زلنسکی: تمام مردم روسیه را تحریم کنید و درهای کشورتان را به روی آنها ببندید

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری اوکراین در اظهاراتی عنوان کرد: "روس‌ها باید تا زمانی که فلسفه خود را تغییر نداده‌اند در دنیای خودشان زندگی کنند."

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌ها ببندند.

او ادعا کرد: "مهم‌ترین تحریم‌ها (علیه روسیه) بستن مرزهاست، زیرا روس‌ها اراضی دیگران را تصرف می‌کنند. روس‌ها باید تا زمانی که فلسفه خود را تغییر نداده‌اند در دنیای خود زندگی کنند."

به عقیده وی، این ممنوعیت باید شامل آن دسته از روس‌هایی نیز که کشورشان را در اعتراض به اقدامات دولتشان ترک کردند، بشود. او در ادامه این ادعاهای خود گفت: "هر نوع تبعه روس...آنها را وادارشان کنید به روسیه برگردند."

به نظر او، کل جمعیت روسیه باید مسئول دانسته شوند. او گفت: مردم این دولت (روسیه) را انتخاب کردند و با آن مبارزه نمی‌کنند، با آن بحث نمی‌کنند و بر سر آن فریاد نمی‌زنند.

زلنسکی همچنین تحریم‌های فعلی علیه روسیه را "ضعیف و ناکارآمد" خواند.

در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های جدایی‌طلب مورد حمایت مسکو در منطقه دونباس، تصمیم به انجام یک "عملیات نظامی" ویژه کشورش در اوکراین به منظور "محافظت از افرادی که مدت هشت سال از سواستفاده‌ها و نسل‌کشی به اجرا در آمده از سوی حکومت کی‌یف رنج برده‌اند" گرفته است.

به دنبال این رخداد، آمریکا و متحدانش تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و تحویل تسلیحات به کی‌یف را افزایش دادند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =