کتاب «اصطلاحنامه علوم حدیث» برای اولین بار و کتابهای «عصر امام خمینی(ره)»، «نگاهی دوباره به روش‌ها و فنون تدریس» و «آشنایی با سوره‌ها» به ترتیب برای ششمین، هفتمین و نوزدهمین بار از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «اصطلاحنامه علوم حدیث» با همکاری مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی در 600 صفحه با قیمت 19500 تومان از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد. این اثر شامل اصطلاحات متداول در رشته علوم حدیث است که با بررسی بیش از 120 عنوان مدرک رجالی و درایه ای؛ حدود 7500 واژه کلیدی و کاربردی را ارائه می دهد.

در این کتاب، روابط سلسله مراتبی، هم ارز و وابسته، میان اصطلاحات مشخص شده است تا علاوه بر آسان کردن ذخیره و بازیابی اطلاعات، به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی برای مدیریت اطلاعات علوم حدیث به کار آید و در فرایند پژوهش، نقشه تحقیق و آموزش و سازماندهی و طبقه بندی دانش های اسلامی نقش مؤثری ایفا کند. اصطلاح نامه های علوم قرآنی، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، اصول فقه، منطق و اخلاق، آثار دیگری است که این مرکز به‌طور مستقل آن‌ها را منتشر کرده است.

عصر امام خمینی

بنابراین گزارش، کتاب «عصر امام خمینی» نوشته میراحمد رضا حاجتی در 260 صفحه با قیمت 3700 تومان برای ششمین بار از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شده است. این کتاب از سه بخش «شخصیت و عصر امام خمینی (ره)»، «عصر امام خمینی (ره) و رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر» و «عصر امام خمینی (ره) و نهضت عظیم اسلام گرایی» تشکیل شده است، مهم ترین موضوعاتی که در این کتاب از آنها بحث شده است عبارتند از «عصر امام خمینی(ره) در نگاه صاحبنظران مسلمان»، «رویکرد دینی و معنوی انسان عصر امام خمینی (ره)»، «عصر امام خمینی (ره) و توجه فزاینده به کارکردهای مثبت دین»، «امام خمینی(ره) و خیزش جهانی اسلام»، «عوامل اساسی اسلام گرایی» و «اعتراف صاحبنظران غربی به توانمندی و جامعیت اسلام».

موسسه بوستان کتاب، کتاب «نگاهی دوباره به روش‌ها و فنون تدریس» نوشته دکتر حسین خنیفر را برای هفتمین بار در 216 صفحه با قیمت 3500 تومان روانه بازار نشر کرده است. در این اثر، تلاش شده تا در پنج فصل و از زوایاى گوناگون و با نگرشى همه جانبه، نگاهى دوباره به روش‏ها و فنون تدریس شود.

آشنایی با سوره ها

«آشنایی با سوره‌ها» نوشته جواد محدثی در 136 صفحه با قیمت 1500 تومان از سوی موسسه بوستان کتاب برای نوزدهمین بار منتشر شده است. «آشنایى با سوره‏ها» گامى است جهت آشنایى با قرآن کریم که اطلاعات مفید و مختصرى را درباره یکایک 114سوره قرآن به خوانندگان ارائه مى‏دهد از قبیل: نام‏هاى سوره‏ها، معنا و مناسبت این نام‏ها براى سوره‏ها، اجمالى از محتوا و مطالب هر سوره، تعداد آیات، شأن نزول، محلّ نزول، سال نزول.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =