نقدمنصفانه و امیدآفرینی از مسئولیت های رسانه هاست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: رسانه های ما باید به موقع اقدام کنند و نقد منصفانه داشته باشند و همه حقایق را بیان کرده و زوایای کارها را مشخص نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همایش «خبرنگار حسینی رسانه عاشورایی» با هدف تجلیل از فعالان عرصه خبر به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز استان از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار و با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران فعال در عرصه انعکاس اخبار و فعالیت های بسیج و سپاه استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام پیرامون رسالت خبرنگاری باالگوگیری از حضرت زینب سلام الله علیها پیام رسان کربلا، به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهدای رسانه بویژه شهید محمود صارمی، گفت: حضرت زینب سلام الله علیها از سوی حضرت امام حسین علیه السلام مأموریت گرفت تا پیام ها را از حضرت امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه عاشورا بگیرد و در جامعه ابلاغ کند.

وی با اشاره به نظرات اندیشمندان غیرمسلمان درباره واقعه کربلا، اظهار کرد: ایمان، صداقت، اخلاص و مقابله با دنیا، تقابل با لجاجت و پیگیری حق، مطالبی است که دانشمندان غیرمسلمان از واقعه کربلا آموخته اند و بیان کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در تشریح شباهت خبرنگاری به رسالت حضرت زینب سلام الله علیها، گفت: پیام رسانی و بصیرت افزایی دوویژگی رسالت حضرت زینب سلام الله علیها بعد از واقعه عاشوراست، که ایشان ضمن آگاهی بخشی به افکار عمومی، آنها را از روی ایمان، اخلاص و وظیفه تحت تأثیر قرار می دادند و جهادی عمل می کردند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: جهادی عمل کردن حضرت زینب سلام الله علیها کمتر از جهاد در گودال قتلگاه عاشورا نبود.

وی، مهم ترین وظیفه رسانه ها را مقابله با هجمه دشمنان انقلاب اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری، ناتوی رسانه ای علیه مبانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: رسانه ها باید پیام نظام اسلامی و پیام امامین انقلاب را همانند حضرت زینب سلام الله علیها به دنیا برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ویژگی یاران باوفای حضرت امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا را اقدام به موقع و به هنگام دانست و گفت: رسانه های ما باید به موقع اقدام کنند و نقد منصفانه داشته باشند و همه حقایق را بیان کرده و زوایای کارها را مشخص نمایند.

وی بستر سازی برای آگاهی بخشی و آماده کردن فضای جامعه، امیدآفرینی و ایجاد نشاط و امید در جامعه را از رسالت های اصحاب رسانه برشمرد و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آینده نظام اسلامی و افق آن روشن است، به این دلیل که معظم له بصیرت دارد و این بینش ناشی از ایمان ولایی است.

این مقام مسئول در پایان باردیگر از زحمات جهادی اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد و یاد و خاطره شهدای خبرنگار بویژه شهید محمود صارمی را گرامیداشت.

شایان ذکر است؛ بیان نظرات و پیشنهادات و مشکلات از سوی نمایندگان اصحاب رسانه و مطبوعات، اهدای لوح تقدیر به خبرنگاران حاضر در همایش، امضای میثاق نامه همایش «خبرنگاران حسینی و رسانه های عاشورایی» و پخش کلیپ از دیگر بخش های آیین گرامیداشت روز خبرنگار در استان چهارمحال و بختیاری از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با عنوان «خبرنگار حسینی- رسانه عاشورایی» بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =