۱ نفر
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
تلفن اینترنتی به زبان آدمیزاد!

ممکن است درباره تلفن اینترنتی اطلاعاتی داشته باشید و یا اینکه برای اولین بار چنین اصطلاحی را شنیده اید. به هرحال اینجا قرار است درباره مرکز تلفن، مرکز تماس یا کال سنتر، خط تلفن اینترنتی و موارد استفاده آنها بطور مفصل صحبت کنیم.

بطور فنی تلفن اینترنتی با سایر تلفن هایی که به طور روزمره مورد استفاده قرار می گیرد تفاوتی ندارد. تنها تفاوت اساسی بین تلفن اینترنتی و تلفن های آنالوگ یا سنتی، استفاده از اینترنت بجای سیم مسی در انتقال صوت است. این تفاوت مقدمه سایر تمایز هایی است که بین تلفن اینترنتی و آنالوگ وجود دارد.

دیگر زمان خریداری و راه اندازی سخت افزارهای دست و پاگیر گذشته است. دنیای امروز به دنبال حذف هر چه که باعث محدودیت می شود است. تلفن اینترنتی نیز یکی از تحولات جذاب و جدید است که می تواند مدیریت تماس های یک شرکت را مدیریت کرده و دنیای جدیدی را به روی مدیران هر بخش و کارکنانش باز کند. در ادامه با ذکر مثال و جزئیات سیستم تلفن اینترنتی این تغییرات را برای شما شرح می دهیم. با انارتل همراه باشید.

ویژگی های تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی ویپ یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در حوزه ارتباطات تلفنی است. شما می توانید مدیریت یکپارچه ای برروی تماس های ورودی و خروجی داشته باشید بدون اینکه محدود به لوکیشن خاصی باشید. به همین خاطر است که شرکت های بزرگ و کوچکی که علاقمند به دورکاری برخی از کارکنان خود هستند می توانند با استفاده از تلفن اینترنتی به راحتی تماس های ورودی و خروجی را مدیریت کنند.

جذابیت تلفن اینترنتی در این است که تمامی مکالمات بر بستر اینترنت منتقل می شوند به این صورت قابلیت ضبط مکالمات، امکان برقراری تماس های همزمان برروی یک شماره، استفاده از تلفن گویا، صف تماس و بسیاری امکانات دیگر را خواهید داشت. تفاوتی ندارد چه تعداد تماس ورودی و یا خروجی داشته باشید، شما می توانید به عنوان مدیر مجموعه به تمامی تماس ها دسترسی داشته باشید و از کیفیت پاسخگویی کارکنان خود حتی در منزلشان اطمینان خاطر کسب کنید.

چه زمانی باید تلفن اینترنتی تهیه کرد؟

بسیاری از کسب و کارها این تصور را دارند که استفاده از یکی سیستم تلفن هزینه بر است و بهتر است در شروع کار با یک خط تلفن و گوشی معمولی شروع کنند و به مرور آن را توسعه دهند. لازم به ذکر است که دیگر زمان چنین هزینه هایی گذشته، امروزه تنها با تهیه یک خط اینترنتی و استفاده از سیستم تلفن پیشرفته، می توانید بدون صرف هیچ هزینه ای تماس های خود را شروع کنید.

خط های آنالوگ هزینه اندکی دارند اما محدودیت های آنها نیز غیرقابل چشم پوشی است. خط ثابت آنالوگی که از مخابرات تهیه می کنید صرفه برای همان آدرس و لوکیشن خاص است. در صورت جابجایی مجبورید که خط تلفن خود را نیز تغییر دهید چراکه جابجایی خط سیمی زمان، هزینه و مراحل زیادی را خواهد داشت و در نهایت شاید موفق به جابجایی خط نشوید. بخصوص زمانی که محدوده و منطقه شهری خود را تغییر دهید.

اما خط تلفن اینترنتی به راحتی با شما جابجا می شود. چرا که به صورت فیزیکی به هیچ منطقه خاصی متعلق نیست. شما با فعالسازی خط و مالکیت حقوقی و حقیقی این خط را تا مادام العمر در اختیار دارید و می توانید با استفاده از یک مرکز تلفن ابری و یا لوکال از آن استفاده کنید. خطوط داخلی، تماس همزمان، صف تماس، IVR و هر آنچه که برای پاسخگویی بهتر تماس ها نیاز است را تنظیم کنید.

با توجه به مراحلی که ذکر شد نیازی نیست تا برای راه اندازی مرکز تلفن خود زمان خاصی را در نظر بگیرید. همین حالا هم می توانید شروع کنید حتی اگر هنوز دفتر کار مشخصی ندارید و یا قصد ایجاد دفتر را نداشته باشید.

تلفن اینترنتی به زبان آدمیزاد!

تلفن اینترنتی چه مزایایی برای شما دارد؟

خب حالا که بیشتر با تلفن اینترنتی آشنا شدید می توان ویژگی های مرکز تلفن VoIP را با سیستم آنالوگ مقایسه کرد. خطوط مخابراتی کاملا استاندارد با کیفیت صدای قابل قبول، هزینه به صرفه هستند که بخصوص در مصرف خانگی شاید بهترین گزینه باشند. اما محدودیت هایی دارند که قطعا برای استفاده در مجموعه های بزرگتر و با هدف تجارت و برندینگ کافی نخواهد بود.

در عین حال تلفن اینترنتی با ارائه تمامی امکانات تلفن آنالوگ، مزایا و امکانات پیشرفته تری را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت:

1- صرف هزینه اندک

مهمترین مزیت تلفن اینترنتی مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سیستم تلفن سنتی است. در نظر داشته باشید با تلفن اینترنتی VoIP شما می توانید بطور نامحدود داخلی تعریف کنید. بدون بوق اشغالی پاسخگوی تماس های متعدد باشید و همچنین با چیدن سناریو برای هر تماس برنامه ریزی کنید. تمامی این امکانات با استفاده از تلفن اینترنتی بسیار کم هزینه تر از راه اندازی تلفن ثابت ساده است.

2- تکنولوژی های پیشرفته

ویژگی ها و قابلیت های جذاب تلفن اینترنتی آنقدر کامل و جامع است که می تواند به هر نیازی پاسخ دهد. شما می توانید انتقال تماس، کنفرانس تلفنی بدون محدودیت تعداد، قابلیت اتصال نرم افزار سیموتل به CRM امکان ارسال پیام های صوتی، ضبط مکالمات، تماس امن و بسیاری از قابلیت های دیگر با استفاده از یک نرم افزار قابل دستیابی است.

هرچقدر امکان برقراری تماس آسانتر باشد حس مشتری نسبت به مجموعه و برند مخاطبش نیز بهتر خواهد شد. پاسخگویی کارکنان باعث حس اعتمادسازی نسبت به برند می شود و در نهایت به موفقیت فروش می انجامد.

3- بدون محدودیت جغرافیایی

همانطور که عنوان شد، شما با در اختیار داشتن تلفن اینترنتی هیچ محدودیتی در لوکیشن نخواهید داشت. می توانید در هر شهر و استانی از خط با پیش شماره تهران داشته باشید و یا هر استان دیگری که در نظر دارید. این گزینه بخصوص برای فروشگاه ها و شرکت های خدمات آنلاین بهترین گزینه است. علاوه بر آن جابجایی خط تلفن و نقل و انتقال فیزیکی نیز راحت و سریعتر خواهد بود. به همین خاطر افرادی که قصد برون سپاری فروش خود را دارند و یا قصد دارند بخشی از تماس های خود را به مجموعه های متخصص محول کنند از خط اینترنتی و مرکز تلفن اینترنتی استفاده می کنند.

4- کیفیت صدا

خطوط آنالوگ صدای استاندارد و با کیفیتی دارد. تماس گرفتن ساده و سریع است. اما تا به حال مکالمه با تلفن اینترنتی را تجربه کرده اید؟ وضوح HD که به دلیل انتقال صدا بر بستر IP است بسیار واضح تر از اصوات منتقل شده توسط سیم مسی خواهد بود.

امیدواریم با مطالعه این صفحه بطور کلی با تلفن اینترنتی، مزایا و ویژگی های آن آشنا شده و دلیل محبوبیت آن در بین مجموعه های بزرگ و کوچک را دریافته باشید. برای خرید مرکز تلفن ابری و ورودی به دنیای جدیدی از ارتباطات به انارتل anartel.com مراجعه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =