۷ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
فلسفه بروس لی چه بود؟

ایسنا نوشت: نمایشگاه دائمی با تمرکز بر فلسفه «بروس لی» در موزه وینگ لوک در سیاتل با حمایت بنیاد «بروس لی» افتتاح شد.

شانون لی دختر بروس لی که بر این بنیاد نظارت دارد، اعلام کرده که این نمایشگاه با عنوان «آب باش، دوست من» به عنوان یک رویداد همه جانبه از تحقیقاتش در مورد زندگی پدرش به عنوان یک فیلسوف است.

شانون لی در این باره توضیح داد: «احساس نمی‌کنم که همه تصویر کاملی از انسان دریافت کنند و این واقعاً بخشی از مأموریت من برای مردم است که متوجه شوند پدرم واقعاً در چه سطحی از یک فیلسوف بوده است. نماهای کوچکی از زندگی با پدر قبل از مرگش در چهار سالگیم به خاطر می‌آورم، جایی که مرا در آغوشش می‌گرفت و بازی می‌کرد و همچنین ملاقات با پدرم سر صحنه فیلمبرداری در استودیو گلدن هاروست و خانه‌امان در هنگ کنگ. این خاطرات دور برای من لحظات بسیار معناداری‌اند اما آنها فقط لحظات کوتاهی هستند.»

تنها بازمانده بروس لی ادامه داد: ««اما بخش نامحدود حافظه من این است که حس واقعی او را دارم، انرژی او، احساسی که او در من ایجاد کرد، احساسی که در حضور او داشتم، عشق او، ستایش او، احساس امنیت بودن با او».

مجموعه ۲۸۰۰ کتاب متعلق به بروس لی شامل تئوری هنرهای رزمی، فیلمسازی و فلسفه به همراه سایر یادگارهای او در نمایشگاهی جداگانه به طور دائم در موزه باقی خواهد ماند.

شهر سیاتل مملو از میراث بروس لی است؛ از رستورانی که زمانی در آن کار می کرد تا دانشگاه واشنگتن، جایی که او فلسفه خواند و با همسرش لیندا لی کادول ملاقات کرد و در نهایت جایی که در سال ۱۹۷۳ در قبرستان لیک ویو به خاک سپرده شد.

بروس لی، کونگ‌فوکار افسانه‌ای در سال ۱۹۷۳ در ۳۳ سالگی درگذشت. بسیاری او را یکی از تاثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم و نماد فرهنگی شناخته شده‌ چین می‌دانند.

او در سال‌های حضورش در فیلم‌های سینمایی مشهوری از جمله «رئیس بزرگ»، «مشت خشم»، «راه اژدها»، «اژدها وارد می‌شود» و «بازی مرگ» به یک ستاره تبدیل شد و به محبوبیتی چشمگیر در کشورهای مختلف جهان دست یافت.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    22 1
    در ایران همه دنبال قاتل بروس لی هستند
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      0 0
      خخخخخ
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    بروسلی فوق العاده بود و هست و خواهد بود به احترام او باید ایستاد
  • فرهاد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    بروسلی واقعا بینظیر بود. یاد او هیچ وقت فراموش نمیشود و فیلم هایش همیشه آن تازگی رو دارن. درود به بروسلی اسمی که هیچ وقت فراموش نمیشود.
  • علي ذاکر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    خداوند برسلي را. رحمت كند