۳ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
تحلیل کسب و کار و علت عدم خرید آنلاین!

دیگر مفهوم تحلیل کسب و کار تغییر کرده است. در گذشته انتهای ماه صاحبان کسب و کار میزان سود و زیان خود را محاسبه می کردند ولی الان تحلیل کسب و کار وارد مرحله ای متفاوت شده است.

چرا در حال حاضر تحلیل کسب و کار به یکی از مهمترین بخش های مدیریت یک کسب و کار تبدیل شده است ؟ همه ما می دانیم که گاهی اوقات صرفا شروع کردن نمی تواند تضمینی برای موفق بودن یک کسب و کار باشد! بسیاری از افراد کسب و کارهایی را شروع کرده اند اما به دلیل اینکه نتوانسته اند به خوبی کسب و کار خود را تحلیل و مدیریت کنند ، در نهایت شکست خورده اند.

موضوع تحلیل کسب و کار دیگر مفهومی مانند مفهوم سابق را ندارند در گذشته اکثر افراد کسب و کار خود را راه اندازی میکردند و صرفا در انتهای ماه میزان سود و ضرر خود را محاسبه و فکر میکردند که با این کار دارند کسب و کار خودشان را تحلیل می کنند اما در حال حاضر اینگونه نیست!

بگذارید برای این که اهمیت تحلیل کسب و کار را بهتر متوجه شوید به سراغ برخی از آمار مهم در حوزه کسب و کارهای آنلاین برویم! طبق بررسی ها انجام شده و به گزارش مرکز بیزینس کوچینگ ایران ، مردم به دو دلیل اصلی زیر به صورت آنلاین خرید نمی کنند :

  • الف. دوست دارند کالا را از نزدیک لمس کنند و ببینند
  • ب. نگران پروسه طولانی تحویل (پست)‌ هستند

موضوعی که در این بخش به آن باید توجه کنیم این است که این اطلاعات از کجا به دست آمده است یعنی یک کسب و کار چگونه فهمیده است که مشتری ها دوست دارند کالا را از نزدیک لمس کنند تا آن را بخرند ؟ درست حدس زدید! با تحلیل کسب و کار! در حال حاضر تحلیل کسب و کار به قدری مهم است که می توانید مسیر آینده کسب و کار شما را به شما نشان دهد.

منظور از تحلیل کسب و کار چیست؟

در تحلیل کسب و کار به روش مدرن و امروزی شما بیشتر از هر چیزی با داده ها مواجه هستید به استفاده از داده ها، مدل های آماری و سایر روش ها کمی برای حل مشکلات تجاری تحلیل کسب و کار گفته می شود! چه زمانی یک شرکت می تواند تحلیل کسب و کار موفقی داشته باشد؟ زمانی که به داده های خود به چشم یک دارایی نگاه کند!

اگر داده های شرکت شما نشان می دهد که بسیاری از مشتری های شما بعد از مشاهده هزینه و زمان تحویل،‌ سبد خرید خود را رها می کنند این یعنی این که شما در حال حاضر داده هایی ارشمند از رفتار مشتری های خود دارید و باید سعی کنید به بهترین شکل از آن استفاده کنید . در حال حاضر شرکت های موفق در زمینه تحلیل کسب و کار سعی م کنند تا با بررسی داده ها برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنند.

بررسی ها نشان داده است که 30 درصد افراد تمایل دارند که به سایتی که یک بار از آن خرید کرده اند بازگردند! چه داده از این ارزشمند تر؟ چه قدر تحلیل همین داده می تواند در کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذارد؟ در همین مثال کافی است شما به سراغ مشتری هایی بروید که حداقل یک بار از شما خرید کرده اند و با ارسال یک کد تخفیف آن ها را ترغیب کنید که از شما خرید کنند و به همین راحتی وضعیت کسب و کارتان را بهبود ببخشید.

برای تحلیل کسب و کار به چه چیزهایی نیاز است

برای تحلیل کسب و کار به چه چیزهایی نیاز است ؟

پیش از این هم به این موضوع اشاره کردیم که در وهله اول باید در کسب و کار شما این دیدگاه وجود داشته باشد که داده های موجود با ارزش هستند سپس باید داده های با کیفیت و مفید جمع آوری شود و این داده ها نیز در اختیار تحلیل گران حرفه ای و با تجربه قرار بگیرد و در نهایت آن ها با استفاده از این داده ها، خروجی هایی را به دست بیاورند که باعث بهبود وضعیت کسب و کارها شوند وجود یک بیزینس کوچ حرفه ای در کنار تیم تحلیل داده ها نیز می تواند به این موضوع کمک کند.

اگر هنوز تحلیل کسب و کار خود را شروع نکرده اید با هرچه سریع تر این کار را انجام بدهید چرا که رقبای شما با استفاده از داده هایی که در اختیار دارند می توانند سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورند اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد تحلیل کسب و کار به دست بیاورید می توانید به سایت مرکز بیزینس کوچینگ ایران مراجعه کنید.

کد خبر 1658514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =