۱ نفر
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
راهنمای خرید باربیکیو با کیفیت

اگر خانه یا ویلای شما دارای فضای باز بدون استفاده مانند بالکن، تراس، پاسیو و حیاط خلوت است، احتمالاً به فکر تهیه باربیکیو برای اوقات فراغت خود افتاده اید.

باربیکیو انواع مختلفی دارد از باربیکیو فلزی گرفته تا سیمانی و سنگی و از نظر شکل نیز به انواع بسیاری تقسیم می شود .

باربیکیو چیست؟

باربیکیو انواع مختلفی دارد از باربیکیو فلزی گرفته تا سیمانی، سنگی و همچنین از نظر شکل نیز به انواع بسیاری تقسیم می شود .

اما اگر به فکر خرید نیستید می توانید به ساخت منقل کباب فکر کنید که بسیار ساده است. در معنای لغوی ریشه کلمه باربی کیو، کلمه «باباکوآ» به معنای دود کردن غذا به کار می رود. امروزه کلمه باربیکیو به وسیله ای گفته می شود که معمولا برای پختن گوشت در بیرون از خانه استفاده می شود و آن را از پایین برای پختن غذا گرم می کند.

امروزه کباب‌ پزها دسته ‌بندی‌ های زیادی دارند و با توجه به هزینه، اندازه و نوع سوخت مصرفی به دسته ‌های مختلفی تقسیم می ‌شوند. برای اینکه بدانید به چه نوع باربیکیو نیاز دارید، ابتدا باید با انواع کباب پز آشنا شوید. در نظر داشته باشید که هیچ کدام از انواع کباب بر دیگری برتری ندارند، بلکه هر کدام مزایا و معایبی دارند و این سلیقه شماست که نشان می دهد کدام نوع کباب برای شما مناسب است.

  • باربیکیو گازی

این سبک کباب پز معمولاً به دلیل قیمت پایین و استفاده آسان از سایر کباب ها محبوبیت بیشتری دارد. این نوع کباب پز برای استفاده در منزل بسیار مناسب است و سوخت مصرفی در این نوع کباب پز گاز مایع یا گاز شهری می باشد. در این نوع کباب پز گاز بسیار تمیز می سوزد، بسیار گرم و با فندک های داخلی آن می سوزد. بلافاصله روشن می شود یعنی هر زمان که بخواهید می توانید در کمترین زمان باربیکیو درست کنید و می توانید از این مدل باربیکیو در قسمت های مختلف مانند حیاط، تراس و پشت بام خانه خود استفاده کنید.

مدل های پیشرفته کباب پز گازی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از دستگیره های کنترلی ساده دما را در حین فرآیند پخت و پز با دقت زیادی تنظیم و کنترل کنید. گریل گاز به سرعت گرم می شود و برای پخت مرغ، ماهی و سبزیجات عالی است. اگر دغدغه اصلی شما پختن استیک است، مهم است که بدانید کباب های گازی به اندازه کباب های زغالی داغ نمی شوند.

به طور خلاصه از مزایای باربیکیو گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • آسان برای استفاده و راه اندازی
  • روشن کردن سریع
  • تمیز کردن آسان و بهداشت بالا
  • سوخت موجود
  • گرمایش سریع و سرمایش سریع
  • باربیکیو مدل زغالی

به جرات می توان گفت که پرطرفدارترین نوع کباب پز، مدل زغالی آن است. این کباب یا گریل گوشتی که روی آن درست می شود طعم فوق العاده ای دارد. افرادی که به دنبال غذای دودی هستند از طرفداران این کباب هستند. این باربیکیوها در مدل های آجری و سنگی تولید می شوند و قابل حمل هستند. یکی از مزایای کباب زغالی این است که غذا به آرامی پخته می شود که باعث لذیذتر و نرم شدن گوشت می شود. اما اگر بخواهیم معایب آن را بگوییم باید بگوییم که این کباب ها به دلیل مصرف سوخت دود زیادی تولید می کنند. بنابراین با توجه به این موضوع بیشتر برای خانه های ویلایی مناسب هستند.

  • باربیکیو مدل برقی

نوع دیگری از باربیکیو که با توجه به مصرف سوخت آن دسته بندی می شود کباب پز برقی است. در این باربیکیو دیگر خبری از زغال و گاز نیست. پس در نتیجه این کباب ها از آتش در آشپزی استفاده نمی کنند. این باربیکیو با اتصال به برق، گرما را از طریق بشقاب های خود به گوشت یا غذای مورد نظر می رساند. بنابراین در نتیجه دود زیادی ندارد و می توانید از آن در آپارتمان ها و خانه های شهری استفاده کنید. این باربیکیو برای کار کردن باید به پریز برق متصل شود. بنابراین این مدل قابل حمل نیز می باشد و می توانید آن را در هر جایی که پریز برق وجود دارد همراه خود ببرید.

  • باربیکیو و گابیون سنگی

شاید خیلی ها نام باربیکیوهای گابیونی را نشنیده باشند. باربیکیو گابیون یکی از انواع باربیکیو سنگی است. در واقع گابیون ها سبدهای توری هستند که با مواد سنگی پر شده اند. به دلیل وجود سنگ های فراوان در این باربیکیو زیبایی خاصی به محیط می بخشد. این باربیکیو با توجه به اندازه ای که دارد بیشتر در ویلاها یا باغ ها استفاده می شود.

  • باربیکیو آجری نسوز

به نوع دیگری از باربیکیو به نام باربیکیو آجری رسیده ایم. شاید بسیاری از شما این باربیکیو را در اکثر باغ ها و ویلاها دیده باشید. این باربیکیو به گونه ای ساخته شده است که یک محفظه در داخل دیواری آجر مانند قرار می گیرد. با توجه به این موضوع، گرد و غبار و دود ناشی از پخت و پز نیز در این فضا محبوس شده و خروجی آن به بیرون تا حد زیادی گرفته می شود. استفاده از این باربیکیو در حیاط خلوت یا بالکن ها می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

باربیکیو ویلاسازه

نکات مهم در خرید باربیکیو

اولین چیزی که در خرید باربیکیو باید به آن توجه کنید اندازه باربیکیو است. ابتدا باید تعداد خانواده یا مهمانان خود را در نظر بگیرید. پس از آن باید به فضایی که دارید توجه کنید. مثلا افرادی که ویلا دارند محدودیت مکانی ندارند. اما افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند باید این را در نظر داشته باشند.

دومین موردی که باید به آن توجه کرد قابلیت جابجایی باربیکیو است. بسیاری از افراد فقط در مسافرت یا در جمع های دوستانه از کباب استفاده می کنند. پس برای خرید باربیکیو باید به پرتابل بودن مدل توجه کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه کباب بزرگتر باشد، انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

منقل کبابی

حرف پایانی

در این مقاله به طور خلاصه به این سوال که کباب چیست پاسخ دادیم و انواع آن را نام بردیم. در پایان باید به دو نکته در خرید و استفاده از کباب پز توجه کرد. اولین نکته این است که بعد از استفاده کباب پز را تمیز کنید و در صورت امکان شستشو دهید. نکته دوم این است که کباب پز تقلبی نخرید. برخی از باربیکیوهای موجود در بازار تقلبی هستند و ممکن است تفاوت آن را ندانید.

منبع :سوبیا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =