریمه می‌شود. شما تا ۷ روز پس از گذر از عوارضی فرصت دارید تا بدون جریمه مبلغ عوارضی خود را از طریق تاپ پرداخت کنید، پس از ۷ روز براساس زمان دیگر باید مبلغ عوارض پلکانی را پرداخت کنید که مبلغ و نحوه محاسبه عوارض پلکانی در چند روز آتی اعلام می‌شود.

قیمت عوارض آزادراهی ۱۴۰۱، تا ۱۰۱% افزایش قیمت!

تاپ، چند اپلیکیشن در یک اپلیکیشن

سوپر اپلیکیشن یعنی نرم افزاری که ۰ تا ۱۰۰ خدمات مرتبط با یک حوزه مشخص را به کاربران ارائه می‌دهد. شما با نصب سوپر اپلیکیشن تاپ دیگر نیازی به دانلود چند اپلیکیشن پرداختی ندارید. تاپ با ارائه بیش از ۷۰ سرویس کاربردی در کنار سرویس پرداخت عوارض آزادراهی همراه شماست. کارت به کارت، خرید شارژ و بسته، موجودی، پرداخت قبوض، خلافی، طرح ترافیک و آلودگی هوا در کنار خدماتی مانند خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار، رزرو هتل و تور شما را از دانلود چندین اپلیکیشن بی‌نیاز می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =