فعال سیاسی اصولگرا : متن پیشنهادی اروپا منتشر شود تا بتوان نقد کرد / سکوت تیم مذاکره ، انتقاد برانگیز شده

فردا نوشت: پورمختار  گفت: گرچه هنوز متن پیشنهاد اروپا برای احیای برجام منتشر نشده اما می شود پیش بینی کرد که این پیشنهاد بیشتر در راستای منافع آمریکا و اروپا است. البته مذاکره کنندگان ایرانی نیز اطلاعاتی درباره گفتگوهای برجامی منتشر نمی کنند که همین مسئله مورد انتقاد بسیاری از مسئولان، صاحب نظران و نمایندگان مجلس قرار دارد.

اروپا بسته پیشنهادی خود را برای احیای برجام بست و آمریکا نیز آن را بلافاصله پذیرفت اما تهران رویه سکوت پیش گرفت تا پس از بررسی های بیشتر پاسخ دهد.

محمدعلی پورمختار درباره پاسخ احتمالی تهران به پیشنهاد برجامی اروپا گفت: اروپا و آمریکا در یک خط و مسیر حرکت می کنند، منتها هر کدام به یک زبانی. در طول مذاکرات همواره اروپایی ها را کنار آمریکا دیدیم، به ویژه بعد از آنکه ترامپ از برجام خارج شد و اروپا قول داد مسیر مالی جدایی را برای ایران ایجاد کند تا معاملات بازرگانی و جابه جایی پول در قالب برجام صورت بگیرد اما در نهایت این کار را انجام نداد.

وی افزود: گرچه هنوز متن پیشنهاد اروپا برای احیای برجام منتشر نشده اما می شود پیش بینی کرد که این پیشنهاد بیشتر در راستای منافع آمریکا و اروپا است. البته مذاکره کنندگان ایرانی نیز اطلاعاتی درباره گفتگوهای برجامی منتشر نمی کنند که همین مسئله مورد انتقاد بسیاری از مسئولان، صاحب نظران و نمایندگان مجلس قرار دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مطالبات ایران برای احیای برجام اظهار کرد: اخذ تضمین های عینی و عملی برای اجرای تعهدات برجامی و لغو واقعی تحریم ها از جمله خواسته های منطقی ایران است چون با وجودی که ایران به تعهدات خود جامه عمل پوشاند، ترامپ از برجام خارج شد یا آمریکا حتی در دوره اوباما تعلیق تحریم ها را دور زد و آنها را با عنوان دیگری برگرداند.

فعال سیاسی اصولگرا : متن پیشنهادی اروپا منتشر شود تا بتوان نقد کرد / سکوت تیم مذاکره ، مورد انتقاد است

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: اگر متن پیشنهاد اروپا منتشر شود بهتر می‌تواند از سوی صاحب نظران فنی، اقتصادی، حقوقی، سیاسی و امنیتی مورد نقد و نظر قرار بگیرد. در مجموع سیاست منطقی بر رویکرد مذاکراتی ما حاکم است اما رفتار تحکمی اتحادیه اروپا می تواند به روند گفتگوها آسیب بزند.

پورمختار بیان کرد: وضعیت بدتر از این نخواهد شد و لذا اگر منافع ملت ایران در بسته پیشنهادی اروپا درنظر گرفته نشود، تیم مذاکره کننده هسته ای این بسته را نخواهد پذیرفت.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =