۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
اتم در بازار نوبیتکس

ارز دیجیتال اتم به بازار ریالی و تتری پلتفرم تبادل رمزارز «نوبیتکس» اضافه شد.

بسیاری از کاربران، اتم را با اسم کازماس نیز شنیده‌اند اما در واقع اتم، توکن بومی شبکه بلاکچین کازماس است.

اما این شبکه و توکن آن چه کاربردی دارند و برای چه ایجاد شدند؟ صنعت بلاکچین توانست زمینه انجام تراکنش‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند را به‌صورت کاملا غیرمتمرکز ایجاد کند، اما مانند هر تکنولوژی دیگری، بلاکچین‌های اولیه مشکلات خاص خودشان را داشتند.

بحث مقیاس‌پذیری یعنی سرعت تراکنش پایین و کارمزد بالا یکی از این مشکلات است؛ به‌ویژه اینکه با بالا رفتن مقدار تراکنش‌ها و ترافیک شبکه، کارمزدها به شدت افزایش پیدا می‌کنند و سرعت انجام تراکنش‌ها نیز کم می‌شود. از طرفی بلاکچین‌های مختلف نیز هیچ راه ارتباطی با همدیگر نداشتند.

کازماس بلاکچین نسل سومی است که برای پاسخ به این مشکلات به وجود آمد. توکن این شبکه نیز اتم است.

نباید فراموش کرد که ارز اتم با اتمیک کوین متفاوت است و اتمیک کوین فاقد پشتوانه و ارزش خاصی است.

پروژه کازماس که به عنوان «اینترنت بلاکچین» معرفی می‌شود، تلاش می‌کند که بلاکچین‌های متفاوت را در یک پلتفرم گرد هم بیاورد و چند مشکل اصلی بلاکچین‌های اولیه مثل مقیاس‌پذیری پایین، کارمزد بالا، نبود امکان همکاری بین بلاکچین‌ها و... را برطرف کند.

توکن این شبکه یعنی اتم دارای چنین تیم و پشتوانه‌ای است و از طرف دیگر اتم کاربردی به‌عنوان حاکمیت شبکه را دارد. حاکمیت به معنی داشتن حق رای برای تصمیمات آینده و مسیر توسعه شبکه است. کاربرد دیگر توکن‌‍ اتم استیک کردن آن برای تبدیل شدن به‌عنوان اعتبارسنج شبکه کازماس است. اعتبارسنج‌ها برای اعتمادسازی نیازمند سپرده یا استیک کردن مقداری اتم هستند.

با توجه به برنامه‌های این پروژه و پشتوانه آن، می‌توان گفت اتم جزو رمزارزهای آینده‌دار بازار ارزهای دیجیتال است، اما کاربران همواره باید به اصل مدیریت سرمایه پایبند باشند و از وارد کردن کل سرمایه به هر بازار ریسک‌پذیری خودداری کنند.

ارز دیجیتال اتم که توکن شبکه کازماس است از سال ۲۰۱۹ عرضه شد. در آن زمان قیمت این توکن حدود ۲ دلار بود و در اوج شرایط صعودی بازار رمزارزها به ۴۴ دلار نیز رسید و یک سقف قیمتی تاریخی را ثبت کرد. در حال حاضر اتم در محدوده ۱۱ دلار معامله می‌شود.

برای خرید و فروش اتم، بیت‌کوین، اتریوم، و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید در نوبیتکس به عنوان اولین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران ثبت نام کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =