تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در کلینیک سردرد تهران

همه ما شنیده ایم که در هالیوود از بوتاکس برای صاف کردن پیشانی بازیگر ها استفاده می شود. اما از بوتاکس برای تسکین بیماری های مزمن هم استفاده می شود.

در سال ۲۰۱۰، استفاده از بوتاکس برای میگرن مزمن مورد تایید قرار گرفت و استفاده از آن برای بسیاری از بیماران نتیجه بخش بوده است

آنچه که باید در مورد بوتاکس و میگرن بدانید

قبل از استفاده از این روش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

این روش برای کدام نوع سردرد مناسب است و نتیجه مطلوبی به همراه دارد؟

روش بوتاکس تنها برای سردرد میگرن دارای تاییدیه ی سازمان غذا و دارو می باشد. سردردی که ۱۵ روز از ماه یا بیشتر، شخص را درگیر می کند.به گفته ی یک متخصص مغز و اعصاب در کلینیک سردرد تهران، هرچه این نوع سردرد تکرار بیشتری داشته باشد، بیمار نتیجه بهتری از بوتاکس خواهد گرفت. روش بوتاکس برای کسانی که کمتر از ۱۵ روز در ماه دچار سردرد میشوند، پیشنهاد نمی شود.

بوتاکس چیست؟ بوتاکس نوعی از سم بوتولینوم است. یک نوروتوکسین که با باکتری تولید می شود و بیماری بوتولیسم ( مسمومیت غذایی حاد) را ایجاد می کند. وقتی سم بوتولینوم بوتاکس،خالص می شود و با دوز بسیار پایین در محلی خاص مورد استفاده قرار می گیرد، بطور موقت برای حداکثر سه ماه، انقباض ماهیچه ها را کاهش می دهد.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟ بوتاکس در اطراف فیبرهای دردناکی که در سردرد درگیر هستند تزریق می گردد و به پایانه های عصبی اطراف محلی که تزریق شده ورود پیدا می کند و رها سازی مواد شیمیایی درگیر در انتقال درد را متوقف می کند. این عمل مانع از فعال سازی شبکه های درد در مغز میگردد. بوتاکس مانع از سردرد میگرنی، پیش از شروع آنها می شود، اما این کار به زمان نیاز دارد. این متخصص مغز و اعصاب افزود: به دنبال روش های درمانی دوم و سومی هستیم که بتوانیم اثر بخشی درمان را به حداکثر برسانیم.طبق گفته ی بیماران، افزایش تعداد چرخه های درمان، تاثیر مثبتی بر چین و چروک ها داشته است. درمان، ده تا دوازده هفته طول می کشد و طبق گزارش بیماران، دو عمل بوتاکس، تعداد روزهای همراه با سردرد را تا حداکثر، ۵۰ درصد کاهش داده است.

images_1659293926.png

چه کسی از بوتاکس استفاده می کند؟

استفاده از بوتاکس در سردردهای مزمن میگرن، برای افراد بزرگسال ۱۸ سال به بالا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. استفاده از بوتاکس برای کودکان و نوجوانان یک درمان بدون مجوز به شمار می رود. واین به این معنی است که یک پزشک می تواند آن را تجویز کند اما با رضایت والدین آن کودک یا نوجوان.

پیدا کردن پزشکی که درمان میگرن را از طریق عمل بوتاکس انجام می دهد

چنانچه شما قصد درمان میگرن از طریق تزریق بوتاکس را دارید، باید به دنبال یک متخصص سردرد یا نورولوژیست باشید. پیشنهاد ما این است که از لیست پزشکان کلینیک سردرد تهران استفاده کنید.

این متخصص مغز و اعصاب پیشنهاد میکند که از پزشکان آینده نگر بپرسید در کدام محل و چند بار عمل بوتاکس را انجام می دهند.

درمان به چه شکلی انجام میشود؟

زمانی که شما اولین درمان با بوتاکس را تجربه میکنید حدود ۲۰ دقیقه زمان خواهد گرفت. پزشک از سوزن های خیلی ریز استفاده می کند و شما حس می کنید ‌ که با نوک سوزن پوستتان خراشیده می شود. پزشک مقدار کمی بوتاکس را بطور سطحی به ماهیچه ی پوست وارد می کند. در هر درمان ۳۱ تزریق، در هفت ناحیه ی اصلی سر و گردن انجام می شود. متداول ترین اثر جانبی تزریق بوتاکس، زخم گردن است که برای تسکین درد آن می توان از پک یخ بر روی آن استفاده کرد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ۶ ماه زمان نیاز است. در این فاصله شما می توانید مصرف داروها را بدون خطر تداخل دارو ، ادامه بدهید.

نکته قابل توجه این است که تزریق بوتاکس برای درمان میگرن حتما باید توسط یک متخصص مغز و اعصاب انجام شود، تزریق بوتاکس میگرن حدود دو هفته زمان نیاز دارد تا اثر کند ، تزریق بوتاکس میگرن در حال حاضر یکی از موثرترین روشها در تسکین و درمان سردرد میگرنی می باشد.پزشکان متخصص مغز و اعصاب در کلینیک سردرد تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت ما به آدرس headacheclinic.ir مراجعه فرمایید و با شمار ۸۸۶۷۲۷۵۹ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

زندگی بدون سردرد حق هر انسانی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =