تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان رضوی

عمده تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان در خاک‌های حاصلخیز و درجه یک اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: در اثر تغییر کاربری‌های غیرمجاز به مرور زمان میزان تولید و بهره وری اراضی کشاورزی کاهش می‌ یابد و سبب افزایش خرده مالکین و مهاجرت تعداد زیادی از بهره برداران در حوزه کشاورزی می گردد.

محمد رضا قوسیان افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر گسترش روزافزون تلاش برای تصرف، تملک، تفکیک، خرد کردن و تغییر کاربری اراضی علی‌الخصوص اراضی کشاورزی و میل کاذب به ویلاسازی، ساخت باغ‌شهرها و تفرجگاه‌ها و مسائلی از این دست فشار برای زمین‌خواری از طریق تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و نیز تصرف اراضی منابع ملی و دولتی در مناطق مختلف به ویژه در حریم شهرها یی مانند مشهد، چناران، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه تشدید کرده است.

وی گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در سطح ۱۵۶ هزارو ۱۰۰ هکتار پایش اراضی اجرا شده و ۴۸ هزار و ۸۶۱ هکتار، تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا یک هزارو ۲۷۴ مورد اخطاریه صادر شده است که در ۷۹۰ مورد آن به مساحت ۲۸ هزارو ۸۰۱ هکتار، قلع و قمع بنا انجام شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =