۲ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا تبدیل به وسایله ای ضروری برای منازل و ادارات شده است. خرید دستگاه تصفیه هوا با توجه متراژ تحت پوشش و میزان فیلتر نمودن هوا مورد انتخاب و خریداری از تجهیزات پزشکی توانی نو قرار می گیرند.

با توجه به عواملی مانند گسترش و توسعه زندگی شهری، پیشرفت صنایع مختلف در کلان‌شهرها، افزایش تعداد وسایل نقلیه، ازدیاد و تراکم جمعیت، افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی، مناسب نبودن بافت‌ شهری و نامناسب بودن موقعیت‌ جغرافیایی شهرها، امروزه آلودگی هوا به یکی از مشکلات مهم در زندگی انسان‌ها تبدیل‌شده است. وجود مواد شیمیایی سمی در هوا تاثیر بسیار مخربی روی سلامتی افراد به‌ویژه کودکان، سالمندان و زنان باردار دارد. در چنین مواقعی در شهرهای صنعتی برای ازبین‌ بردن آلودگی‌های موجود در هوای مکان‌های مسقف مانند منازل مسکونی، ادارات، بیمارستان‌ها و غیره، دستگاه تصفیه هوا استفاده می‌شود. در ادامه علاوه بر دستگاه تصفیه هوا به معرفی دستگاه‌ بخور و دستگاه‌ اکسیژن‌ ساز نیز می بپردازیم.

خرید و استفاده از دستگاه تصفیه هوا چه ضرورتی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه هوا با قیمت ارزان با بهترین کیفیت از تجهیزات پزشکی توانی نو در مارک ها معتبر مانند زنیت مد، آلماپرایم و... به صورت اینترنتی قابل خریداری است. کنترل آلودگی هوای خارج از ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی، به برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ دولت نیاز دارد و به عهده مردم عادی نیست. اما خرید یک دستگاه تصفیه هوا، بهترین و مهم‌ترین راهکار برای کنترل و کاهش آلودگی هوا در محیط‌های بسته مانند منازل و ادارات است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که میزان آلودگی در محیط‌های بسته، چندین برابر بیشتر از محیط‌های باز است. به همین دلیل پاک‌سازی هوا در فضای بسته، برای حفظ و بهبود سلامتی تمام اقشار جامعه ازجمله بیماران قلبی و بیماران تنفسی اهمیت بسیار زیادی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که، تنفس هوای آلوده از نظر مضرات و آسیب به‌ سلامتی عمومی بدن، تفاوتی با کشیدن سیگار ندارد. استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در کاهش حساسیت و آلرژی فصلی، بهبود علائم تنگی نفس و بیماری آسم نیز تاثیر بسزایی دارد.

دستگاه تصفیه هوا چیست و طرز کار آن چگونه است؟

دستگاه تصفیه هوا به‌ عنوان یک فناوری نوین، دستگاهی است که با از بین بردن آلاینده‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و ترکیبات شیمیایی موجود در هوا، باعث تمیز شدن هوای محیط‌های بسته می‌شود. این دستگاه دارای فیلترهایی است که طی فرآیند فیلتراسیون، هوایی کاملا پاک و عاری از هرگونه آلودگی تولید می‌کند. طرز کار و عملکرد دستگاه‌های تصفیه هوا به این صورت است که حجم مشخصی از هوا، از طریق فن به داخل دستگاه کشیده می‌شود و بعد از عبور از فیلترهای جذب‌کننده هوای پاک، به خارج از آن انتشار می‌یابد. درواقع سه نوع فیلتر هوا، کربن و ذرات جامد، با جذب ذرات معلق، باعث پاک‌سازی هوای محیط می‌شوند. یکی از نکات بسیار مهم در کارکرد این دستگاه، لزوم استفاده ازآن در محیط‌های بسته است، زیرا این دستگاه به هیچ‌وجه در مکان‌های باز و پرتردد قابل‌استفاده نخواهد بود.

معرفی انواع مدل‌های دستگاه تصفیه هوا

دستگاه‌های تصفیه هوا دارای انواع مختلفی هستند و هر یک برای استفاده در محیط‌های بسته مختلفی کاربرد دارند. در ادامه به معرفی انواع مختلف این دستگاه می‌پردازیم که شامل موارد زیر است:

  • تصفیه هوای مدل رومیزی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های دستگاه‌های تصفیه هوا، مدل رومیزی این محصول است که در ابعاد کوچک و متوسط تولید می‌شود. این دستگاه به‌راحتی قابل‌حمل است و می‌توان آن‌ را در بخش‌های مختلف محیط‌های اداری و منازل استفاده کرد.

  • تصفیه هوای مدل ایستاده

یکی دیگر از مدل‌های دستگاه تصفیه هوا که نسبت به مدل رومیزی اندازه بزرگ‌تری دارد و در شرکت‌ها، اماکن درمانی، ادارات و منازل مورداستفاده قرار می‌گیرد، مدل ایستاده است‌.

  • تصفیه هوای همراه

مدل‌های همراه دستگاه‌های تصفیه هوا، به دور گردن افراد آویزان می‌شود و با جذب یونی، آلودگی هوا را از بین برده و هوایی خالص پر از اکسیژن تولید می‌کند. این دستگاه برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، بسیار مناسب است‌ و در زمان ورود به محیطی با هوای آلوده، هوا را برای آن‌ها تمیز می‌کند.

  • تصفیه هوای خودرو

یکی از کاربردی‌ترین مدل‌ها در بین دستگاه‌های تصفیه هوا مدلی است که برای استفاده در داخل خودرو تولید می‌شود. با توجه به این‌که هوای شهرهای پرجمعیت در زمان ترافیک، بسیار آلوده است. در چنین مواقعی، پنجره‌های خودرو بسته می‌شود و دستگاه تصفیه‌کننده هوای مخصوص خودرو، با قرار گرفتن روی داشبورد، هوای داخل خودرو را تمیز می‌کند.

استفاده از دستگاه‌ تصفیه هوا چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از دستگاه‌ تصفیه هوا در محیط‌های بسته اداری و مسکونی، از بین بردن بوی بدهوا است. این دستگاه با جذب ذرات و مولکول‌های بو در هوا، باعث از بین رفتن بوی فاضلاب، بوی سیگار و ایجاد بوی مطبوع و دلپذیر در محیط می‌شود. مزیت دیگری که برای این دستگاه می‌توان ذکر کرد؛ از بین بردن آلرژن‌های موجود در هوا مانند گرده گل‌ها، ذرات پوست حیوانات، درختان و غیره است. گاهی اوقات به‌واسطه باز بودن پنجره‌ها، دودهای گاز ناشی از تردد خودروها و کارخانه‌های صنعتی از طریق هوا به داخل محیط نفوذ می‌کند. دستگاه‌های تصفیه هوا تمام دودهای موجود در هوا را به‌طور کامل حذف می‌کنند. از بین بردن میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها، کاهش تنش و افزایش آرامش و بهینه بودن مصرف انرژی برق، از دیگر مزایای استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در محیط‌های بسته به شمار می‌رود.

یک دستگاه تصفیه هوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مناسب بودن قیمت و خرید دستگاه تصفیه هوا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برندهای معتبر و باکیفیت این دستگاه است. این نکته برای بسیاری از خریداران اهمیت بالایی دارد. البته نباید انتظار داشته باشید که قیمت و خرید دستگاه تصفیه هوای باکیفیت، خیلی ارزان باشد. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، قابل‌حمل بودن، اندازه متناسب با محیط، بی‌صدا بودن، داشتن فیلترهای مرغوب و باکیفیت و کم‌مصرف بودن موتور از ویژگی‌های دیگری هستند که همه دستگاه‌های تصفیه هوای خوب و باکیفیت دارا هستند.

دستگاه اکسیژن ساز:قیمت  خرید دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات پزشکی بسیار مفید و پرکاربرد که در دوران شیوع بیماری کرونا کمک زیادی به بیماران کرد، دستگاه اکسیژن ساز نام دارد. این دستگاه در دو مدل پرتابل و ثابت، با تصفیه هوای محیط‌ مراکزدرمانی و منازل، باعث تولید گاز اکسیژن می‌شود. علاوه بر بیماران کرونایی، بیماران مبتلا به انسداد ریه، پونومی، آسم، بیماری قلبی و غیره نیز از اکسیژن‌ ساز استفاده می‌کنند. قیمت و خرید دستگاه اکسیژن ساز به عواملی مانند برند سازنده، نوع دستگاه و حجم آن بستگی دارد. قیمت و خرید دستگاه اکسیژن ساز باکیفیت برندهای مشهور، معمولا گران‌تر از انواع دیگر است.

دستگاه بخور چیست؟

دستگاه بخور سرد، دستگاه بخور سرد و گرم دستگاهی است که بیشتر در مناطق آب و هوایی خشک و آلوده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، استفاده از آن در محیط منزل یا کار، باعث تامین رطوبت موردنیاز در هوا می‌شود. رطوبت‌ رسانی به هوای محیط، باعث بهبود تنفس افراد حاضر در آن خواهد شد. وجود رطوبت در هوا علاوه بر کاهش مشکلات تنفسی، روی پوست افراد نیز تاثیر مثبت دارد. درمان خروپف، کاهش حساسیت‌های ناشی از آسم و جلوگیری از سرفه‌های خشک از مزایای دیگر انواع دستگاه بخور سرد و گرم محسوب می‌شود. قیمت و خرید دستگاه بخور به برند سازنده و نوع آن بستگی دارد.

دستگاه بخور:قیمت خرید دستگاه بخور سرد و گرم

خرید دستگاه تصفیه هوا، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بخور از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو

تجهیزات پزشکی توانی نو (https://tavanino.com/)به عنوان مرجعی تخصصی، شرایطی فراهم کرده است که مشتریان بدون مراجعه حضوری از قیمت و خرید تمام تجهیزات پزشکی موردنیاز خود آگاه شوند و با اطمینان‌ خاطر از کیفیت محصولات، سفارش خود را به ثبت برسانند. از مزیت های فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو با ارسال سریع و فروش به ارزان ترین قیمت ممکن در خدمت شماست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =