۱ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
خرید ویلا در شمال چه مزایایی دارد؟

یکی از زیباترین و پر طرفدارترین مناطقی که می توان برای سفر و فراغ بال از هر نوع ترافیک ذهنی انتخاب کرد، شمال کشور زیبای ایران است.

آن چه که در آغاز سفر بسیار اهمیت دارد، محل اقامت و میزان کیفیت آن در شهر مقصد است. این موضوع چنان اهمیت دارد که بسیاری از افراد نسبت به خرید ویلا در شمال اقدام می کنند.

به علاوه برخی افراد به دلیل نبود محل اقامت مناسب، به ویژه در روزهای شلوغ سال از سفر رفتن اجتناب می کنند. بنابراین گزینه ی خرید ویلا در شمال روی میز خواهد بود و چنان چه بودجه ی کافی در اختیار دارید بهتر است نسبت به خرید آن در اسرع وقت اقدام نمایید. به ویژه اگر مقصد شمال برای شما در طول سال همیشگی باشد.

خرید ویلا در چمستان به چه صورت است؟

برای خرید ویلا در شمال، می توانید شهر چمستان را نیز در نظر بگیرید. این شهر مرکز بخش چمستان در شهرستان نور استان مازندران می باشد. ارتفاع شهر چمستان از سطح دریا نسبت به شهرهای دیگر واقع در شمال کشور، بیش تر است. در نتیجه در فصل گرم تابستان ده درجه خنک تر بوده و برای دفع فاضلاب ویلا نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

این شهر دارای آب و هوای معتدلی است و از دریا دورتر می باشد. نتیجه این که رطوبت شهر چمستان کم تر از سایر نقاط می باشد. از آن جایی که جاده های منتهی به این شهر وسیع هستند، در روزهای تعطیل سال شاهد ترافیک نخواهید بود. همچنین خاک در این منطقه مرطوب بوده و برای علاقه مندان به کشاورزی بسیار مناسب است. با توجه به دلایل مذکور خرید ویلا در چمستان گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و همچنین سکونت محسوب می شود.

خرید ویلا در شمال چه مزایایی دارد؟

خرید ویلای زیبا در رویان

هنگام خرید ویلا در شمال بهتر است شهرستان رویان در مازندران را نیز در نظر بگیرید. این شهر در نزدیکی دریای خزر و جایی میان شهرهای نوشهر و نور قرار دارد. آب و هوا در این منطقه معتدل و مرطوب بوده و در آن جا باران در اکثر روزهای سال می بارد.

جهت خرید ویلا در رویان باید به برخی نکات توجه نمود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. شهرک های این منطقه شامل دو نوع شهرک های ساحلی و شهرک های جنگلی هستند. شهرک های ساحلی رویان شامل شهرک های صدف، شهر سرا، شقایق، سینا، اروشا و شهرک های ساحلی آرام، ۱۱۰ و فردوس است. همچنین شهرک های جنگلی شهر رویان شامل شهرک های ویلا شهر، ماهان، فردوس و مروارید می باشند. کلیه ی شهرک های ذکر شده دارای ویلاهای مدرن و بناهای لوکس، جدید و یا قدیمی هستند.

شما می توانید متناسب با بودجه و سلیقه ی خود، نسبت به خرید ویلا در رویان اقدام کنید. جالب است بدانید که این شهر تفریحی از یک سمت همجوار دریا بوده و از طرف دیگر نیز به جنگل های سرسبز و کوه های مرتفع البرز راه دارد. بنابراین این شهر از زیبایی خاصی برخوردار بوده و می تواند در لیست خرید ویلا در شمال برای شما قرار بگیرد.

انواع ویلا

خرید ویلا در شمال

فارغ از این که شما قصد خرید ویلا در شمال یا هر نقطه ی دیگری را داشته باشید، انواع ویلاها به شرح زیر هستند:

  1. ویلای همکف یا فلت: ویلایی که اختلاف آن با سطح کم باشد.
  2. ویلای نیم دوبلکس: فضای داخلی این ویلاها را به کمک ایجاد اختلاف سطح در نقاط مختلف، به بخش های متمایز تقسیم بندی می کنند.
  3. ویلای دوبلکس: به طراحی که در آن دو طبقه را در یک ویلا به کمک پلکانی زیبا به یکدیگر متصل کنند، طراحی دوبلکس می گویند.
  4. ویلای تریبلکس: به طراحی که در آن سه طبقه را در یک ویلا به کمک پلکانی زیبا به یکدیگر متصل کنند، طراحی تریبکلس می گویند.
  5. ویلای نیم پلوت: در این ویلاها اتاق خواب ها معمولا در ارتفاعی به اندازه ی نیم طبقه از سطح قرار می گیرند. زیبایی این ویلاها بیش تر بوده و در بخش اختلاف سطح معمولا موتورخانه، پارکینگ و انبار را قرار می دهند.

دیگر نکات مهم هنگام خرید ویلا

هنگام خرید ویلا در شمال یا هر نقطه ی دیگری بایستی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. اسناد، مدارک و یا قولنامه مربوط به خرید ویلا در شمال: برای خرید هر ملکی، روال قانونی و مرسومی وجود دارد که بایستی نسبت به آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. در چنین حالتی است که دچار سردرگمی نخواهید شد و امکان کلاهبرداری از شما به حداقل میزان خود می رسد. توصیه می کنیم هنگام خرید فردی مطمئن و آگاه به چنین مسائلی را نیز همراه خود ببرید.
  2. بررسی انشعابات ویلا و دیگر امکانات آن: مطمئننا برای هیچ کس خوشایند نخواهد بود که پس از خرید ویلا و صرف هزینه ی بالا، نسبت به نصب شیرآلات، انشعابات و غیره اقدام کند. بنابراین سعی کنید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید و وجود یا عدم وجود امکانات خاصی را متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید، بررسی کنید.
  3. مشاهده طراحی داخلی و خارجی هنگام خرید ویلا در شمال نیز از مواردی است که وفاداری شما به حضور در ویلا را تعیین می کند. بدیهی است که هر چقدر ویلا زیباتر و دلنشین تر باشد، اقامت در آن جا برای شما دلچسب تر خواهد بود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =