نماینده روسیه: چرا گوترش نگفت حمله هیروشیما کار که بود؟

ایسنا نوشت: معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در توییتر نوشت که آنتونیو گوترش طی سخنرانی خود در روز شنبه باید اعلام می‌کرد که "آمریکا" حمله علیه هیروشیما را انجام داده بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه طی سخنرانی در مراسم یادبود صلح هیروشیما تاکید کرد که "تسلیحات هسته‌ای بی‌منطق هستند" و از قدرت‌های هسته‌ای خواست تا "گزینه‌ هسته‌ای را از روی میز بردارند."

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به سخنان گوترش در توییتر نوشت: «دبیرکل عزیز، جهان نباید فراموش کند که این آمریکا بود چنین جنایتی را مرتکب شد. آمریکا تنها کشوری است که بمب هسته‌ای را علیه غیرنظامیان استفاده کرد، بدون آنکه ضرورت نظامی داشته باشد. اگر در بیانیه‌های خودتان به این نکته هم اشاره می‌کردید، خوب می‌شد!»

ایالات متحده، اولین بمب اتمی جهان را در شهر هیروشیما ژاپن در ششم اوت ۱۹۴۵ و سه روز بعد در نهم اوت بمب اتمی دیگری را بر روی ناگازاکی انداخت. دلیل رسمی آن بمباران‌ها، وادار کردن امپراتوری ژاپن به تسلیم در جنگ جهانی دوم بود. این حملات تنها استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در تاریخ بشر تاکنون بوده است. ایالات متحده هنوز مسئولیت اخلاقی این بمباران‌ها را بر عهده نگرفته و آنها را با ضرورت نظامی توجیه می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1659490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =