۳ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ را از دست ندهید

از بارش‌های شهابی برساوشی چه می‌دانید؟ بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ بهترین مکان برای دیدن بارش شهابی برساوشی در ایران کجاست؟

ادامه مطلب را برای اطلاع از بهترین زمان بارش برساوشی ۱۴۰۱ و بهترین مکان برای دیدن آن از دست ندهید.

بارش شهابی برساوشی چیست؟

طرفداران آسمان و نجوم، همیشه به دنبال جذاب‌ترین رویدادهای نجومی هستند. بارش شهابی هم، از جمله بهترین و پرطرفدارترین رویدادهای نجومی است. بارش شهابی برساوشی، در صور فلکی برساوش رخ می‌دهد و به خاطر تعداد بالای شهاب‌ها و طولانی بودن زمان بارش، طرفداران زیادی دارد. اگرچه سنگ‌های شهاب باران برساوشی چندان بزرگ نیستند اما با چشم غیرمسلح و بدون استفاده از تلسکوپ هم می‌توان سوختن آن‌ها را در آسمان مشاهده کرد.

ستاره دنباله دار سویفت تاتل، با گذر از نزدیکی زمین، ذرات ریز و درشت زیادی را به سمت جو زمین پرتاب می‌کند. به همین دلیل است که بارش شهاب سنگ برساوشی با دیگر بارش‌های شهابی متفاوت است. وجه تمایز برساوشی با بارش‌های شهابی دیگر، در تعداد شهاب سنگ و بازه زمانی بارش است. در علم نجوم، تعداد سنگ‌های شهابی را با پارامتر ZHR یا Zenithal Hourly Rate مشخص می‌کنند. این پارامتر نشان دهنده این است که چه تعداد شهاب سنگ در طول یک ساعت از آسمان می‌گذرد. بارش شهابی برساوشی به خاطر تعداد بالای شهاب (۶۰ تا ۱۰۰ شهاب در ساعت) شناخته شده و مشهور است.

برای اینکه این رویداد نجومی جذاب تابستان ۱۴۰۱ را از دست ندهید، کافی است در زمان مناسب، در مکان مناسب باشید. رزرو اقامتگاه کویری در متین آباد کاشان می‌تواند بهترین فرصت برای دیدن بارش برساوشی باشد.

زمان بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱

بر اساس تقویم نجومی ایران، رویداد بارش شهابی برساوشی در اواسط تابستان رخ می‌دهد. علاقه مندان به نجوم و رویدادهای کویری، از اواخر تیرماه تا اوایل شهریور در آسمان به دنبال شهاب سنگ‌های بارش برساوشی می‌گردند. بهترین زمان برای دیدن بارش شهابی برساوشی، در اواخر مرداد است.

طبق تقویم نجومی ایران، بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱، از ۲۰ مرداد ماه تا ۳۱ مرداد، در بهترین حالت خودش است. اما میزان و تعداد شهاب‌های قابل مشاهده، به مکان و موقعیت شما در زمین هم بستگی دارد. هنگامی که آسمان در تاریک‌ترین حالت خود قرار داشته باشد، شهاب‌های بیشتری را می‌توانید ببینید. به همین دلیل آسمان کویر، بهترین نقطه برای رصد ستارگان و بارش شهابی است.

در اکوکمپ کویری متین آباد می‌توانید از خدمات اقامتی، رفاهی و تفریحی برای سفر به کویر استفاده کنید

در اکوکمپ کویری متین آباد می‌توانید از خدمات اقامتی، رفاهی و تفریحی برای سفر به کویر استفاده کنید

زمان و ساعت اوج بارش شهابی برساوشی

بارش شهابی برساوشی زنده و بی‌مزاحمت را می‌توانید در بازه ۲۱ تا ۳۱ مرداد تجربه کنید. در کویر مرکزی ایران، آلودگی نوری و غبار کمی وجود دارد. نبودن ماه در آسمان هم می‌تواند به شما برای دیدن شهاب بیشتر کمک کند. با غروب خورشید و نزدیک شدن به نیمه شب، شهاب‌های بیشتری از آسمان گذر می‌کند. به همین دلیل، می‌توانید از فرصت روشنایی روز برای تفریح، گردش و پیاده روی در کویر استفاده کنید و با رسیدن شب، آماده رصد بارش شهابی برساوشی شوید. مناطق جنگلی و کوهستانی هم به دلیل دور بودن از فضای شهری و مزاحمت نور چراغ‌ها و خانه‌ها، مکان مناسبی برای دیدن بارش شهابی است اما تنها در صورتی که هوا غبار آلود یا مه آلود نباشد. بهترین مکان برای دیدن بارش شهابی برساوشی، آسمان کویر است.

رصد بارش شهابی برساوشی در اکوکمپ متین آباد

در اکو کمپ کویری متین آباد، جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی برگزار می‌شود. رویداد بارش شهابی برساوشی هم از جمله این رخدادها است. در تور بارش شهابی برساوشی ۱۴۰۱ اکوکمپ متین آباد می‌توانید هم از خدمات اقامتی و تفریحی متین آباد استفاده کنید و هم نظاره گر زیبایی‌های آسمان شب کویر باشید. برای دیدن شهاب سنگ‌ها در متین آباد نیازی به تلسکوپ ندارید اما امکان استفاده از تلسکوپ برای دیدن ماه، ستاره و سیاره‌های نزدیک به زمین هم وجود دارد. برای رفاه حال گردشگران و علاقمندان به رصد برساوشی، اقامتگاه کویری متین آباد اقدام به برگزاری تور رویداد برساوشی کرده است. در این طور می‌توانید علاوه بر رصد بارش شهابی، از خدمات زیر هم استفاده کنید:

  • اقامت با صبحانه
  • شتر سواری در کویر
  • دلیجان سواری در کویر
  • گشت تپه‌های شنی

چادرها، کومه‌های گلی و اتاق‌های کاروانسرای متین آباد را می‌توانید برای اقامت در کویر رزرو کنید

چادرها، کومه‌های گلی و اتاق‌های کاروانسرای متین آباد را می‌توانید برای اقامت در کویر رزرو کنید

تور کویر برساوشی ۱۴۰۱ متین آباد

تور کویر رصد برساوشی ۱۴۰۱ در متین آباد کاشان هم برگزار می‌شود و شما این فرصت را دارید تا در سکوت و خلوت کویر مرکزی ایران، به تماشای ستارگان و دیگر اجرام آسمانی بنشینید.

تور کویر متین آباد، با خدمات اقامتی و رفاهی مختلفی برگزار می‌شود. برای رویداد برساوشی، می‌توانید از تلسکوپ و امکانات رصد تخصصی متین آباد به رایگان استفاده کنید. علاوه بر آن، کار کارشناس لحظه به لحظه در کنار شما حضور دارد و مفاهیم اولیه نجوم را به شما آموزش می‌دهد.

به لحاظ قرار گیری ماه در آسمان، روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مرداد ماه بهترین زمان برای رزرو تور رصد بارش شهابی برساوشی در متین آباد است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای رزرو اتاق و اقامتگاه در تور کویر متین آباد به آدرس https://matinabad.com اقدام کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =